گانودرما چیست


گانودرما چیست

شاید نام قارچ جاودانگی را شنیده باشید و تمایل داشته باشید که بدانید قارچ گانودرما چیست ؟ در این نوشته توضیحات مفیدی در خصوص قارچ گانودرما لوسیدوم را خواهید خواند.

قارچ گانودرما با نام ها محلی قارچ لینگژی یا قارچ رِیشی یکی از ترکیبات مفید گیاهی برای سلامتی است و فواید بسیاری برای آن ذکر شده است. در عین حال عوارض جانبی ناشی از مصرف این قارچ در جهان به ندرت گزارش شده اند. این قارچ در طب سنتی چین یکی از داروهای مهم گیاهی سنتی به شمار می رود و باور بر این است که مواد موثره این قارچ قابلیت نفوذ به اندام هایی مانند ریه، قلب، طحال، کبد و کلیه را دارند.

طعم آن شیرین است و طبیعتی غیر اسیدی و خنثی دارد. به همین دلیل مصرف آن ممنوعیتی برای افراد ندارد.  این قارچ گیاهی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و مدت زمان درمان انواع بیماری ها را کوتاه می سازد.

قارچ گانودرما برای چه بیماری هایی توصیه می شود ؟

استفاده از گانودرما برای افرادی که از بی خوابی، بی اشتهایی، مشکلات طحال، سرگیجه، فراموشی، استرس عصبی، فشار خون بالا، ضعف عمومی بدن، خستگی، سرفه، سوء هاضمه، یبوست، بواسیر، مشکلات شنوایی و بیماری های قلبی و نامنظمی ضربان قلب رنج می برند، شدیداً توصیه می شود.

نتایج تحقیقات بالینی پزشکی در مورد گانودرما

سرکوب و درمان تومور های سرطانی

درمان ترومبوز، بیماری های عروق کرونر، آنژین و فشار خون بالا یا پایین

آرامبخشی اعصاب و بهبود عملکرد اعصاب

پیشگیری از آنفولانزا و هپاتیت

درمان بیماری های آسم، برونشیت مزمن و بیماری های ریوی

درمان آرتریت روماتوئید و سندروم یائسگی در مردان و زنان

اثرات درمانی قابل توجه پس از پرتودرمانی و شیمی درمانی

اثرات ثابت شده توسط فارماکولوژی

تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش رادیکال های آزاد و تاخیر در روند پیری

تنظیم و تقویت سوخت و ساز بدن و حفظ تعادل فیزیولوژیکی

بهبود بیماری های تنفسی

تقویت عملکرد قلب و عروق

اثرات آرامبخشی و تسکین درد

بهبود اختلالات غدد درون ریز

درمان آسیب های ناشی از پرتو درمانی و شیمی درمانی

حفاظت از کبد، کلیه و لوزالمعده

سم زدایی و مقاوم سازی بدن در برابر تومور

کاربرد قارچ گانودرما

گانودرما سبب نشاط آوری و آرامبخشی می شود.

مصرف قارچ گانودرما به بهبود گردش خون کمک بسیاری می کند.

تنظیم فشار خون یکی از مهمترین اثرات مصرف قارچ گانودرما است که برای افراد در سنین بالا مهم است.

گانودرما لوسیدوم سبب کاهش کلسترول و چربی خون می شود.

مواد موثره موجود در گانودرما می تواند با باکتری ها و ویروس ها به خوبی مقابله کند.

مقابله با آلرژی یکی دیگر از خواص مفید این قارچ جادویی است.

افزایش گلبول های سفید و لنفوسیت برای افراد دچار ضعف و نقص سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است که با مصرف قارچ گانودرما تأمین می شود.

این اطلاعات را با افرادی که نمی دانند خواص قارچ گانودرما چیست در میان بگذارید.

منبع: گانودرما چیست

راههای درمان شپش موی سر چیست ؟

راههای درمان شپش موی سر

راههای درمان شپش موی سر

راههای درمان شپش موی سر به چه صورت است؟ ما در اینجا با چند راهکار موثر خانگی به شما کمک خواهیم کرد. شپش انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها شپش موی سر است که متاسفانه این روزها شیوع فراوانی خصوصا در مدارس و مهدکودک ها پیدا کرده است. درست است که شپش بر اثر آلودگی و عدم نظافت شخصی بوجود می آید اما بدلیل واگیر دار بودنش افراد تمیز نیز به این مسئله دچار می شوند.

 

آمار ابتلا به شپش سر

بر اساس آمارها بین شش تا دوازده میلیون کودک بین سه تا یازده سال به این مسئله دچار می شوند زیرا در مدارس و مهدکودک ها این آلودگی وجود دارد.

شپش ها برای زنده ماندن نیاز به خون پوست سر دارند بنابراین وقتی از سر جدا شوند مدت بسیار کوتاهی زنده می مانند. شپش از طریق گلسر، شانه، برس، لباس و حتی ملافه آلوده از فردی به دیگری انتقال پیدا کند. شخص مبتلا ابتدا حس می کند چیزی روی سرش راه می رود و احساس خارش می کند گاهی هم پوست سر کمی متورم و قرمز می شود. در ادامه با چند راهکار موثر  آشنا می شویم.

شانه زدن موهای خیس

در این روش باید یک شانه ضد شپش از داروخانه تهیه کنید موها را خیس نمایید و آن ها را شانه بزنید هر سه روز یک بار به مدت دو هفته این روش را امتحان کنید. البته قبل از آن باید سر از تخم شپش خالی شده باشد. سپس شانه را با آب داغ و صابون بشویید.

 

نظافت خانه

شما باید تمام خانه از جمله مبلمان را خوب جارو کنید و دوهفته پارچه ای روی آن ها بیندازید و یا برخی وسایل غیر قابل شستشو را در کیسه بگذارید تا دوره آن تمام شود به علاوه تمام ملحفه ها و هرچه که فرد مبتلا استفاده کرده با آب داغ بشویید.

 

سشوار

مطالعات نشان داده است که هوای گرم سشوار برای از بین بردن تخم شپش بسیار موثر است. ابتدا موهایتان را خیس کنید و سپس سشوار بکشید. البته حواستان باشد قبل از سشوار از داروهای ضدشپش استفاده نکنید چون ممکن است آسیب زننده باشد.

 

روغن زیتون

روغن زیتون باعث خفگی شپش ها می شود. تمام شب موهایتان را به آن آغشته نمایید و کلاه حمام را روی سر بگذارید. صبح روز بعد با شامپوی ضد شپش موهایتان را شانه بزنید تا تخم های آن ها از هم جدا شوند. چند مرتبه این کار را تکرار کنید.

 

آبلیمو

آبلیمو به خاطر اسیدی بودن می تواند باعث جدا شدن آن ها از روی سر شود. آبلیموی تازه را به مدت نیم ساعت رو سر بمالید و بعد با آب گرم بشویید.

 

در اینجا راههای درمان شپش موی سر را با هم بررسی کردیم.

منبع: راههای درمان شپش موی سر چیست ؟

جوش شیرینی شامپو خوبی برای مو ها

جوش شیرین شامپو

جوش شیرین شامپو خانگی

آیا می دانستید جوش شیرین شامپو خانگی نیز می تواند باشد؟ این ماده شگفت انگیز کاربرد های فراوانی دارد و می تواند برای تمیز کردن موی سر نیز به کار برود. شامپوهای آماده به دلیل داشتن مواد شیمیایی می توانند به موی سر آسیب برسانند در حقیقت از هزاران ماده شیمیایی که در محصولات بهداشتی استفاده می شود تنها یازده درصد از آن ها کاملا بی ضرر و سالم هستند.

مطالعات اخیر نشان داده است که برخی از مواد شیمیایی در شامپو ها نظیر نگهدارنده ها و مواد ضد میکروبی (آنتی باکتریال) و نیز سورفکتانت ها (مواد سطح فعال) می تواند از طریق پوست سر وارد بدن شوند و به بدن آسیب برسانند.

طرز تهیه شامپوی خانگی جوش شیرین

طرز تهیه این شامپوی خانگی بسیار آسان است در ضمن بعد از مدتی متوجه خواهید شد که چربی اضافی مو و پوست سرتان به طرز قابل توجهی کمتر شده است. شما می توانید مواد لازم را در بطری با هم ترکیب کنید.

اگر می خواهید شامپوی بیشتری درست کنید می توانید مواد بیشتری را اضافه نمایید. جوش شیرین به دلیل داشتن خاصیت تمیزکنندگی باعث افزایش حجم مو ها می شود.

طرز تهیه

ابتدا جوش شیرین را در بطری مورد نظر بریزید سپس آب را اضافه کنید. خوب تکان دهید تا با هم ترکیب شوند. شما به راحتی می توانید بگذارید به مدت یک دقیقه آب به جوش بیاید و بعد خنک شود.

روغن خوشبوی اسطوخدوس را به بطری اضافه نمایید. در ضمن اسطوخدوس خاصیت آنتی اکسیدانی نیز دارد. دوباره بطری را خوب تکان دهید تا مواد با هم کاملا ترکیب شوند. حالا زمان آن رسیده است که شامپوی خانگی خود را امتحان کنید. مقدار کمی از آن را کف دست خود بریزید سپس مو و کف سرتان را به خوبی ماساژ دهید پس از چند دقیقه آن را بشویید.

 

مقدار مواد مورد نیاز

یک چهارم فنجان جوش شیرین

سه چهارم فنجان آب تمیز

ده قطره روغن اسطوخدوس

بطری تمیز و خالی

هشدار

از آن جایی که جوش شیرین پاک کننده قوی محسوب می شود از به صورت زیاد و افراطی از آن استفاده نکنید زیرا می تواند باعث شکنندگی و ضعیف شدن موهایتان گردد.

 

نرم کننده بعد از شستن با شامپو

اگر مایل باشید می توانید  از این نرم کننده خانگی پس از شستن مو هایتان نیز استفاده نمایید.

 

مواد لازم

یک فنجان آب

دو قاشق غذاخوری سرکه سیب

ده قطره روغن دلخواهتان (نظیر رزماری، لیمو، برگ چای، اسطوخدوس)

بطری اسپری دار

طرز تهیه نرم کننده

مواد فوق را با هم ترکیب کنید. بطری را به خوبی تکان دهید. پنج دقیقه روی سرتان بگذارید سپس آبکشی کنید. امیدوار هستیم نتیجه مطلوبتان را ببینید.

 

استفاده از جوش شیرین شامپو خانگی و نرم کننده مغذی موها را امتحان کنید.

منبع: جوش شیرینی شامپو خوبی برای مو ها

پیشنهاد باغبانی: در فصل پاییز چه بکاریم ؟

در فصل پاییز چه بکاریم
در فصل پاییز چه بکاریم

در فصل پاییز چه بکاریم؟

افرادی بسیاری دنبال پاسخ این پرسش هستند که در فصل پاییز چه بکاریم ؟ قاعدتاً باغبانی و رسیدگی به گل و گیاه با تمام شدن فصل بهار و تابستان تمام نمی شود و تمام فصول سال گیاهانی مخصوص به خود را دارند در این نوشته با چند مورد از گیاهان مناسب کاشت در فصل پاییز آشنا خواهید شد.

گیاهان پیازداری که در فصل بهار گل می دهند نیز باید در پاییز کاشته شوند. کاشت درخت و بوته ها نیز در فصل پاییز و زمستان مناسب تر از فصل بهار است.

دمای خنک هوا در فصل پاییز سبب می شود کاشت گیاه برای باغبا راحت تر باشد. در این فصل خاک هنوز به سردی فصل زمستان نیست و اجازه ی رشد به ریَشه ها می دهد. برعکس در بهار خاک سردی زمستان را در خود حفظ کرده و به مرور زمان گرم می شود.

باران های پاییزی نیز دلیل دیگری برای رشد بهتر گیاهان در فصل پاییز است. البته مضاف بر باران گیاهان در پاییز به آبیاری نیز نیاز دارند. مگر این که پاییز پر بارش باشد.

 

پیاز گل های بهاری

تمام پیاز های گل دهنده در بهار نیاز دارند در دوره ای سرما قرار بگیرند. اگر پیاز گل های بهاری در پاییز کاشته شود دوره ی سرمای زمستان باعث می شود شاهد گل های زیباتری در بهار باشیم. برخی از این پیاز ها عبارتند از:

Daffodil

Grape hyacinth

Siberian squill

Allium

Fritillaria

Dog’s-tooth violet

Glory-of-the-snow

Winter aconite

Snowdrop

 

گل بنفشه

فصل پاییز زمان بسیار مناسبی برای کاشت گل بنفشه است. زیرا خاک هنوز گرمای خود را دارد و سبب رشد گل ها می شود. در این فصل گل های پلاسیده را جدا کنید تا گیاه انرژی خود را صرف دانه سازی نکند و خاک آن را نیز مرطوب نگه دارید.

 

سبزیجات فصل سرد

بسیاری از سبزیجات مخصوص فصل سرد پاییز هستند مانند کلم بروکسل ،هویج، کلم، کلم پیچ، کلم قمری، کاهو، تربچه، اسفناج، شلغم و …

با کاشت این سبزیجات می توانید از کیفیت بالا و ویژگی ارگانیک بودن آن ها بهره ببرید.

 

چمن

پاییز یکی از بهترین فصل سال برای نو سازی زمین های چمن است و باید از این فرصت برای کاشت چمن ها استفاده کرد.

 

درخت و درختچه

پاییز فصل ایده آلی برای کاشت درخت و بوته است. در آب و هوای خنک و خاک هنوز گرم این فصل درختان امکان رشد خوبی دارند. در این زمینه باید برای انتخاب نوع درخت مناسب با باغبان های حرفه ای مشورت کنید.

 

گیاهان دائمی چند ساله

کاشت گیاهان دائمی و چند سال مثل گیاهان آپارتمانی و حتی قلمه زنی و پیوند نیز در فصل پاییز می تواند انجام شود.

امیدواریم دغدغه این که در فصل پاییز چه بکاریم تا حدودی برای شما رفع شده باشد.

منبع: پیشنهاد باغبانی: در فصل پاییز چه بکاریم ؟

راههای مقابله با کندن مو و بیماری وسواس تریکوتیلومانیا

راههای مقابله با کندن مو

راههای مقابله با کندن مو

راههای مقابله با کندن مو که در این نوشته می خوانید را راهکارهای بسیار کمک کننده ای است. تریکوتیلومانیا، بیماری وسواس کندن مو است. افراد مبتلا به این بیماری اشتیاق زیادی به کندن موهای خود دارند. دارو درمانی می تواند کمک کننده باشد اما راه کارهای دیگری نیز وجود دارد که بشود این بیماری را کنترل کرد.

 

تجربه شخصی

در سال 2017 لیندی هان اهل آمریکا که مبتلا به این بیماری است و پژوهش های فراوانی انجام داده روش هایی که به خود وی کمک کرده است را شرح داده و ادعا می کند که با رعایت نکات زیر توانسته به میزان زیادی به خودش برای غلبه به این بیماری کمک کند. او می گوید من این کارها را امتحان کرده ام و خیلی به بهبودم کمک شده است. پس اگر شما هم از این بیماری نادر رنج می برید امیدوار باشید.

 

راهکار های مقابله

  1. قبل از خواب کلاه نخی یا روسری سبکی به سر کنید.
  2. کاغذی بردارید و هر روزی را که بدون مو کندن سپری شد برچسب ستاره برای خود بچسبانید و وقتی تعداد ستاره ها بیشتر شد برای خود جایزه در نظر بگیرید.
  3. فردی که به این بیماری مبتلا است را پیدا کنید و با هم سعی در روند بهبودیتان کنید و یکدیگر را تشویق کنید.
  4. زمانی که حس کردید میل به کندن مو دارید موهایتان را خیس کنید.
  5. ببینید بدن شما به چه چیزی به جز مو کندن نیاز دارد مثلا خسته هستید، یا گرسنه اید و یا اینکه حوصله تان سر رفته است.
  6. سعی کنید از خوردن کافئین قبل از خواب خودداری کنید تا زمانی که به رختخواب می روید سریع خوابتان ببرد.
  7. قلاببافی، بافتنی و یا گلدوزی کنید. یعنی کارهایی که ذهن و دستتان درگیرش شود.
  8. حتی می توانید دستکش نخی دستتان کنید.
  9. هیپنوتراپی را امتحان کنید.
  10. سعی کنید کمتر جلوی آینه بروید و خیلی به موهایتان دقت نکنید.
  11. به جای کندن مو آن ها را شانه کنید.
  12. مدام با خود بگویید ” موهای من متعلق به سر من هستند و من دوستشان دارم.”
  13. سعی کنید زمانی که میل به انجام آن دارید به بیرون بروید و خود را از محیط دور کنید.
  14. با عروسک های پشمی و مودار به جای موهای خودتان بازی کنید.
  15. به موهایتان رسیدگی کنید مثلا آن ها را به موقع بشویید، شانه بزنید و بابت اینکه روی سرتان رشد می کنند و باعث زیباییتان می شوند خداوند را شکر نمایید.
  16. به دست خود ژل بزنید و آن ها را چرب کنید.
  17. عکس قسمت های خالی سرتان را بگیرید و زمانی که میل به انجام این کار داشتید آن را نگاه کنید.
  18. با دوستان و خانواده صحبت کنید و از آن ها در روند بهبودیتان کمک بخواهید.

 

امیدواریم راههای مقابله با کندن مو برایتان مفید بوده باشد.


منبع: راههای مقابله با کندن مو و بیماری وسواس تریکوتیلومانیا