یک ماسک ساده خانگی برای کراتینه مو با مواد گیاهی

کراتینه مو با مواد گیاهی
کراتینه مو با مواد گیاهی

 

کراتینه مو با مواد گیاهی

این روز ها در جاهای زیادی حرف از کراتینه مو می شنویم. کراتینه مو با مواد گیاهی نیز طرفداران خود را دارد. کراتین در واقع پروتئینی است که در بدن شما ساخته می شود و قوام مو ها و ناخن شما را تضمین می کند. یک نوع درمان کراتین با مواد کراتینه مو نیز وجود دارد که به صاف کردن مو ها کمک می کند.

کراتینه کردن موی سر عموماً با موادی انجام می شود که برای بدن ضرر دارند. بیشتر محصولات کراتینه ی مو حاوی مواد فرمالدهیدی هستند که تنفس کردن بخارات آن برای ریه ها مضر و سرطان زا است.

اگر مایل هستید که روش ایمن تری برای کراتینه مو داشته باشید و از مزایای کراتین واقعی بهره ببرید باید دست به کار شوید و با موادی که در خانه در اختیار دارید یک ماسک موی کراتینه خانگی تهیه کنید.

ماسک های مو راهی سریع و بدون تهاجم برای بهبود سلامت و جوان سازی مو ها هستند. علاوه بر این، مواد طبیعی موجود در ماسک مو به آسانی جذب فولیکول های مو می شود و باعث ضخیم تر شدن مو ها و رشد بهتر آن ها می شود.

زمانی که بدن انسان به اندازه کافی پروتئین در دسترس داشته باشد، بدن خود کراتین را به صورت طبیعی می سازد.

کلید داشتن پوست، مو و ناخن های سالم مصرف غذا های غنی از پروتئین است. در صورت وجود نداشتن پروتئین کافی در رژیم غذایی باید از مکمل های پروتئین استفاده کرد. در این جا یک راهکار برای درست کردن ماسک کراتینه ی طبیعی ارائه می کنیم مخصوص افرادی که به سلامت خود اهمیت می دهند.

 

مواد لازم برای ماسک کراتینه ی مو

یک قاشق غذا خوری روغن آرگان یا روغن جوجوبا (در صورتیکه این روغن ها را در اختیار نداشتید می توانید از سس مایونز استفاده کنید)

یک عدد آووکادو له شده

یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل ( در بازار روغن نارگیل فرآوری شده نیز وجود دارد که چربی کمتری دارد و می توانید از ان استفاده کنید، روغن نارگیل فرآوری شده سریع تر از روغن نارگیل خام جذب می شود)

دو قطره بیوتین مایع

 

دستور تهیه و مصرف ماسک کراتینه مو

تمام ترکیبات گفته شده را به خوبی با هم مخلوط کنید. مو ها و پوست جمجمه را به این مواد آغشته کرده و پوست سر را به خوبی با آن ماساژ دهید. این مواد باید 20 تا 30 دقیقه روی مو ها باقی بمانند تا به خوبی در آن نفوذ کنند.

روغن های ذکر شده سبب افزایش تولید کراتین در مو ها می شود. روش های کراتینه ترمیمی مو در آریشگاه ها گران و هزینه بر است با استفاده از این روش و کراتینه مو با مواد گیاهی در هزینه ها صرفه جویی کنید.


منبع : یک ماسک ساده خانگی برای کراتینه مو با مواد گیاهی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.