طرز تهیه بیسکویت شکری خوشمزه

طرز تهیه بیسکویت شکری
طرز تهیه بیسکویت شکری

طرز تهیه بیسکویت شکری

این طرز تهیه بیسکویت شکری بسیار ساده است و خمیری که با این روش تهیه می شود مانند بسیاری دیگر از روش ها و طرز تهیه بیسکویت نیست و نیاز به خنک شدن در یخچال پیش از قالب زدن ندارد.

 

مواد لازم برای تهیه بیسکویت شکری

یک فنجان کره نرم

یک نجان شکر سفید دانه ریز

یک قاشق چای خوری عصاره وانیل

نصف قاشق چای خوری عصاره بادام

یک عدد تخم مرغ

دو قاشق چای خوری بیکینگ پودر

نصف قاشق چای خوری نمک

سه فنجان آرد همه منظوره

 

روش تهیه بیسکویت شکری

ابتدا فر را تا دمای 350 درجه فارنهایت یا 180 درجه سلسیوس (سانتیگراد) گرم کنید.

در ظرفی، کره و شکر را با همدیگر هم بزنید تا یکدست و نرم شود. این کار در حدود سه دقیقه زمان نیاز دارد. سپس تخم مرغ را در این مخلوط بشکنید و هم بزنید.

در ظرف جداگانه ای بیکینگ پودر، نمک و آرد را با هم مخلوط کنید و این مخلوط را کم کم به مخلوط کره و شکر و تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. خمیری که به دست می آید خمیر سفتی است و ممکن است در انتها همزن قادر نباشد آن را خوب به هم بزند. در این موقعیت باید همزن را کنار بگذارید و خمیر را با دست ورز بدهید.

خمیر را به هیچ وجه در یخچال قرار ندهید تا خنک شود. خمیر را به ضخامتی کمتر از یک سانتی متر با وردنه پهن کنید و به شکل دلخواه قالب بزنید.

بیسکویت ها را روی سینی چرب شده با فاصله قرار دهید و به مدت 6 تا 8 دقیقه در فر از قبل گرم شده بپزید.

 

نکات

اگر نمک را از مواد اولیه حذف کنید هم طعم بیسکویت طعم خوبی خواهد بود.

اگر مجبور هستید خمیر را مدتی در یخچال قرار دهید، پیش از پهن کردن خمیر با وردنه به آن ده دقیقه زمان بدهید تا در فضای محیط گرم شود و کمی آن را با دستان خود ورز دهید تا گرمای دستان شما را به خود بگیرد.

عصاره بادام را نیز می توانید در صورت نبود از دستور مواد اولیه حذف کنید. گرچه عصاره بادام طعم بیسکویت شما را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد.

تعداد بیسکویت هایی که از این مقدار مواد به دست می آید به ضخامتی که شما برای بیسکویت ها در نظر می گیرید بستگی دارد. هر چه ضخامت را کم کنید تعداد بیسکویت بیشتری خواهید داشت و البته سریع تر نیز پخته می شوند.

برای به دست آوردن زمان دقیق پخت باید با بیسکویت ها و فر خود زمانی بین 6 تا 8 دقیقه را امتحان کنید. بیسکویت ها باید موقع خروج از فر نرم باشند.

امیدواریم از این طرز تهیه بیسکویت شکری خوشتان بیاید.

منبع: طرز تهیه بیسکویت شکری خوشمزه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.