طرز تهیه کیک پرتقالی بدون فر

کیک پرتقالی بدون فر
کیک پرتقالی بدون فر

کیک پرتقالی بدون فر

برای پخت کیک پرتقالی بدون فر در خانه نیازمند زود پز و یک پایه هستید که ظرف کیک را روی ان داخل زودپز قرار دهید. برای پختکیک بدون فر باید زود پز را از ساعتی قبل روی حرارت بالا قرار دهید تا داخل آن همانند فر گرم شود. در دستور پخت این کیک از تخم مرغ استفاده نشده است. بافت این کیک نرم و مرطوب است و به راحتی روی گاز پخته می شود.

 

مواد لازم برای تهیه کیک پرتقالی

یک دوم تا سه چهارم فنجان آب پرتقال تازه

200 میلی لیتر شیر خشک شیرین

100 گرم یا نصف فنجان کره نرم شده

دو قاشق غذا خوری شکر

عصاره وانیل

پوست رنده شده نصف یک پرتقال کوچک

یک و یک چهارم فنجان آرد همه منظوره

یک دوم قاشق چای خوری بیکینگ پودر

یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین

کمی نمک

 

دستور تهیه کیک پرتقالی

کف یک زود پز بزرگ را با نمک یا شن پر کنید. حدود یک فنجان نمک یا شن کافی است. سپس در ان را بگذارید و به مدت 15 تا 20 دقیقه حرارت دهید تا گرم شود. سوتک زود پز را نیز بردارید تا بخار از آن خارج نشود.

در ظرفی کره، آب پرتقال، شیر خشک و شکر را با هم مخلوط کرده و با هم زن برقی هم بزنید تا یکدست شوند. سپس وانیل و پوست پرتقال را نیز به مخلوط اضافه کنید.

در ظرف دیگری آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین و کمی نمک را با هم مخلوط کرده و این مخلوط را کم کم به مواد تر اضافه کرده و هم بزنید.

قالب مورد نظر را که از قبل چرب کرده اید، کمی آرد پاشی کنید و خمیر را درون آن بریزید. سطح خمیر ریخته شده در قالب را صاف کنید و قالب را روی پایه ای درون زودپز گرم قرار دهید.

در زود پز را محکم ببندید و روی حرارت ملایم حدود 40 تا 50 دقیقه این کیک را بپزید. پخت کیک زمانی کامل شده است که اگر خلال دندانی در مرکز آن فرو کنید از خمیر به آن نچسبد و تمیز بیرون بیاید. اگر پخت کامل نشده بود در زود پز را بسته و کمی دیگر به آن زمان بدهید.

 

نکات

زود پز را بدن ریختن نمک یا شن در کف آن حرارت ندهید. زیرا حرارت را در خود حبس نمی کند و مانند کوره گرم نمی شود. حرارت زیاد می تواند به دیواره های زودپز آسیب برساند و سوختگی ایجاد کند.

پیشنهاد می شود این کیک پرتقالی را با قهوه سرو کنید.

اگر فر در دسترس داشته باشید، می توانید این کیک را در فر نیز 350 درجه فارنهایت یا 180 درجه سانتیگراد به مدت 30 تا 40 دقیقه بپزید. اما همان طور که دیدید درست کردن کیک پرتقالی بدون فر نیز بسیار ساده است.

منبع: طرز تهیه کیک پرتقالی بدون فر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.