کپسول گاز هلیوم برای بادکنک

کپسول گاز هلیوم برای بادکنک

 

مخزن کپسول گاز هلیوم برای بادکنک معمولاً 15% بیش تر از نیاز برای پر کردن تعداد بادکنک در نظر گرفته شده گاز دارد. این مقدار برای نشت گاز در هنگام تعویض بادکنک و … در نظر گرفته شده است که در صورت احتیاط و ممانعت از خروج و هدر رفتن گاز می توانید تعداد بادکنک بیشتری را با آن پر کنید.

نگهداری از کپسول برای استفاده های بعدی

شیر مخزن را به درستی ببندید و آن را در یک مکان خشک و خنک نگهداری کنید. زمانی که مخزن شما کاملاً خالی شد نیز می توانید برای بازیافت آن اقدام کنید.

 

پر کردن بادکنک

از کجا بفهمیم که بادکنک تا اندازه ی درستی پر شده است ؟ برای بادکنک های لاتکسی معمولاً قطر پر شده را ذکر می کنند. بادکنک درست پر شده شکل اصلی خود را (کره، گلابی یا لامپی) کامل نشان می دهد. گاز هلیوم نیز از هوا مستثنی نیست و در صورتی که زیاد وارد بادکنک شود سبب ترکیدن آن می شود. این کار باعث می شود تعداد کمتری بادکنک هلیومی را در انتها داشته باشید.

 

آیا از گاز هلیوم برای بادکنک فویلی نیز می توان استفاده کرد ؟

بله از این گاز برای پر کردن هر دو نوع بادکنک می توان استفاده کرد. تنها تفاوت در این است که بادکنک های فویلی اندازه ی بزرگتری دارند و میزان گازی که برای پر کردن آن ها لازم اس بیشتر خواهد بود. به همین دلیل تعداد کمتری بادکنک فویلی را می توان با یک کپسول پر کرد.

 

استفاده از روبان برای بادکنک

از آنجا که بادکنک های پر شده با گاز هلیوم تمایل زیادی به فرار به ارتفاعات جوی دارند باید سریعا به اتداد آن ها نخ یا روبانی متصل کرد که با استفاده از آن بتوان مانع از ارتفاع گرفتن بادکنک ها شد. برای طول دلخواه روبان باید از قبل برنامه ریزی کنید و پس از پر کردن هر بادکنک آن را به روبان متصل کند.

بادکنک پر شده با گاز هلیوم چه مدتی شناور می ماند ؟

بررسی ها نشان می دهد که زمان شناوری بادکنک پر شده با گاز هلیوم 5-7 ساعت است. البته این مدت تحت تاثیر عوامل زیادی متغیر است. اما نکته ی مهم این است که نمی توانید از دو روز قبل بادکنک های هلیومی خود را آماده کنید. آن ها را باید مانند غذا همان روز مورد نظر حاضر کنید. بادکنک ها در محیط خنک مدت زمان بیشتری شناور می مانند.

 

افزایش مدت شناویر بادکنک لاتکسی

گره ی انتهایی بادکنک را محکم بزنید. موادی نیز وجود دارند که مانند عایق درون بادکنک عمل کرده و از نشت گاز و کاهش مدت شناوری جلوگیری می کنند. این مواد را به طور جداگانه می توانید خریداری کنید.

کپسول گاز هلیوم برای بادکنک های فویلی و لاتکسی استفاده می شود.


منبع : کپسول گاز هلیوم برای بادکنک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.