اجاق گاز لیزری

  • اجاق گاز لیزری

     

    اجاق گاز لیزری می تواند آشپزی را برای شما به تفریح مبدل کند. برای مثال طرح های لیزری متنوعی را می توان روی نان تست پیاده کرد. حتی طرح لیزری روی نان تست می تواند کدی باشد که با نشان دادن آن به دوربین گوشی شما را وارد وبسایتی با خبر های روز کند تا شما به صورت خیلی مدرن هم صبحانه زیبا میل کنید و هم از اخبار روز مطلع شوید.

    این موارد تنها بخشی از قابلیت های گاز لیزری است. دو سازنده ی ژاپنی این گاز بر این باورند که لیزر نقش خود را در صنعت و سپس در چاپگر های سه بعدی به خوبی ایفا کرده است و اکنون نوبت آن فرارسیده است که در قالب نسل جدیدی لوازم آشپزخانه با لیزر وارد خانه های مردم شود.

    یک برش لیزر صنعتی که از آن برای حکاکی روی پلاستیک، چوب و فلز استفاده می شود به راحتی می تواند با اتصال به نرم افزاری گرافیکی یا وب کم طرح های شگفت انگیزی نیز روی مواد غذایی ایجاد کند.

    قابلیت گاز لیزری

    این نوع گاز قابلیت این را دارد که پخت و پز را به صورت انتخاب انجام دهد. ممکن است آشپز مایل باشد بخش هایی از غذا را بیشتر و بخش هایی را کمتر بپزد. لیزر به علت تمرکز بر نقاط دقیق می تواند این امکان را برای آشپز فراهم کند.

    به طور کلی پخت و پز با لیزر به صورت خشک انجام می شود و تمام سطح مواد را حرارت می دهد. در واقع لیزر نقطه ی کوچکی را در زمان بسیار کوتاهی حرارت می دهد. این گاز با قابلیت اتصال به کامپیوتر طراحی شده است تا پخت مواد غذایی مطابق با شکل و ترکیبات آن انجام شود و بتوان مزه، بافت، تزیین و حکاکی های منحصر به فردی را ایجاد کرد. حتی فناوری چند لایه چاپگر سه بعدی قابلیت این را دارد که از پودر شکر مجسمه های سه بعدی خوراکی بسازد.

    پخت بیکن با لیزر، یک شاهکار فناورانه

    بیکن یکی از غذا هایی است که بسیاری مردم دنیا تمایل دارند آن را نیمه پخته و متمایل به خام مصرف کنند. حتی در رستوران ها نیز در مورد درجه پخت آن از مشتری سوال می کنند. فناوری پخت با لیزر در این زمینه تحول ایجاد کرده است. زیرا با لیزر می توان چربی روی بیکن را کاملا پخت و مغز گوشت آن را خام رها کرد.

    در واقع با نرم افزار به لیزر دستور داده می شود تا تنها بخش های چربی سفید را بپزد و قسمت های گوشتی خام باقی می ماند. افرادی که از این فناوری برای پخت بیکن استفاده کرده اند از طعم نهایی غذای خود شگفت زده شده اند.

    پیشرفت علم و تکنولوژی روز به روز زندگی مردم را جذاب تر و راحت تر می کند. اجاق گاز لیزری نیز یکی از محصولات جذاب و کاربردی است.

    منبع: اجاق گاز لیزری

    گاز هوای خشک

    • گاز هوای خشک

      هوای خشک چیست؟

      گاز هوای خشک به نام هوای خشک یا هوای فشرده نیز شناخته می شود. هوای اطراف ما مخلوطی از گاز های مختلف است که عمده ترین آن ها را گاز نیتروژن (بیش از 70 درصد) وگاز اکسیژن (حدود 20 درصد) تشکیل داده اند. مقادیر کمی بخار آب، آرگون، کربن دی اکسید و گاز های دیگر نیز در آن وجود دارند. به دلیل وجود جریان باد مقدار ترکیبات هوا در مناطق مختلف تنها به مقدار جزئی متفاوت خواهد بود. البته میزان بخار آب با توجه به منطقه، دما و زمان تغییرات زیادی دارد.

      هوای خشک گازی است که از حدود 5/20 درصد اکسیژن و 5/79 درصد نیتروژن تشکیل شده است و حداقل رطوبت را داراست. البته این درصد ها مطابق استاندارد متغیر هستند. بی رنگ، بدون بو و اشتعال ناپذیر است ولی به دلیل داشتن درصد بالای اکسیژن می تواند آتش را تقویت کند.

      کاربردها گاز هوای خشک

      این گاز برای کاربرد های آزمایشگاهی که در آن حتی ذرات هیدروکربن، گوگرد و… تأثیرگذاری منفی دارند، لازم است. چنین موادی به دلیل آلودگی در هوای اطراف ما وجود دارند اما گاز هوای خشک عاری از این مواد است.

      کروماتوگرافی یا سوانگاری گازی یکی از محل های استفاده از این گاز است و معمولاً در کنار گاز هیدروژن برای آشکار ساز FID استفاده می شود. هم چنین از این گاز به عنوان گاز پایه نشتی یاب نیز بهره می گیرند.

      در کنار مخلوط هلیوم و اکسیژن که با نام تجاری هلیوکس شناخته شده است از هوای خشک نیز به عنوان گاز تنفسی در بیمارستان ها و غواصی استفاده می شود.

      در صنعت از این گاز هم به صورت خالص و هم در ترکیب با گاز های دیگر استفاده می کنند. برای مثال در سامانه های نشت یابی خطوط انتقال گاز از مخلوط هوای خشک با گاز متان یا گاز هیدروژن سولفید یا گاز هیدروژن استفاده می کنند.

      روش های تولید گاز هوای خشک

      برای تولید این گاز روش های مختلفی را برای رطوبت زدایی از هوا به کار می گیرند از جمله روش خشک کن سرمایشی، روش تراکم حد اکثری، روش خشک کردن جذبی سطحی و … .

      درجه خلوص هوای خشک

      هوای خشک با درجات خلوص متفاوتی عرضه می شود. عمده ترین خلوص عرضه شده گرید 5 و 6 یعنی خلوص 99.999% و 99.9999% هستند.

      نکات ایمنی هوای خشک

      هواخشک به خودی خود آتشگیر نیست ولی همانطور که گفته شد به دلیل وجود اکسیژن می تواند آتش را تقویت کند و شدت ببخشد. کپسول های حاوی هوای خشک باید در محل های خنک زیر 52 درجه سانتیگراد نگهداری شوند و در معرض مواد اسیدی و قلیایی نباشند.

      تولید داخلی گاز هوای خشک

      امکان تولید هوای خشک با ترکیب درصد های طبق سفارش مشتری وجود دارد. به دلیل وارداتی نبودن و امکان تولید در داخل کشور، گاز هوای خشکبا قیمت مناسبی در بازار عرضه می شود.

      منبع: گاز هوای خشک

      نمونه هایی از لباس عروس در فرهنگ های مختلف


      لباس عروس در فرهنگ های مختلف
      لباس عروس در فرهنگ های مختلف

      لباس عروس در فرهنگ های مختلف

      آیا تا به حال کنجکاو شده اید که بدانید لباس عروس در فرهنگ های مختلف چگونه است ؟ باید بدانید که در بسیاری از فرهنگ ها لباس سنتی عروسی لباس سفید و دنباله دار نیست! در اینجا می توانید چند نمونه از این لباس عروس ها را ببینید.

      برای مثال در فرهنگ چین رنگ قرمز به عنوان رنگ عروسی شناخته شده است. و در مراسم چای که جزئی از مراسم عروسی است و خود عروسی از این رنگ در لباس ها استفاده می کنند.

       

      چین

      لباس عروس سنتی در کشور چین
      لباس عروس سنتی در کشور چین
      لباس عروس سنتی در چین
      لباس عروس سنتی در چین
      لباس عروس چینی
      لباس عروس چینی

      غنا

      لباس عروس سنتی غنا
      لباس عروس سنتی غنا
      لباس عروس در غنا
      لباس عروس در غنا

       

      بلغارستان

      لباس عروس بلغاری
      لباس عروس بلغاری

      کره

      لباس عروس سنتی کره
      لباس عروس سنتی کره
      لباس عروس کره
      لباس عروس کره

      ژاپن

      لباس عروس سنتی ژاپن
      لباس عروس سنتی ژاپن
      لباس عروس سنتی در ژاپن
      لباس عروس سنتی در ژاپن

      اریتره (کشوری در شمال غرب آفریقا)

      لباس عروس در اریتره
      لباس عروس در اریتره
      لباس عروس در کشور اریتره
      لباس عروس در کشور اریتره

      کامبوج

      لباس عروس سنتی کامبوج
      لباس عروس سنتی کامبوج
      لباس عروس سنتی کامبوجی
      لباس عروس سنتی کامبوجی

      تایلند

      لباس عروس سنتی تایلندی
      لباس عروس سنتی تایلندی

       

      مالزی

      لباس عروس مالزیایی
      لباس عروس مالزیایی

      فیجی

      لباس عروس در فیجی
      لباس عروس در فیجی
      لباس عروس سنتی فیجی
      لباس عروس سنتی فیجی

      آفریقای جنوبی

      لباس عروس سنتی آفریقای جنوبی
      لباس عروس سنتی آفریقای جنوبی

      بولیوی

      لباس عروس سنتی بولیوی
      لباس عروس سنتی بولیوی

      هند

      لباس عروس هندی
      لباس عروس هندی
      لباس عروسی هندی
      لباس عروسی هندی

      در این نوشته چند نمونه از لباس عروس در فرهنگ های مختلف را مشاهده کردید.

      منبع: نمونه هایی از لباس عروس در فرهنگ های مختلف

      با خواص شگفت انگیز کلم بروکلی آشنا شوید

      آیا کلم بروکلی جزو سبزیجات است

      کلم بروکلی یکی از سبزیجات خوشمزه ای است که بهترین فصل مصرف آن، پاییز و زمستان است.  این کلم فواید شگفت انگیزی برای سلامتی دارد

      آیا کلم بروکلی خاصیت درمانی دارد؟

      در ادامه به برخی از خواص کلم بروکلی برای بدن اشاره میکنیم.

      1- کاهش کلسترول خون

      فیبر موجود در این گیاه با کلسترول خون ترکیب شده و دفع آن را راحت تر می کند.

      2- حفظ سلامت قلب و عروق

      کاهش کلسترول خون به تقویت رگ های خونی کمک می کند.وجود سولفورافان به مقدار زیاد در کلم بروکلی باعث فعال شدن نوعی پروتئین محافظ در قسمت هایی از سرخرگ ها که قابلیت تشکیل پلاک دارند، میگردد.در نتیجه از بروز حملات قلبی جلوگیری می کند.

      3- جلوگیری از بروز سرطان

      وجود سولفورافان در این کلم آنزیم های سرطانی را متوقف می کند.

      4- بهبود استحکام و حفظ سلامتی استخوان ها

      این گیاه ماده غذایی غنی از ویتامین K و کلسیم است که استخوان های بدن برای استحکام بیشتر به آن نیاز دارند.

      5- پیشگیری از سرما خوردگی

      وجود ترکیبات گوگرد در بروکلی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

      منبع : با خواص شگفت انگیز کلم بروکلی آشنا شوید

      کیک چند لایه و جادویی کدوتنبل

      آموزش تهیه کیک کدو تنبل

      لایه های کدو تنبل و کیک در این دسر هنگام پخت به طرز جادویی جای خود را به یکدیگر می دهند، سپس یک لایه کرم پنیر خامه ای پفکی روی آن قرارمی گیرد.

      مواد لازم

      لایه کیک

      یک بسته پودر کیک آماده
      یک فنجان آب
      نصف فنجان روغن گیاهی
      سه عدد تخمه مرغ

      لایه کدو تنبل

      نیم کیلو کدو تنبل
      یک فنجان شکر قهوه ای( بسته بندی شده)
      یک فنجان خامه
      سه عدد تخمه مرغ
      دو قاشق چای خوری ادویه کیک کدو تنبل
      نصف قاشق چای خوری نمک

      روکش

      دویست و پنجاه گرم پنیر خامه ای نرم
      سه چهارم فنجان پودر شکر
      یک قاشق چای خوری وانیل
      یک هشتم قاشق چای خوری نمک
      دو فنجان خامه
      ادویه کیک کدو تنبل

      طرز تهیه کیک

      دمای فر را روی سیصدوپنجاه درجه فارنهایت قرار دهید. پایین یک ظرف سی و سه در بیست و سه سانتی را با اسپری پخت و پز کمی خیس کنید.

      در یک کاسه بزرگ، مواد کیک را با سرعت کم با مخلوط کن خوب هم بزنید تا شکل خمیری پیدا کند. مواد را از دیواره کاسه جدا کنید و آن را با سرعت متوسط هم بزنید. آن را درون ظرفی مرطوب بریزید.

      در کاسه بزرگ دیگری، ترکیبات لایه کدو تنبل را با همزن دستی هم بزنید تا مخلوط صافی به دست آید. با دقت مخلوط لایه کدو را روی خمیر کیک قرار دهید.

      اجازه دهید کیک تان چهل و هشت تا پنجاه و پنج دقیقه در فر بپزد، و صبر کنید تا سی دقیقه خنک شود،سپس حداقل چهار ساعت آن را داخل یخچال نگه دارید.

      در یک کاسه بزرگ پنیر خامه ای، پودر شکر، وانیل و یک هشتم قاشق چای خوری نمک را خوب با هم مخلوط کنید. خامه را اضافه  کنید و مدتی هم بزنید. مخلوط نهایی را روی کیک سرد بریزید و ادویه کیک کدو تنبل نیز بر روی آن بپاشید. فراموش نکنید این کیک حتما در ظرف دردار و در یخچال نگه داری شود.

      منبع : کیک چند لایه و جادویی کدوتنبل