دمنوش لاغری بلوبری تاثیر بینظیر روی چربی ها

ایا دمنوش بلوبری برای لاغری مفید است ؟

ایا دمنوش بلوبری برای لاغری مفید است ؟

فواید دمنوش تمشک آبی

خواص چای بلوبری برای لاغری و دیگر جنبه های سلامتی مورد توجه مردم دنیا قرار گرفته است. تمشک آبی گیاهی بوته ای است که بسیاری از نقاط جهان می روید. البته این گیاه را بیشتر می توان در جنگل های کوهستانی مشاهده نمود. تمشک آبی در فصل پاییز میوه می دهد. از تمشک آبی برای درست کردن انواع نوشیدنی ها و ژله ها استفاده می کنند.

ویتامین های تمشک آبی

خواص چای بلوبری برای لاغری و سلامتی متاثر از مواد مغذی موجود در آن است. تمشک آبی حاوی ویتامین های سی، ای و کا است و همچنین فیبر و املاح معدنی نظیر منگنز و دیگر مواد مغذی مهم در آن یافت می شود. جدا از خواص چای تمشک ابی ، طعم دلپذیر آن یکی از مهمترین عوامل محبوبیت چای تمشک آبی نیوشا است.

خواص آنتی اکسیدان

یکی از خواص چای تمشک آبی مواد آنتی اکسیدان قوی در خود دارد. این مواد می توانند از سلول های بدن ر برابر آسیب های وارده از سوی مولکول های نا پایدار و رادیکال های آزاد محافظت کنند. اثبات شده است که رادیکال های آزاد عاملی برای بیماری های قلبی، سرطان و دیگر بیماری های مرتبط با آسیب سلولی هستند. نوشیدن چای تمشک آبی می توانند با تمام این بیماری ها مقابله کنند.

سلامت دهان و دندان

نوشیدن چای تمشک آبی به مقابله با بیماری های دهان و دندان کمک می کند. پژوهش ها نشان داده اند، مواد آنتی اکسیدان موجود در تمشک آبی به کاهش پلاک های دندانی کمک می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با عفونت

چای تمشک آبی تا حد زیادی می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و با عفونت های ایجاد شده در بدن مقابله کند. مقادیر زیاد ویتامین سی و پتاسیم در این امر دخیل هستند.

خواص چای بلوبری برای لاغری

یکی از مزایای چای تمشک آبی یا چای بلوبری تاثیر آن بر کاهش وزن است. تمشک آبی حاوی اسید های ارگانیک است که می توانند چربی های نا سالم را از بدن دفع کنند. برای داشتن رژیم لاغری سلامت، مصرف منظم چای بلوبری نتیجه بخش و اثر گذار خواهد بود.

کنترل استرس

تمشک آبی خواص کاهنده استرس دارد. بنا بر این نوشیدن یک فنجان چای گرم بلوبری راه مناسبی برای آرامش بخشیدن است. نوشیدن روزانه و منظم چای تمشک آبی در کاهش تنش ها  و بهبود کیفیت خواب و در نتیجه بهبود سلامت عمومی بدن موثر است.

هشدار ها

مانند هر ماده خوراکی دیگری در نوشیدن چای تمشک آبی نیز نباید زیاده روی کرد. زیاده روی در مصرف این چای می تواند منجر به ایجاد سنگ های کلیوی و مشکلات گوارشی شود. اما، مصرف آن به مقدار متعادل سبب بهره بردن از منافع و مزایای آن می گردد.

در اینجا به برخی از خواص چای بلوبری برای لاغری و سلامتی اشاره شد.

منبع: دمنوش لاغری بلوبری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.