فهرست کارهایی که افراد موفق هر روز صبح انجام میدهند

کارهایی که افراد موفق هر روز صبح انجام می دهند


کارهایی که افراد موفق هر روز صبح انجام میدهند

در این مقاله کارهایی که افراد موفق هر روز صبح انجام می دهند را برایتان آورده ایم. یک سری کارها هست که انجام آن بین افراد موفق مشترک است. در این مقاله شما را با عاداتی که سبب می شود به مرور تبدیل به یک انسان موفق باشید، آشنا می کنیم.

 

کوشا به جای مشغول

افراد موفق ترجیح می دهند کوشا و سازنده باشند به جای اینکه سرشان شلوغ باشد. زیرا آن ها معتقدند که بیشتر کارهایی که افراد عادی در طول روز انجام می دهند تاثیری ندارد و مشغولی زیاد باعث تنبلی مغز می شود.

 

خیلی زود از خواب بیدار می شوند

امکان ندارد شما انسان موفق و تاثیر گذاری را ببینید که سحرخیز نباشد. این افراد شبها زودتر به رخت خواب می روند و صبح ها خیلی زود از خواب بیدار می شوند.

 

ورزش می کنند

زمانی که فردی صبح زود بیدار می شود برای انجام همه کارهای خود وقت کافی خواهد داشت خصوصا افرادی که از شب قبل برنامه ریزی می کنند. افراد موفق صبح ها بعد از خوردن صبحانه سالم ورزش می کنند و یا به پیاده روی می روند.

 

کتاب می خوانند

افراد موفق صبح ها قبل از اینکه به سر کار بروند یا مشغول کارهای روزانه خود شوند حداقل نیم ساعت وقت می گذارند و کتاب می خوانند.

 

موسیقی گوش می کنند

گوش دادن به موسیقی های خوب باعث حس شادی و نشاط در انسان می شود.

 

مدیتیشن

برخی افراد موفق دنیا می گویند که هر روز صبح چند دقیقه مدیتیشن انجام می دهند زیرا این کار به آن ها کمک می کند در طول روز تمرکز و حس بهتری داشته باشند. انجام مدیتیشن به صورت مرتب باعث آرامش روح و جسم می شود.

 

دعا و شکرگزاری

افرادی که معنوی هستد دوست دارند روز خود را با شکرگزاری و دعا بگذرانند. این کار باعث ایجاد حس خوب در انسان می شود. این کار خیلی ساده است می توانید صبح ها بابت چند نعمتی که دارید از خداوند تشکر کنید و یا دعا  بخوانید با این کار روز خود را با حس خوب و حمایت خداوند شروع می کنید.

 

برنامه ریزی

از آنجایی که افراد موفق برای خود هدف دارند برای دستیابی به هدفشان، برنامه ریزی می کنند. آن ها اول هفته برای کل هفته برنامه می ریزند و هر شب برنامه ای با جزئیات بیشتر برای روز بعد. از این رو صبح ها یک بار فهرست کار روزانه شان را مرور می کنند.

 

دوری از موبایل و وسایل ارتباطی

افراد موفق صبح ها بعد از بیداری سراغ گوشی همراه خود نمی روند و سعی می کنند کارهای مفید تری انجام دهند تا کمتر احساس خواب آلودگی و کسالت کنند. اگر ما هم کارهایی که افراد موفق هر روز صبح انجام می دهند انجام دهیم موفق خواهیم شد.

منبع: فهرست کارهایی که افراد موفق هر روز صبح انجام میدهند

روز جهانی کوهستان چه روزی است؟

روز جهانی کوهستان

روز جهانی کوهستان

11 دسامبر روز جهانی کوهستان نامگذاری شده است.  هدف از این روز، جلب توجه جوامع انسانی به نقش های مهمی است که مناطق کوهستانی در تأمین آب و تامین مواد غذایی ایفا می کنند.


اهمیت کوهستان

کوهستان ها حدود 22 درصد از سطح خشکی را در بر می گیرند. برج های آب شیرین در جهان هستند زیرا بین 60 تا 80 درصد از کل منابع آب شیرین را تأمین می کنند. نواحی کوهستانی مرتع گونه های مختلف گیاهی و حیوانی هستند. 28 درصد از جنگل های جهان در مناطق کوهستانی قرار دارند. آنها مراکز مهم تنوع زیستی کشاورزی هستند و محل تامین بسیاری از غذاهایی که به سفره ما می آیند کوه ها هستند. این نشان می دهد که تا چه میزان کوهستان ها در تامین منابع مورد نیاز جوامع انسانی نقش حیاتی دارند.


 مردم در روز جهانی کوهستان چه می کنند

فعالیت های متنوعی در روز جهانی کوه انجام می شود که با هدف افزایش آگاهی و دانش پیرامون نقش کوه ها و مناطق کوهستانی در بین مردم و متخصصان انجام می شود. نمونه های خاص این رویدادها عبارتند از: نمایشگاه های کتاب، سمپوزیوم، سخنرانی برای دانشجویان، کارگاه ها و رویدادهای مطبوعاتی. ممکن است این سخنرانی ها و رویدادها در روز 11 دسامبر و یا قبل و بعد آن برگزار شود.


زمینه شکل گیری

روز جهانی کوهستان اولین بار در سال 2002 و با هدف افزایش آگاهی و ترغیب به  اقدام در زمینه موضوعات مربوط به توسعه پایدار کوه ها برگزار شد. سازمان ملل متحد 11 دسامبر را به عنوان روز جهانی کوهستان تعیین و به مناسبت های جهانی افزود و جامعه جهانی را تشویق به برگزاری برنامه هایی برای برجسته کردن اهمیت توسعه پایدار کوه ها در این تاریخ کرد. هر سال روز جهانی کوهستان موضوعی خاص دارد. موضوعات قبلی به آب شیرین، تنوع زیستی یا تغییرات آب و هوایی اختصاص داشته است.


نماد

نماد روز بین المللی کوه از سه مثلث مساوی تشکیل شده است که عمدتاً سیاه و نمایانگر کوه هستند. مثلث سمت چپ یک شکل “الماس” آبی رنگ در بالا دارد که یخ یا برف را در بالای کوه نشان می دهد. مثلث وسط یک دایره نارنجی در مرکز خود دارد که نشانگر منابعی است که از داخل کوه استخراج می شوند. مثلث سمت راست یک مثلث سبز کوچک در قسمت پایینی سمت راست خود دارد. این نشان دهنده محصولاتی است که در کوه ها رشد می کنند.


با توجه به نقش اساسی که کوه ها در ارائه خدمات اصلی اکوسیستم به کره زمین ایفا می کنند و از طرفی آسیب پذیری آنها در مواجهه با تغییرات آب و هوایی باید اقداماتی در راستای حفظ آنها انجام شود. به همین خاطر یک جنبش بزرگ اجتماعی لازم است تا بتواند مسائل کوهستانی را روی سیاستمداران بیاورد و به جهانیان بگوید که غفلت کنونی از کوه ها باید متوقف شود. روز جهانی کوهستان فرصتی برای تحقق این امر است.

منبع: روز جهانی کوهستان چه روزی است؟


از فواید جوش شیرین برای بدن چه می دانید؟

فواید جوش شیرین برای بدن

فواید جوش شیرین برای بدن

بسیاری از افراد از فواید جوش شیرین برای بدن آگاه نیستند. جوش شیرین تنها یک عنصر مهم در پخت کیک و کلوچه نیست. بهتر نیست که استفاده دیگری از این محصول داشته باشید؟

 

خوب ، در واقع کارهای بسیاری وجود دارد که می توانید با جوش شیرین انجام دهید که شامل پخت وپز نیست:

 

  1. درمان سوزش سر دل

سوزش سر دل یا اسید رفلاکس وقتی اتفاق می افتد که اسید معده از معده خارج و وارد گلو می شود. سوزش سر دل مزمن می تواند باعث آسیب دائمی مری شود. جوش شیرین می تواند اسید معده را خنثی کرده و به ریفلاکس اسید تسکین سریع بخشد. کافی است یک قاشق چایخوری از آن را در مقداری آب سرد حل کنید و مخلوط را به آرامی بنوشید.

 

  1. تازه کردن نفس و سفید کردن دندان

 

جوش شیرین ابزاری عالی برای مراقبت از دهان و دندان است. مطالعات نشان می دهد که خمیر دندان حاوی جوش شیرین در از بین بردن پلاک و سفید کردن دندان ها بهتر از خمیر دندان بدون آن است. می توانید مقدار کمی خمیر را با جوش شیرین و آب درست کنید و با آن مسواک کنید.

جوش شیرین تمیز کننده طبیعی است. همچنین دارای خواص ضد باکتری و ضد میکروبی قوی است که آن را به دهانشویه ای عالی تبدیل می کند. یک قاشق چایخوری جوش شیرین در نصف لیوان آب حل کنید و آن را در دهان خود بچرخانید و بیرون بریزید. این مخلوط برای پاکسازی شکافهای بین دندانها و اطراف دندان که ممکن است مسواک نشوند عالی است.

 

 

  1. جوش شیرین به عنوان دئودورانت

 

دئودورانت اغلب حاوی جوش شیرین است زیرا جذب بوی بسیار عالی است. به همین دلیل است که برخی افراد جعبه ی جوش شیرین را در یخچال یا حمام خود می گذارند. البته خاصیت ضد میکروبی هم دارد.

 

عرق انسان درواقع بی بو است؛ زمانی عرق بوی بد می گیرد که با باکتری های موجود در پوست ما ترکیب و به مواد زائد اسیدی تبدیل می شود. جوش شیرین باعث می شود محیط پوست کمتر اسیدی شود و درنتیجه عرق بوی تند نگیرد. به عنوان یک دئودورانت طبیعی مقداری از آن را روی پوست بغل خود بمالید.

 

  1. تسکین خارش پوست و آفتاب سوختگی

جوش شیرین یک درمان خانگی مناسب برای انواع بیماری های پوستی است. به خصوص در رفع خارش و سوزش ناشی از نیش حشرات موثر است. کافی است خمیر غلیظی از جوش شیرین و آب تهیه کرده و آن را روی سطح آسیب دیده بمالید.

اگر پوست شما دچار آفتاب سوختگی شده است ، یک حمام جوش شیرین را امتحان کنید. مقداری جوش شیرین را به وان یا لگن آب گرم (نه داغ) اضافه کنید. سپس حداقل 30 دقیقه ناحیه آفتاب سوخته را در آن خیس کنید.

حال که از برخی فواید جوش شیرین برای بدن مطلع شدید، می توانید به غیر    از پخت و پز، برای اهداف بهداشتی و زیبایی هم از آن بهره ببرید.

منبع: از فواید جوش شیرین برای بدن چه می دانید؟

بیماری های مرگبار دنیا را بشناسید

بیماری های مرگبار دنیا


بیماری های مرگبار دنیا

بیماری های مرگبار دنیا فقط آن بیماری هایی نیستند که سریع فرد را می کشند بلکه معروفترین بیماری هایی که منجر به مرگ می شوند در صدر لیست مرگباترین بیماری های دنیا هستند که به مرور جان فرد را می گیرند و در اکثر برخی موارد قابل پیشگیری هستند. افرادی که ورزش می کنند و دخانیات استعمال نمی کنند و نیز رژیم غذایی سالمی دارند کمتر در معرض ابتلا به این بیماری ها دارند. از عواملی که باعث بیشتر این بیماری ها می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سابقه خانوادگی
  • مصرف سیگار
  • اعتیاد
  • دیابت
  • مصرف مشروبات الکلی
  • چاقی و اضافه وزن
  • فشارخون بالا
  • کلسترول بالا

 

دیابت

دیابت بیماری است که روی تولید و استفاده از انسولین تاثیر می گذارد. علت ابتلا به دیابت نوع یک هنوز معلوم نیست و در دست بررسی و تحقیق است اما دیابت نوع دو به دلیل کم تحرکی، چاقی و تغذیه نامناسب بوجود می آید و بدن دیگر قادر به استفاده از انسولین نیست. در کشورهای جهان سوم، دیابت بیشترین علت مرگ و میر است زیرا عوارض جبران ناپذیری روی بدن می گذارد خصوصا افرادی که رعایت پرهیز غذاییشان را نمی کنند. افراد دیابتی که نزد پزشک می روند و فعالیت ورزشی دارند و نیز مراقب تغذیه شان هستند می توانند زندگی عادی خود را بگذرانند.

 

آلزایمر و زوال عقل

آلزایمر تنها بیماری نیست که فقط فرد دچار فراموشی شود بلکه این بیماری روی فکر و استدلال فرد تاثیر می گذارد هنوز درمان موفقی برای این بیماری نیست اما برخی داروها می توانند روند پیشروی آن را کند کنند. از عوامل موثر در بروز آلزایمر عبارتند از:

  • سابقه خانوادگی
  • سن بالای 65 سال
  • ضربه به سر
  • تنهایی و انزوا
  • زندگی ناسالم
  • استرس زیاد

 

سکته

سکته نیز یکی از علل موثر مرگ و میر در جهان است. با پاره شدن و یا مسدود شدن رگ ، سکته بوجود می آید. عواملی که باعث بالا رفتن ریسک سکته می شود عبارتند از: فشارخون بالا، قند بالا، سابقه خانوادگی، سیگار کشیدن، مصرف مشروبات الکلی.

 

بیماری انسداد ریه

بیماری انسداد ریه، بیماری مزمنی است که بلند مدت و پیش رونده است و باعث سخت شدن تنفس می گردد. برونشی ریه نیز نوعی بیماری انسداد ریه است. عواملی که باعث بروز این بیماری می شوند: مصرف سیگار، سابقه خانوادگیریال سابقه ابتلا به عفونت های تنفسی در کودکی. این بیماری درمان قطعی ندارد بکله داروهایی وجود دارد که روند آن را کند کنند و نیز اثرات تخریبی آن را کم کنند.

 

از دیگر بیماری های مرگبار دنیا:

  • سرطان نای
  • سرطان پروستات در آقایان
  • سرطان پستان در خانم ها
  • سل
  • وبا
  • ایدز
  • کم شدن آب بدن به دلیل اسهال
  • سیروس کبدی
  • عفونت دستگاه تنفسی
  • سرطان رحم در خانم ها
  • بیماری ایسکمیک قلب

بیماری های فوق از بیماری های مرگبار دنیا محسوب می شوند.

منبع: بیماری های مرگبار دنیا را بشناسید

انرژی سیاه چیست

انرژی سیاه


انرژی سیاه

انرژی تاریک یا انرژی سیاه پدیده ای مبهم است که در تقابل با جاذبه عمل می کند و مسئول تسریع در گسترش جهان است. گرچه انرژی تاریک سه چهارم از انرژی انبوه کیهان را تشکیل می دهد، طبیعت اصلی آن همچنان از دید فیزیکدانان مخفی است. انرژی تاریک هیچ ارتباطی واقعی با ماده تاریک ندارد، جز اشتراک در لفظ “تاریک”، که بدان معنی است که دانشمندان واقعاً نمی دانند اینها چیستند.

 

چه کسی انرژی تاریک را کشف کرد؟

به گفته وب سایت تلسکوپ فضایی هابل، کشف این واقعیت که جهان درحال گسترش است متعلق به ستاره شناس آمریکایی “ادوین هابل” است که متوجه شد که هرچه یک کهکشان دورتر از زمین باشد، سریعترهم از کره زمین دور می شود.

 

تقریبا 60 سال پس از افشاگری هابل ، دانشمندان کشف شگفت آور دیگری را انجام دادند. محققان مدتهاست که با نگاه کردن به نور ستارگان دور ، سعی در اندازه گیری دقیق فاصله های کیهانی داشتند. در اواخر دهه 1990 ، پس از بررسی ابر نواخترهای دوردست ، دو تیم مستقل دریافتند که نور انفجارهای ستاره ای کم رنگ تر از حد انتظار است. این نشان می دهد که جهان نه تنها در حال گسترش است، بلکه در گسترش نیز شتاب دارد.

این یافته باعث شده تا از آن زمان به بعد فیزیکدانان به تحقیق و پژوهش در این زمینه بپردازند و همچنین کشف کنندگان آن هم جایزه نوبل فیزیک را در سال 2011 بدست آورند.

 

انرژی تاریک چه کاری انجام می دهد؟

گرچه محققان انرژی تاریک را کاملاً درک نمی کنند ، آنها از دانش خود در مورد این پدیده برای ساختن مدل هایی از جهان استفاده می کنند که همه چیز را از بیگ بنگ گرفته تا ساختار بزرگ امروزی کهکشان ها توضیح می دهد

براساس یک نظریه علمی انرژی تاریک یک نیروی بنیادی اضافی است که به چهار نیروی شناخته شده : جاذبه زمین، الکترومغناطیس و نیروهای هسته ای قوی و نیروهای هسته ای ضعیف ملحق می شود. اما این حدس توضیح نمی دهد که چرا انسان متوجه این نیروی اضافی در زندگی روزمره نمی شود. بنابراین، نظریه پردازان نیز مدلهایی خلاقانه ساخته اند که نشان می دهد این نیروی مرموز به نوعی پنهان است.

ارزش اندازه گیری شده انرژی تاریک در حال حاضر موضوع بحث جدی بین گروه های علمی رقیب در فیزیک است. برخی محققان با استفاده از پس زمینه مایکروویو کیهانی قدرت انرژی تاریک را اندازه گیری کرده اند و تخمین زده اند.

اما ستاره شناسان دیگر، که قدرت انرژی تاریک را با استفاده از نور اجسام کیهانی دوردست اندازه گیری می کنند، مقدار متفاوتی را تخمین زده اند و هنوز کسی نتوانسته است این اختلاف را توضیح دهد. برخی از کارشناسان اظهار داشتند که قدرت انرژی تاریک با گذشت زمان تغییر می کند، اگرچه طرفداران این ایده هنوزتوضیح قانع کننده ای ارائه نکرده اند.

فیزیکدانان در تلاش هستند تا پرده از رموز انرژی سیاه بردارند.

منبع: انرژی سیاه چیست