در مورد خواص بادرنجبویه یا ملیسا برای درمان بیماری های ویروسی چه می دانید؟


اسانس روغنی بادرنجبویه

برای بهره بردن از خواص بادرنجبویه می توان از آن به صورت موضعی یا خوراکی استفاده کرد و یا رایحه ی اسانس روغنی آن را در فضای خانه پخش کرد. اسانس روغنی بادرنجبویه یا ملیسا در طب سنتی برای درمان بسیاری از مسائل از جمله بی خوابی، اضطراب، میگرن، فشار خون بالا، تب خال و زوال عقل استفاده می شود.

یکی از شناخته شده ترین خواص گیاه بادرنجبویه در درمان لوزه های عفونی و ویروس تبخال نوع 1 و 2 است و بدون نیاز به هیچگونه آنتی بیوتیک می تواند جلوی رشد باکتری های مقاوم را در بدن بگیرد. خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی بادرنجبویه تنها بخشی از خواص ویژه ی این اسانس ارزشمند هستند.

 

خواص بادرنجبویه به شکل اسانس روغنی: احتمال بهبود علائم آلزایمر

در بین اسانس های روغنی، بادرنجبویه بیش از بقیه ی گیاهان مورد مطالعه برای درمان بیماری آلزایمر قرار گرفته است. و احتمالاً یکی از مؤثرترین داروهای گیاهی محسوب می شود. دانشمندان در تحقیقی دریافتند که اسانس روغنی بادرنجبویه یا ملیسا بر عملکرد شناختی تأثیر گذار است. البته تخقیقاتی نیز وجوددارند که خلاف این مدعا را ثابت می کنند به همین دلیل به نظر می رسد اسانس روغنی ملیسا در مواردی مؤثر واقع می شود.

 

خواص بادرنجبویه به شکل اسانس روغنی: فعالیت ضد التهابی

تحقیقات نشان داده اند که اسانس روغنی بادرنجبویه برای درمان التهاب و درد تأثیر گذار است. تحقیقی که در سال 2013 روی موش ها انجام شد نشان داد که گیاه ملیسا می تواند التهابات را کاهش دهد.

استفاده از این اسانس روغنی چه به صورت موضعی و چه به صورت خوراکی به منظور کاهش تورم و از بین بردن درد کمک می کند.

 

خواص بادرنجبویه به شکل اسانس روغنی: جلوگیری و درمان عفونت

همانطور که همه ی ما می دانیم مصرف گسترده ی دارو های آنتی بیوتیک به نوعی مقاومت در عفونت ها ایجاد کرده است و در بسیاری از موارد درمان عفونت ها کاری بسیار مشکل است و بدن افراد به درمان پاسخ نمی دهد.  تحقیقات نشان می دهند که استفاده از داروهای گیاهی تا حد زیادی از ابتلا به عفونت جلوگیری کرده و از مقاومت باکتری ها به علت زیادی مصرف آنتی بیوتیک های مصنوعی جلوگیری می کند.

اسانس روغنی بادرنجبویه در تحقیقات به عنوان درمان کننده ی عفونت های باکتریایی شناخته شده است. مهمترین ترکیبات شناسایی شده در این گیاه سیترال و ترانس کاریوفیلن هستند که خاصی ضد باکتری قوی دارند. طی مطالعه ای در سال 2008 اثبات شد که خاصیت ضد باکتری اسانس روغنی بادرنجبویه از اسطوخودوس بیشتر است. به ویژگی باکتری های دستگاه گوارش.

 

خواص بادرنجبویه به شکل اسانس روغنی: اثرات ضد دیابتی

مطالعات نشان می دهند که اسانس روغنی بادرنجبویه یا ملیسا حاوی نوعی عامل هیپوگلیسمی و ضد دیابتی است که احتمالاً به دلیل افزایش جذب گلوکز و سوخت و ساز  کبد و همچنین ممانعت از تبدیل آن به چربی است.

در سال 2010 طی تحقیقی مشخص شد موش هایی که به مدت شش هفته از این اسانس روغنی استفاده کرده اند سطح گلوکز کمتر و انسولین بیشتری در خون خود داشته اند. این موارد به کاهش عوارض دیابت کمک می کند.

 

خواص بادرنجبویه به شکل اسانس روغنی: بهبود سلامت پوست

اسانس روغنی بادرنجبویه برای درمان طبیعی اگزما، آکنه و زخم های سطحی استفاده می شود زیرا خواص ضد میکروبی و ضد قارچی دارد. هم چنین زمان بهبودی با اسانس روغنی ملیسا نیز کوتاه تر است.به ویژه در درمان بیماری های پوستی که علت عفونی و قارچی دارند بسیار مؤثر است.

 

خواص بادرنجبویه به شکل اسانس روغنی: درمان تبخال و دیگر ویروس ها

بادرنجبویه یکی از بهترین درمان های گیاهی برای سرما خوردگی های ویروسی است. به همین ترتیب یکی از مؤثرترین مواد برای درمان انواع ویروس تبخال است. می تواند جلوی گسترس عفونت ویروسی را بگیرد و برای افرادی که ویروس های بدنشان مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها پیدا کرده اند بسیار مفیداست.

در سال 2008 طی تحقیقاتی مشخص شد که اسانس روغنی بادرنجبویه یا ملیسا با غلظت بالا ویروس های تبخال نوع 1 و 2 را کاملاً حذف می کند. این اسانس روغنی به صورت موضعی برای درمان تبخال به علت خاصیت ضد ویروسی و نفوذ کافی در پوست تا کنون تأثیر خود را ثابت کرده است.

 

خواص بادرنجبویه به شکل اسانس روغنی: عامل ضد تومور

مطالعه ای در سال 2004 نشان داد که اسانس روغنی ملیسا به طور بالقوه خاصیت ضد تومور دارد و کاهش دهنده ی سلول های سرطانی در بدن انسان است.

در سال 2014 تحقیقی انجام شد و طی آن مشخص شد ملیسا می تواند برای درمان تومورهای بافت محافظ مغز تأثیر داشته باشد.

 

خواص بادرنجبویه به شکل اسانس روغنی: بهبود خلق و خو و مقابله با افسردگی

اسانس بادرنجبویه دارای خواص ضد افسردگی، خواب آور و آرام بخش است و احساس گرما در وجود فرد ایجاد می کند. به همین دلیل می تواند تعادل احساسی را افزایش دهد.  مطالعه ای در سال 2013 در دانشگاه ملبورن نشان داد که این اسانس برای بهبود اضطراب، افسردگی و عملکرد عصبی و شناختی مؤثر است.

 

خواص بادرنجبویه به شکل اسانس روغنی: کاهش فشار خون بالا

به دلیل داشتن خواص هایپوتنسیو، آنتی هایپرلیپیدمیک، آنتی ریتمیک، حفاظت عصبی و محافظت کبدی بر کاهش فشار خون بالا مؤثر است. همچنین مطالعات بر روی موش ها ثابت کرد که مقاومت قلب هنگام جراحت با مصرف این اسانس روغنی بالا می رود.

 

خواص بادرنجبویه به شکل اسانس روغنی: کاهش سطح تری گلیسرید

آزمایش اسانس روغنی بادرنجبویه روی موش ها نشان داد که این اسانس گیاهی می تواند بر سوخت و ساز تأثیر داشته باشد و سنتز اسید های چرب را که سبب افزایش تری گلیسرید خون می شوند را کاهش دهد.

روغن ملیسا حاوی آلکالوئیدهای فنولی است که سبب کاهش کلسترول خون و پر اکسایش چربی در بافت کبدی می شود.

 

خواص بادرنجبویه به شکل اسانس روغنی: کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی

استفاده از کپسول های حاوی اسانس بادرنجبویه سبب کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی در زنان می شود. آزمایشی در سال 2015 با قرص های بی اثر و قرص های حاوی ملیسا انجام شد و ثابت کرد که این ماده در کاهش علائم آزاردهنده ی قاعدگی مؤثر واقع می شود.

بادرنجبویه به شکل اسانس یا به صورت دمنوش، به تنهایی و در ترکیب با گیاهان دارویی دیگر و همچنین به صورت خوراکی یا موضعی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از اسانس بادرنجبویه نیز به صورت موضعی و خوراکی انجام می شود. بادرنجبویه در ترکیب با گیاهان آرام بخش دیگری مانند اسطوخودوس و گل گاو زبان برای تمدد اعصاب بسیار مفید است.به هیچ وجه برای بهره بردن از خواص بادرنجبویه تعلل نکنید. مصرف بادرنجبویه به جز زنان باردار برای افراد دیگر توصیه می شود.

 

منبع : در مورد خواص بادرنجبویه یا ملیسا برای درمان بیماری های ویروسی چه می دانید؟

اطلاعاتی درباره قرص های ضدبارداری

انواع قرص های ضدبارداری

دو نوع قرص ضدبارداری وجود دارد.مواد موجود در این دو قرص، ترکیبی است ازدو هورمون. این دو هورمون شامل پروژسترون و استروژن می باشند.در نوعی از قرص ها که از آن ها به عنوان قرص های ترکیبی یاد می شود، هورمون های پروژسترون و استروژن هر دو شرکت دارند.

قرص ضدبارداری مینی پیل:

نوعی دیگری از قرص ها هستند که در ترکیب خود تنها پروژستین دارد قرص های مینی پیل باید مستمر مصرف شود. تاثیر قرص های مینی پیل نسبت به قرص های ترکیبی برای جلو گیری از بار داری کمتر است زیرا تنها یک نوع هورمون در آن به کار رفته است.

فواید استفاده از قرص های بارداری:

این قرص ها علاوه بر پیشگیری از بارداری ممکن است توسط پزشک برای تنظیم قاعدگی های نا منظم، تنظیم عادات ماهانه,تنظیم قاعدگی های شدید به اصطلاح منوراژی، تنظیم اختلال ناخوشی پیش ازقاعدگی، منظم نمودن آندومتریوز (رشد بافت داخلی رحم در خارج از رحم یا رشد غدد  آندومتریال و استرومای در بیرون از رحم),جلو گیری از رشد موهای زائد بدن و ریزش مو، آکنه و  سندروم پیش از قاعدگی (علائم جسمی و روحی و احساساتی در زنان),کاهش خطر هایی مثل:کاهش کیست های تخمدانی و کاهش خطر کیست سینه بیماری های التهابی لگن هم استفاده شود.برای جلوگیری از سرطان های تخمدان و درون رحمی هم نیز مصرف می شود.

توجه داشته باشید که قرص  ضد بارداری  توانایی پیشگیری از انتقال بیماری های جنسی را ندارد.

منبع:اطلاعاتی درباره قرص های ضدبارداری

روش 3 ثانیه ای برای تنفسی بهتر

فواید تنفس صحیح

آیا میدانستید نحوه درست تنفس به سلامت شش ها و قلب تان کمک زیادی می کند ؟ اگر طپش قلب دارید و یا نفس کشیدنتان بسیار تند شده است (حالت نفس نفس) بهتر است از این روش استفاده کنید. به مدت 3 ثانیه نفس تان را در داخل ریه ها فرو ببرید(دم) و سپس به مدت 3 ثانیه هوا را به بیرون هدایت کنید(بازدم) کنید.این کار به نرمال شدن تنفس کمک می کند و فشار خون را تنظیم می کند. راه دیگر تنفس ، تنفس شکمی است به این صورت که به جای تنفس از طریق قفسه سینه ، از شکم تنفس کنید . با انجام تنفس شکمی میتوانید خواب بهتری در شب داشته باشید و اکسیژن کافی به مغز منتقل شده و کارایی مغز افزوده  شود . همچنین روش صحیح تنفس برای کاهش میزان اضطراب و استرس در فرد بسیار موثر است 

تنفس یک فرآیند خودبه خود است اما تمرکز آگاهانه به شیوه تنفس،  بر سلامت جسمی و روحی فرد تاثیر بسزایی دارد. همانطور که می دانید اساس ورزش یوگا بر تنفس است . وقتی به دم و بازدم خود توجه میکنید، در زمان حال متمرکز می شوید

برای داشتن سلامت عمومی بدن به نحوه درست تنفس  باید توجه کنیم

منبع:روش 3 ثانیه ای برای تنفسی بهتر

چگونه از گذشته تلخ خلاص شویم

راهکارهایی برای رهایی از غم گذشته

اگر با خود صادقانه فکر کنیم می بینیم راهکارهایی برای رهایی گذشته تلخ وجود دارد ولی ما آن ها را نمی بینیم یا توجه نمی کنیم ، تنها کسی که می تواند فرد را از این شرایط تلخ نجات بدهد ، خود ما هستیم گاهی اوقات یک خاطره بد، بعد از چند ماه و یا چند سال ، بارها و بارها در ذهن ما مرور می شود ،و یاد آوری آن هر بار ما را آزار می دهد. در پست های پیشین به  راهکارهایی برای فراموشی  با تغییر الگوهای فکری اشاره کردیم و در این پست به ادامه ارائه راهکار هایی با داشتن دید مثبت می پردازیم :

یک زندگی پر کار داشته باشید.

با گنجاندن کارهای متفاوت در برنامه روزانه ، تمام زمان های خالی خود را پر کنید  تا ذهنتان متوجه مسائل دیگر شود.بنابراین زمان کمتری را صرف افکار منفی خواهید کرد. اگر بیشتر وقت خود را در تنهایی به سر می برید با دوستان خود بیرون بروید و یا خانواده خود را بیشتر ملاقات کنید. ذهنتان را با خواندن یک کتاب خوب و یا یک سرگرمی جدید منحرف کنید.اگر هیچ کاری انجام ندهید افکار شما بیشتر درگیر خاطرات منفی قدیمی خواهند شد.

یک فعالیت فیزیکی جدید را امتحان کنید.

اگر به رشته ورزشی خاصی علاقه ندارید ، مسافت مشخصی را هر روز پیاده روی کنید و یا یوگا را امتحان کنید. تمرین های ورزشی باعث می شوند مغز شما اندورفین ترشح کند که در بهبود حالت روحی شما نقش موثری دارد.

چیز جدیدی بسازید.

می توانید لباس جدیدی بدوزید، یک نقاشی جدید بکشید یا یک آهنگ جدید بنویسید. انرژی خود را صرف ساختن چیز جدیدی کنید. فرصت خوبی است که با کمک کردن به دیگران، مشکلات خود را فراموش کنید.

از مصرف الکل و دارو ها خودداری کنید.

استفاده از الکل و مواد روانگردان ، احساس افسردگی، تحریک پذیری و اضطراب را افزایش می دهد، بخصوص در افرادی که این نشانه ها را قبلا تجربه کرده اند. برای حفظ ذهنیت مثبت بهتر است مصرف آن ها را محدود کنید. استفاده از الکل و این قبیل دارو ها به منظور فراموش کردن اتفاقات ناخوشایند می تواند اعتیاد آور باشد. عادت به مصرف آن ها در چنین شرایطی نشان می دهد شخص ترجیح می دهید از واقعیت فرار کند ،به همین خاطر بهتر است به جای سرکوب  کردن احساسات خود به یک مشاور مراجعه کند.

سلامتی خود را در اولویت قرار دهید.

برای رهایی از افکار آزاردهنده، سعی کنید از مواد غذایی که باعث نشاط شما می شوند، استفاده کنید ، اگرچه به نظر سخت می رسد ، همچنین  حفظ سلامت بدن نقش مهمی در نحوه فکر کردن شما دارد . داشتن یک رژیم غذایی متعادل حاوی مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه، پروتئین بدون چربی، کربوهیدرات مناسب و چربی های سالم،  داشتن خواب شبانه کافی به مدت 7 تا 8 ساعت و  ورزش روزانه به مدت 30 دقیقه در فراموش کردن خاطرات بد نقش موثری دارند.

با توجه به مطالب این مقاله راهکارایی برای رهایی گذشته تلخ می تواند شروع یک تغییر باشد

منبع:

راهکارهایی برای رهایی از غم گذشته

اگر با خود صادقانه فکر کنیم می بینیم راهکارهایی برای رهایی گذشته تلخ وجود دارد ولی ما آن ها را نمی بینیم یا توجه نمی کنیم ، تنها کسی که می تواند فرد را از این شرایط تلخ نجات بدهد ، خود ما هستیم گاهی اوقات یک خاطره بد، بعد از چند ماه و یا چند سال ، بارها و بارها در ذهن ما مرور می شود ،و یاد آوری آن هر بار ما را آزار می دهد. در پست های پیشین به  راهکارهایی برای فراموشی  با تغییر الگوهای فکری اشاره کردیم و در این پست به ادامه ارائه راهکار هایی با داشتن دید مثبت می پردازیم :

یک زندگی پر کار داشته باشید.

با گنجاندن کارهای متفاوت در برنامه روزانه ، تمام زمان های خالی خود را پر کنید  تا ذهنتان متوجه مسائل دیگر شود.بنابراین زمان کمتری را صرف افکار منفی خواهید کرد. اگر بیشتر وقت خود را در تنهایی به سر می برید با دوستان خود بیرون بروید و یا خانواده خود را بیشتر ملاقات کنید. ذهنتان را با خواندن یک کتاب خوب و یا یک سرگرمی جدید منحرف کنید.اگر هیچ کاری انجام ندهید افکار شما بیشتر درگیر خاطرات منفی قدیمی خواهند شد.

یک فعالیت فیزیکی جدید را امتحان کنید.

اگر به رشته ورزشی خاصی علاقه ندارید ، مسافت مشخصی را هر روز پیاده روی کنید و یا یوگا را امتحان کنید. تمرین های ورزشی باعث می شوند مغز شما اندورفین ترشح کند که در بهبود حالت روحی شما نقش موثری دارد.

چیز جدیدی بسازید.

می توانید لباس جدیدی بدوزید، یک نقاشی جدید بکشید یا یک آهنگ جدید بنویسید. انرژی خود را صرف ساختن چیز جدیدی کنید. فرصت خوبی است که با کمک کردن به دیگران، مشکلات خود را فراموش کنید.

از مصرف الکل و دارو ها خودداری کنید.

استفاده از الکل و مواد روانگردان ، احساس افسردگی، تحریک پذیری و اضطراب را افزایش می دهد، بخصوص در افرادی که این نشانه ها را قبلا تجربه کرده اند. برای حفظ ذهنیت مثبت بهتر است مصرف آن ها را محدود کنید. استفاده از الکل و این قبیل دارو ها به منظور فراموش کردن اتفاقات ناخوشایند می تواند اعتیاد آور باشد. عادت به مصرف آن ها در چنین شرایطی نشان می دهد شخص ترجیح می دهید از واقعیت فرار کند ،به همین خاطر بهتر است به جای سرکوب  کردن احساسات خود به یک مشاور مراجعه کند.

سلامتی خود را در اولویت قرار دهید.

برای رهایی از افکار آزاردهنده، سعی کنید از مواد غذایی که باعث نشاط شما می شوند، استفاده کنید ، اگرچه به نظر سخت می رسد ، همچنین  حفظ سلامت بدن نقش مهمی در نحوه فکر کردن شما دارد . داشتن یک رژیم غذایی متعادل حاوی مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه، پروتئین بدون چربی، کربوهیدرات مناسب و چربی های سالم،  داشتن خواب شبانه کافی به مدت 7 تا 8 ساعت و  ورزش روزانه به مدت 30 دقیقه در فراموش کردن خاطرات بد نقش موثری دارند.

با توجه به مطالب این مقاله راهکارایی برای رهایی گذشته تلخ می تواند شروع یک تغییر باشد

منبع:چگونه از گذشته تلخ خلاص شویم

آیا شخصیت افراد خوشبخت بودنشان را پیش بینی می کند

نقش شخصیت افراد در خوشبختی

محققان تصمیم گرفتند برای پی بردن به ارتباط شخصیت افراد و خوشبختی  مصاحبه ای را با تعدادی افراد در هر قشر و شهری در امریکا داشته باشند در به نتایجی دست پیدا کردند که هم اکنون به آن میپردازیم

سوالات مصاحبه به شرح زیر است :

چه مقدار افکار مثبت دارید؟

تا چه اندازه از زندگی خود رضایتمند هستید ؟

آیا تاکنون تجربیاتی داشته اید  که شما را به داشتن هدفی تشویق کرده باشد ؟

آیا در ارتباط با دیگران گرم و صمیمی هستید ؟

تا چه مقدار مستقل هستید و زندگی تان را تحت سلطه خود دارید؟ …

شما نیز از خودتان این سوالات را بپرسید و با دقت و صداقت پاسخ آنان را در ذهنتان مرور کنید .

(به دلیل غیرمستقیم بودن سوالات داوطلبان نتوانسته بودند  حدس بزنند که این تحقیق حول چه مقوله ای است. )

هرقدر که درصد  مثبت بودن پاسخ ها به سؤالات بیشتر  باشد ،احتمال خوشبخت بودن انسان، بیشتر خواهد بود .

این دو ویژگی یعنی ؛ منتظر دیگران نشستن و طلب کار بودن (منفی) و اشتیاق داشتن به انجام فعالیت ها (مثبت)  قوی ترین و مؤثرترین خصوصیاتی هستند که در شادی و خوشبختی افراد بنقش بسیار مهمی دارند.

نتیجه این تحقیق :

این موضوع به طور حتم مشخص نمی کند که شما چگونه می توانید خوشبخت باشید،  هرکس باید راه خودش را پیدا کند , و یکی از راه هایی که ما را به شاد زیستن و خوشبخت بودن هدایت میکند ،” تغییر دادن یک سری از خصوصیات منفی ” است ,مطمئن باشید که زندگی تان را رو به بهبودی سوق میدهد . سخت است اما ممکن  . خوشبختی را برای خود بیافرینید .

منبع : آیا شخصیت افراد خوشبخت بودنشان را پیش بینی می کند