دانستنی ها درباره فواید چای دارچین

چای دارچین برای سلامتی

چای دارچین نوشیدنی دلچسبی است که به آسانی نیز تهیه می شود. این چای فواید بسیاری برای سلامتی دارد. جوشاندن تکه ی چوب دارچین به مدت یک ربع تا بیست دقیقه چای خوشمزه ای برای شما آماده می کند. دارچین حاوی موادی به نام سینامالدهید، کومارین، لینالول، سینامیک اسید، کاتچین و غیره است. این مواد تاثیرات مثبتی بر سلامتی دارند. در اینجا به چند مورد از فواید چای دارچین نگاه دقیق تری می اندازیم:

کاهش کلسترول

ثابت شده است که دارچین بر کاهش غلظت چربی و گلیسمیا (glycemia) موثر است. با کاهش سطح کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب در بدن خطر بیماری های قلبی را کم می کند. همچنین باعث کاهش وزن و جلوگیری از ابتلا به بیماری های عروق قلبی و گرفتگی رگ ها می شود.

تنظیم قند خون

تحقیقات نشان داده اند که مصرف منظم دارچین سطح قند خون را پایین می آورد. به همین دلیل نوشیدنی مفیدی برای بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم است.

کمک به کاهش وزن

دارچین به کاهش سطح قند خون کمک میکند، درنتیجه چربی کمتری در بدن ذخیره می شود. به همین دلیل بدن به مرور زمان با مصرف دو فنجان چای دارچین در روز وزن از دست می دهد.

بهبود هضم غذا

مصرف منظم دارچین به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. دارچین همگام با اسید معده باعث هضم بیشتر و بهتر می شود. نفخ معده، یبوست، دل درد و نارحتی معده را کم می کند. التهاب روده ناشی از سندروم روده تحریک پذیر را بهبود می بخشد. همچنین چای دارچین به عنوان محرک اشتها برای افرادی که دچار بی اشتهایی و سوء تغذیه هستند مناسب است.

منبع : دانستنی ها درباره فواید چای دارچین


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.