طرز تهیه کیک ساده بدون فر در خانه

طرز تهیه کیک ساده بدون فر
طرز تهیه کیک ساده بدون فر

طرز تهیه کیک ساده بدون فر

برای کسانی که گاز فر دار ندارند آموختن طرز تهیه کیک ساده بدون فر می تواند بسیار راهگشا و پایه ای برای درست کردن انواع کیک با تزیین های زیبا حتی برای مراسم های خاص باشد. کیک ساده برای پخته شدن به فضایی شبیه فر نیاز دارد که می توان این فضا را در قابلمه با درپوش دم کنی و یا در زود پز که ر آن محکم بسته می شود شبیه سازی کرد.

 

مواد لازم برای تهیه کیک ساده بدون فر

یک و نیم فنجان آرد ساده

یک فنجان شکر دانه ریز

یک عدد تخم مرغ

یک دوم فنجان روغن نباتی یا کره

یک قاشق چای خوری جوش شیرین

یک فنجان شیر

یک قاشق چای خوری اسانس وانیل یا هر اسانس دلخواه

یک دوم قاشق چای خوری بیکینگ پودر

 

روش تهیه

به روش آماده سازی مواد اولیهه که برای اکثر کیک ها یکسان است، آرد و دیگر مواد خشک را از قبل با هم مخلوط کنید. کره و شکر و تخم مرغ را با هم مخلوط کرده تا یکدست شوند و سپس مخلوط آرد و شیر را کم کم به آن اضافه کنید و سپس مابقی مواد طعم دهنده را به آن بیفزایید و با هم زن خوب هم بزنید تا یکدست شوند.

قالب کیک را با روغن کمی چرب کنید و کاغذ شیرینی پزی در آن پهن کنید و مواد خمیر کیک را درون آن بریزید. دقت کنید قالب را سر خالی بگیرید زیرا کیک پف می کند.

داخل زود پز کمی شن بریزید. یک چهارم کف آن را باید با شن پر کنید. شن ها باعث می شوند فضایی شبیه کوره درون زود پز ایجاد شود و نقش فر را برای پخت کیک ایفا می کنند.

ابتدا اجازه بدهید فضای داخل زودپز و شن ها گرم شوند. دقیقا مانند فر که از قبل باید روشن شود. سپس قالب پر شده از مواد کیک را رووی شن ها قرار دهید.

زمان پخت کامل کیک در حدود نیم ساعت است. از بوی خوش ایجاد شده و همچنین با استفاده از یک خلال دندان یا چنگال که با فرو کردن به داخل کیک باید تمیز بیرون بیاید و از مواد خمیر به آن نچسبد می توانید از پخته شدن کیک اطمینان حاصل کنید.

پس از پخته شدن کیک آن را از زود پز بیرون آورده و کاغذ را به آرامی از قالب جدا کنید. کیک پخته شده را در ظرف دیگری قرار دهید تا خنک شود.

این کیک ساده را می توانید از وسط برش زده و در بین دو لایه شکلات و میوه قرار دهید. این کیک می تواند پایه ای برای کیک تزیین شده تولید باشد. طرز تهیه کیک ساده بدون فر مانند طرز تهیه بیسکویت بدون فر بسیار کار راحتی است.


منبع : طرز تهیه کیک ساده بدون فر در خانه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.