چگونه می توان طراح ماشین شد: تحصیلات لازم برای طراح ماشین

طراح ماشین
طراح ماشین

کار طراح ماشین چیست ؟

طراح ماشین یا طراح خودرو مسئول خلق طرح های ابتکاری است که عملکرد و ظاهر یک خودرو را بهبود می بخشد. اکثر طراحان ماشین در دنیا به صورت تیمی با طراحان دیگر و یا مهندسان دیگر کار می کنند. طراح ماشین طرح اولیه ی خود را با نرم افزار های نقشه کشی کامپیوتری پیاده کرده و پس از آن طراحی سه بعدی دقیق تری تهیه می کند.  طراحان خودرو این توانایی را دارند که مهارت های فنی را با خلاقیت و نوآوری ترکیب کنند.

 

مهارت عملی لازم برای طراح خودرو

برای اینکه فردی در آینده طراح خودرو شود باید تجربه ی کار عملی با خودرو را از سنین کم پیدا کند. پیش از آغاز تحصیلات رسمی در زمینه طراحی ماشین باید اشتیاق و علاقه به بهبود کیفیت خودرو ها در فرد پیدا شود. بازدید از نمایشگاه خودرو های جدید نیز برای پرورش خلاقیت مفید است.

آموختن مهارت های طراحی یکی از مهمترین کلید های موفقیت محسوب می شود. کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که دارای مهارت های خلاقانه و دانش مکانیک اتومبیل باشند تا به عنوان طراح خودرو استخدامشان کنند.

 

تحصیلات آکادمی

گرفتن مدرک کارشناسی معمولاً از حداقل الزامات آموزشی برای درخواست شغل طراح ماشین است. بهره گرفتن از آموزش های فنی حرفه ای نیز برای علاقمند به طراحی ماشین می تواند مهارت های وی را بالا ببرد.

گرچه داشتن مدرک مهندسی طراحی خودرو ایده آل است، داشتن مدرک طراحی صنعتی یا مهندسی صنایع نیز می تواند شما را واجد شرایط یک طراح ماشین بکند.

 

نیاز به کارآموزی

اکثر کارفرمایان کارمندان تازه استخدام شده ی خود را برای مدتی به کارآموزی دعوت می کنند. انتخاب دوره های آموزشی و کار آموزی اهمیت زیادی دارند. در کنار آن طراح ماشین تازه کار می تواند کلاس های مبتدی طراحی خودرو را نیز بگذراند. گذراندن چنین دوره هایی در دوران کارشناسی مفید تر خواهد بود.

 

درس های مهم برای طراح ماشین

تمرکز دوره های آموزشی طراحی خودرو بر طراحی ماشین سواری و دیگر ماشین های جاده ای و همچنین عملکرد خودرو ها و دینامیک وسایل نقلیه است. همچنین دروس ریاضی، CAD و مدل سازی نیز دانش پژوه را برای کار صنعتی آماده می کند.

 

مدرک کارشناسی ارشد

مدرک کارشناسی ارشد تا حد کمی می تتواند حقوق طراح ماشین را بیشتر کند. با این حال داشتن مدرک کارشناسی ارشد به هیچ وجه ضروری و الزامی نیست و لزوماً از فرد طراح زبده تری نمی سازد. اما داشتن مدرک کارشناسی ارشد در طراحی صنعتی می تواند مفید باشد.

گذراندن دوره های کارآموزی در شرکت ها، حتی شرکت های مطرح سراسر دنیا از اهمیت زیادی برخوردار است. دوره کارآموزی می تواند جایگاه شغلی مناسبی برای فرد باز کند. زیرا کار فرمایان توانایی های فرد را به عنوان طراح ماشین می سنجند.


منبع : چگونه می توان طراح ماشین شد: تحصیلات لازم برای طراح ماشین

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.