فواید و خواص قهوه قارچ گانودرما


فواید قهوه گانودرما که بیش از 2000 سال پیش مورد استفاده قرار می گرفته است، شامل فواید متعدد درمانی و آرامبخشی است. قارچ گانودرما با نام های محلی قارچ رِیشی و قارچ لینگژی نیز شناخته می شود.

در مقایسه با قهوه معمولی می تواند گفت که قهوه قارچ گانودرما کافئین کمتری دارد و مواد مغذی بیشتری در آن وجود دارد. گانودرما نیز مانند قهوه طعم تلخی دارد که بسیاری از افراد از آن لذت می برند. قهوه گانودرما از ترکیب پودر قارچ گانودرما با قهوه تهیه می شود و تمام خواص گانودرما در آن وجود دارد.

قهوه گانودرما چیست ؟

قهوه گانودرما سالم، از ترکیب گانودرمای قرمز و قهوه تهیه می شود. قارچ گانودرما در افسانه های چین به عنوان قارچ جاودانگی نیز شناخته می شود و روی درختان رشد می کند. هزاران سال پیش مردم چین تصور می کردند گانودرما همان اکسیر جاودانگی است. تحقیقات علمی نیز خواص درمانی و فواید گانودرما را اثبات کرده اند و نوشیدن قهوه گانودرما می تواند تمام آن فواید از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن، جوانسازی، رفع خستگی، مقاله با سرطان، کاهش قند خون و … را به ارمغان بیاورد.

از طرفی گفته می شود که قارچ گانودرما دارای خواص آرامبخشی و کاهش استرس است. اضافه شدن چنین خاصیتی به نوشیدنی قهوه بسیار فوق العاده است.گاهی به مخلوط گانودرما و قهوه، مواددیگری مانند شیرین کننده استویا و نعنا نیز اضافه می شود تا طعم بهتری به آن بدهد.

قهوه گانودرما به دلیل خواص قهوه گانودرما برای آن ایجاد می کند، موجب بی خوابی نمی شود و حتی برعکس می تواند خوابی آرام را در پی داشته باشد. قهوه معمولی بدون گانودرما خصیت اسیدی تری نسبت به قهوه گانودرما دارد زیرا قارچ گانودرما یکی از قلیایی ترین مواد خوراکی در دنیاست. به همین دلیل استفاده از این قهوه برای افرادی که دچار مشکلات معده و روده هستند مناسب است.

فواید درمانی گانودرما

تحقیقات علمی زیادی برای اثبات خواص قهوه گانودرما در دنیا انجام شده اند و اکثر آن ها خواص درمانی قارچ گانودرما را تایید می کنند. اما، سازمان غذا و دارو هنوز به طور رسمی این قارچ را با ویژگیهای منحصر به فردش نپذیرفته است. قهوه گانودرما نیز دارای تمام خواص و فواید گانودرما خواهد بود. این فواید عبارتند از:

  • وجود مواد مغذی، انواع ویتامین ها و املاح معدنی در گانودرما
  • وجود مواد آنتی اکسیدان با سطح بالا در گانودرما (حتی بیشتر از چای سبز)
  • سم زدایی از بدن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به درمان عفونت
  • درمان آلرژی
  • بهبود عملکرد کبد و کلیه
  • کاهش قند خون
  • عوارض جانبی احتمالی

ممکن است گانودرما با برخی از داروهای خاص مانند دارو های کاهش فشار خون تداخل داشته باشد و یا باعث خشکی دهان، گلو و بینی شود. چنین موارد نادری نیز باید در کنار تمام فواید قهوه گانودرما در نظر گرفته شود.

منبع: فواید و خواص قهوه قارچ گانودرما

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.