مراقبت و زیبایی پوست برای جلوگیری از پیری

مراقبت و زیبایی پوست


مراقبت و زیبایی پوست

اگر می خواهید برای همیشه جوان بمانید، به مراقبت و زیبایی پوست اهمیت دهید. نکات اساسی برای مراقبت از پوست و جلوگیری از پیری و لکه دار شدن آن را برای شما بیان می کنیم:

 

پاک کننده ملایم

پوست را با یک پاک کننده ملایم بشویید. پاکسازی برای از بین بردن هرگونه محصولات مراقبت از پوست یا آرایشی که در طول روز استفاده کرده اید، ضروری است. پاکسازی همچنین برای زدودن روغن های طبیعی پوست، آلاینده ها و باکتری های جمع شده از پوست اهمیت دارد.از یک پاک کننده ملایم برای حفظ پوست خود استفاده کنید و آن را در برابر کم آبی و آسیب ها حفظ کنید. پاک کننده های با pH بالا مانند صابون های طبیعی، بسیار خشن هستند و می توانند پوست شما را در معرض تحریک و عفونت قرار دهند. استفاده از پاک کننده های با pH پایین، برای حفظ تعادل مطلوب پوست توصیه می شود. ماده دیگری که باید از مصرف آن جلوگیری کنید، سدیم لوریل سولفات است؛ زیرا بسیار خشن است.

 

سرم ضد پیری

سرم ها نسبت به مرطوب کننده ها، حاوی غلظت بیشتری هستند. بهترین مواد ضد پیری که باید به آن توجه داشته باشید، مشتقات ویتامین A موسوم به رتینوئیدها (رتینول، ترتینوئین و تارازوتن) و ویتامین C (اسید L- اسکوربیک و منیزیم آسکوربیل فسفات) هستند. آنها علاوه بر افزایش کلاژن در پوست، به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند تا استرس اکسیداتیو بیولوژیکی و محیطی را که باعث پیری می شود، از بین ببرد.

 

مرطوب کننده

با افزایش سن، ترشح سبوم نیز کم می شود. اگرچه کمبود سبوم به معنای شانس کمتری برای آکنه است اما بدان معنی است که پوست شما راحت تر خشک می شود. یکی از دلایل عمده خطوط ریز صورت، عدم رطوبت کافی پوست است. به دنبال مرطوب کننده ای باشید که حاوی گلیسیرین و اسید هیالورونیک باشد. روغن های مانند وازلین در شب می تواند از تبخیر آب از پوست شما جلوگیری کند. اما قبل از استفاده مطمئن باشید که پوست شما تمیز است تا از تجمع باکتری ها جلوگیری کنید.

 

ضدآفتاب

همیشه از ضدآفتاب استفاده کنید. محافظت از آفتاب یکی از راه های مطمئن برای جوان نگه داشتن پوست است. خورشید عامل اصلی پیری پوست است. پرتوهای UV خورشید به دلایل زیر می تواند باعث پیری شوند: از اثر انداختن کلاژن؛ ایجاد ناهنجاری در الاستین؛ منجر به نازک تر شدن پوست و ایجاد چین و چروک و ایجاد لکه های رنگی در پوست.

بنابراین از ضدآفتاب استفاده کنید.استفاده روزانه از یک ضدآفتاب با طیف گسترده ای SPF 30 می تواند لکه های ناشی ازافزایش سن را محو کند؛ بافت پوست را بهبود بخشد و چین و چروک ها را تنها در سه ماه 20 درصد صاف کند. محققان معتقدند که دلیل آن این است که ضدآفتاب به پوست اجازه می دهد تا از تابش اشعه ماوراء بنفش شکسته نشود. بنابراین توانایی های احیا کننده کرم ضدآفتاب را در مراقبت و زیبایی پوست نادیده نگیرید.


منبع: مراقبت و زیبایی پوست برای جلوگیری از پیری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.