خانه داری و تمیز کردن با جوش شیرین

تمیز کردن با جوش شیرین

تمیز کردن با جوش شیرین

موارد زیادی از نکات تمیزکاری خانه برای تمیز کردن با جوش شیرین و بهره گیری از اثر فوق العاده آن وجود دارد. جوش شیرین خواص بو زدایی دارد و می تواند جرم های سخت را پاک کند. ضمناً ماده شیمیایی خطرناکی نیز در آن وجود ندارد و مضر نیست.

 

کاربرد جوش شیرین در تمیز کردن حمام

شیر آب و بدنه ی دوش حمام دچار جرم هایی می شودکه به راحتی می توان آن ها را با یک دستمال آغشته به جوش شیرین پاک کرد. با استفاده از جوش شیرین براقیت به شیر ها و دوش حمام باز می گردد.

تمیز کردن راه آب حمام با جوش شیرین می تواند بوی نامطبوع چاه حمام را از بین ببرد. برای اینکار لازم است از یک دوم فنجان جوش شیرین و آب داغ کمک بگیرید و اجازه بدهید جوش شیرین 15 دقیقه در راه آب باقی بماند.

مخلوط جوش شیرین و آب اکسیژنه نیز خمیری درست می کند که برای تمیز کردن توالت کار ساز است.

 

کاربرد جوش شیرین در تمیز کردن آشپزخانه

جوش شیرین یک پاک کننده سطح همه منظوره است.

برای پاک کردن غذا های سوخته و چسبیده سطح ظرف را به جوش شیرین آغشته کنید. سپس کمی سرکه را به جوش آورده و روی آن بریزید. اجازه بدهید 30 دقیقه بماند و با اسفنج آن را پاک کنید. اگر با لکه ی سر سختی مواجه هستید این کار را باید چند بار تکرار کنید.

یکی دیگر از کاربردهای تمیزکاری با جوش شیرین، تمیزکردن گاز است. خمیری از آب و جوش شیرین اماده کنید و آن را روی لکه های گاز قرار دهید.

تمیزکردن سینک ظرفشویی با جوش شیرین نیز سبب می شود سینک حسابی برق بیفتد.

 

موارد دیگر

آیا می دانید که جوش شیرین یک پاک کننده ی فوق العاده برای دیوار های رنگ شده است. ابری را به جوش شیرین آغشته کنید و روی دیوار ها بکشید. خواهید دید که اثر تمیزکنندگی آن حیرت انگیز است.

کف شویی نیز با جوش شیرین امکان پذیر است. به جای استفاده از مواد شوینده شیمیایی نصف فنجان جوش شیرین را در یک سطل آب گرم حل کنید و با آن زمین را تی بکشید. به دلیل باقیماندن ذرات جوش شیرین روی زمین یکبار دیگر باید زمین را با تی و آب خالی پاک کنید.

افزودن جوش شیرین به مواد شوینده ماشین لباسشویی باعث سفیدی بیشتر البسه روشن می شود.

اسپری کردن مخلوط آب و جوش شیرین روی سطل زباله باعث از بین رفتن بوی نا مطبوع زباله در آشپزخانه می شود.

حتی ریختن جوش شیرین روی فرش و جارو کردن آن پس از 15 دقیقه بوی نامطبوع فرش را از بین می برد.

در کنار موارد تمیز کردن با جوش شیرین بو زدایی از کفش ها را نیز فراموش نکنید.

منبع: خانه داری و تمیز کردن با جوش شیرین

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.