باب راس و علاقه مندی به نقاشی طبیعت

باب راس نقاش

باب راس نقاش به دلیل صدای خاص و نقاشی های ماهرانه اش در برنامه های تلویزیونی در سراسر دنیا شهرت پیدا کرد. در سری برنامه های لذت نقاشی که در سال های 1983 تا 1994 پخش می شد نقاشی از مناظر طبیعی آموزش داده می شد. حتی امروزه نیز فیلم های او در بین هنرمندان در هر سطح توانایی در حال دست به دست شدن است.

 

در مورد باب راس نقاش چه می دانید

باب راس متولد شهر فلوریدا به مدت 20 سال در نیروی هوایی آمریکا خدمت کرده است و در همین زمان با شرکت در کلاس های نقاشی به روح هنری خود پی برد.

باب راس با لحن و صدای دل نشینی برنامه اجرا می کرد. واقعیت این است که سال ها خدمت کردن در نیروی هوایی صدای او را خشن و بلند کرده بود و او در برنامه ی تلویزیونی به خود قول داده بود که دیگر هرگز صدای خود را بالا نبرد.

 

کار بدون مزد

وی برای اجرای سری برنامه های لذت نقاشی هیچگونه دستمزدی دریافت نکرد و در ازای آن با تبلیغ و شهرت پیدا کردن از فروش تابلو های خود درامد کسب کرد.

 

باب راس و علاقه به حیوانات

باب راس دوران جوانی خود را در منطقه اورلاندو فلوریدا گذراند. در این دوران همواره حیوانی زخمی در سر راه او پیدا می شد که وی حیوان را برای مراقبت و نگهداری به خانه می آورد. در بین این حیوانات سنجاب، آرمادیلو، مار و حتی سوسمار نیز وجود داشتند. این علاقه به حیوانات همواره با وی بود و حتی در برنامه لذت نقاشی نیز برخی از حیوانات دستی شده را با خود به صحنه می آورد.

 

علاقه به نقاشی طبیعت

باب راس علاقه داشت بیشتر درخت و مناظر طبیعی را در نقاشی های خود جان بخشد و کمتر به کشیدن انسان علاقه نشان می داد. بیشتر مناظری که باب راس در نقاشی های خود خلق کرده است مناظری از طبیعت آلاسکا هستند که محل خدمت وی برای نیروی هوایی آمریکا بود.

 

انگشت از دست رفته

با اینکه در برنامه ی تلویزیونی مشخص نبود، باب راس کمی از انگشت سبابه دست چپ خود را از دست داده بود.. این حادثه برای وی در دوران کودکی و هنگام کار با چوب رخ داده بود. این نقص عضو تاثیری در موفقیت او در زمینه ی نقاشی و هنرمندی بی نظیر وی نداشت.

 

نسخه های سه تایی

تمام مناظری که در لذت نقاشی کشیده شدند، سه نسخه ای بودند. ابتدا یک نمونه از نقاشی برای قرار دادن در شروع قسمت های برنامه کشیده می شد. پس از آن یک نسخه از ان نقاشی در طی زمان برنامه توسط باب کشیده می شد و در نهایت در زمان بیشتری نسخه ای نقاشی با جزئیات بیشتر پس از برنامه توسط باب راس نقاش کشیده می شد.

منبع: باب راس نقاش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.