چگونه از روغن نارگیل خمیردندان بسازیم

خواص خمیر دندان روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از مواد مناسب برای تهیه خمیردندان طبیعی است زیرا  روغن نارگیل دارای خواص ضد باکتری قدرتمند، کند کردن روند پوسیدگی دندان ها، عدم ساییدگی مینای دندان، کاهش التهابات لثه و قیمت مناسب  است بنابراین برای تقویت دندان ها گزینه موثری محسوب می شود. بسیاری از مردم نمی دانند که خمیردندان های تجاری همیشه بهترین انتخاب برای دندان هایشان نیستند.

مبارزه با باکتری های دهان با روغن نارگیل

روغن نارگیل اسیدهای چرب از جمله لوریک اسید، کاپریک اسید و کاپریلیک اسید را در خود دارد. همچنین مواد معدنی، ویتامین و آنتی اکسیدان در آن وجود دارند. روغن نارگیل بسیاری از باکتری های دهان را از بین می برد. باکتری استرپتوکوک موتان با مصرف قند موجود در دهان اسید آزاد می کند و از عوامل اصلی پوسیدگی دندان و ایجاد حفره در آن است. روغن نارگیل توانایی نابود کردن این باکتری را دارد و سبب التیام لثه و دندان ها می شود.

آیا مصرف خمیردندان های تجاری انتخاب درستی است؟

بسیاری از خمیر دندان ها حاوی فلوراید هستند که اثرات سوئی بر هورمون های بدن دارد. طعم دهنده های مصنوعی و گلیسرین پوششی روی دندان ها تشکیل می دهند و مانع جذب مواد معدنی می شوند. استفاده از خمیردندان های تجاری در واقع بد نیست اما روغن نارگیل از آن ها بسیار بهتر است.

دستور ساخت خمیر دندان روغن نارگیل

دستور ساخت خمیر دندان روغن نارگیل بسیار ساده است. جوش شیرین، شیرین کننده های طبیعی و روغن نارگیل عمدتاً در فرمول آن وجود دارند. اسانس هایی مانند نعنا و دارچین نیز گاهی افزوده می شوند. در برخی از دستور ها کمی نمک دریا یا خاک رس نیز ذکر شده است.

نصف فنجان روغن نارگیل را گرم کرده و سه قاشق غذاخوری جوش شیرین، کمی شیرین کننده طبیعی مانند استویا و 25 قطره از اسانس دلخواه به آن اضافه کنید. پس از مخلوط شدن کامل، آن را از روی حرارت بردارید. تا زمانی که سرد شود به هم زدن ادامه دهید. پیش از آن که سرد و جامد شود آن را به ظرف در دار دلخواهتان منتقل کنید.

چگونه با خمیر دندان روغن نارگیل مسواک بزنیم؟

روغن نارگیل با دمای بدن شما در دهانتان مایع می شود. به همین دلیل تفاوت زیادی با خمیر دندان های تجاری ندارد به جز اینکه به اندازه ی آن ها کف نمی کند. اگر با اعضای خانواده به صورت مشترک از این خمیر دندان استفاده می کنید می توانید قاشقی درون ظرف خمیر دندان قرار دهید که با آن از مواد خمیر دندان روی برس مسواک بزنید.

این خمیر دندان به آسانی و با قیمت مناسب در اختیار شماست پس از فواید بسیار آن چشم پوشی نکنید و حتما از آن استفاده کنید.

منبع : چگونه از روغن نارگیل خمیردندان بسازیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.