خواص دمنوش بلوبری

خواص چای تمشک آبی چیست؟

خواص چای تمشک آبی چیست؟

 

خواص چای تمشک ابی که از میوه و برگ های خشک تمشک آبی تهیه می شود فراوان است. رنگ زیبای این چای به دلیل میوه های تمشک آبی ایجاد می شود. برگ های تمشک آبی سرشار از مواد آنتی اکسیدان هستند و خواص سلامتی بسیاری دارند.

خواص چای تمشک ابی : تأمین آنتی اکسیدان

برگ های تمشک آبی سرشاز از پلی فنول هستند. پلی فنول ها نوعی آنتی اکسیدان طبیعی بوده و ظرفیت آن ها بسیار بالاست. محتوای آنتی اکسیدانی موجود در تمشک آبی می تواند بیماری های فیزیولوژیکی عصبی مانند کاهش توانایی عملکردی مغز و اخحتلالات روانی و .. را درمان کند.

خواص چای تمشک ابی : کاهش خطر ابتلا به دیابت

ترکیباتی در تمشک آبی وجود دارند مانند آنتوسیانین ها که در میوه های قرمز رنگ دیگر مانند زغال اخته میز یافت می شوند. آنتوسیانین ها در آب محلول اند لذا با حل شدن در آب به چای تمشک آبی منتقل شده و به راحتی مورد استفاده در بدن قرار می گیرند.

پژوهش هایی در سال 2012 منتشر شد که نشان می دادند مصرف آنتوسیانین به عنوان مکمل های غذایی می تواند خطر ابتلا به دیابت را در مردان و زنان کاهش دهد. به همین دلیل مصرف چای تمشک ابی تاثیر بسیار خوبی بر عدم ابتلا به این گونه بیماری ها دارد.

خواص چای تمشک ابی : گالیک اسید و خواص ضد التهابی

گالیک اسید نیز نوع دیگری از انتی اکسیدان های طبیعی است که در تمشک آبی یافت می شود. این ماده ضد التهاب و ضد آلرژی قوی است. گالیک اسید نیز مانند آنتوسیانین ها در آب محلول است، بنابر این در چای تمشک آبی وجود دارد. گالیک اسید به عنوان یک ضد التهاب طبیعی قوی می تواند همزمان با مصرف دیگر دارو های انتی ههیستامین به درمان سریع التهابات کمک کند.

پژوهش ها نشان داده اند که مصرف همزمان چای تمشک ابی در کنار دارو های ضد آلرژی، تاثیر این دارو ها را دو چندان می کند.

خواص چای تمشک ابی : کاهش وزن

پژوهش ها نشان داده اند که مصرف منظم دمنوش تمشک آبی نیوشا  می تواند باعث کاهش چربی های شکمی شود. این چای با کاهش چربی های مضر و کاهش سطح کلسترون خون بر سلامت قلب و عروق نیز اثر مستقیم دارد. آنتی اکسیدان هایی که در تمشک آبی وجود دارد فرآیند مصرف و ذخیره سازی قند و چربی در بدن را تغییر می دهد.

درست کردن چای تمشک ابی

در درست کردن چای، درجه حرارت و همچنین مدت زمانی که برای دم کردن ان در نظر گرفته می شود بر خواص تغذیه ای تاثیر زیادی دارند. چای تمشک آب را بهتر است در آب تازه از جوش افتاده به مدت 30 دقیه دم کنید.

بهره بردن از خواص چای تمشک ابی دلیل خوبی برای استفاده از این چای غنی است.

منبع: خواص دمنوش بلوبری 

روش های پاک کردن مداد شمعی از دیوار

پاک کردن مداد شمعی از دیوار
پاک کردن مداد شمعی از دیوار

پاک کردن مداد شمعی از دیوار

وقتی که یک نقاش کوچولو در خانه داشته باشید، پاک کردن مداد شمعی از دیوار به یکی از دغدغه های شما تبدیل می شود. پیش از این که از شاهکار فرزند خود شوکه شوید، راه های زیر را برای رفع آن امتحان کنید.

اکثر پدر مادر ها تجربه ی این اتفاق را داشته اند که فرزند کوچکشان دیوار ها را نقاشی کند. پاک کردن مداد شمعی از دیوار کار سختی نیست تنها باید فن آن را بلد باشید. مداد شمعی یا پاستل ماهیت مومی دارد و با ساییدن به راحتی نمی توانید از دست آن ها خلاص شوید. ساییدن بیش از حد می تواند به رنگ دیوار ها آسیب برساند، اما پاستل روغنی را پاک نمی کند.

 

روش اول: استفاده از تی شرت و اتو

بهترین راه برای جدا کردن پاستل از دیوار این است که تی شرتی نخی را روی دیوار قرار دهید و اتو را روی آن بگذارید تا حرارت ببیند. درجه حرارت متوسط اتو برای این کار مناسب است. حرارت مستقیم باعث ذوب شدن مداد شمعی می شود و بافت تی شرت ان را به خود جذب می کند. اگر باید نقاط مختلف دیوار را با این روش تمیز کنید، دقت کنید که هر بار لایه ای تمیز از تی شرت را روی دیوار قرار دهید.

 

روش دوم: استفاده از سشوار

اگر روش اتو و تیی شرت نتواند رد پاستل را به طور کامل از بین ببرد، این روش را امتحان کنید. با سشوار رد پاستل را روی دیوار گرم کنید و با دستمال کاغذی روی آن بکشید تا پاک شود. دقت کنید که نباید دستمال را روی دیوار فشار دهید. وگرنه این کار باعث می شود که رنگ مداد شمعی بیشتر به دیوار نفوذ کند.

 

روش سوم: استفاده از پاک کننده های خانگی

اگر حرارت نتوانست به طور کامل لکه های رنگی را برای شما پاک کند فنوبت این است که دست به دامان پاک کننده های خانگی شوید. جوش شیرین، سرکه، شیشه پاک کن و خمیر دندان پاک کننده های مفیدی در این رابطه هستند. مقداری از این 4 ماده ی گفته شده را روی یک مسواک قرار دهید و به آرامی با آن دیوار را پاک کنید. سپس محدوده را با دستمالی تمیز کنید. ممکن است لازم باشد به صورت ترکیبی از این مواد بهره بگیرید.

البته این نحوه ی پاک کردن دیئار ممکن است باعث شود قسمت مورد نظر بیش از حد تمیز شود و شما مجبور شوید تمام دیوار مورد نظر را نیز تمیز کنید تا رنگ یکسانی پیدا کند.

دفعه ی بعد که قهرمان کوچولوی زندگی شما دیوارهای خانه را به عنوان بوم نقاشی با پاستل انتخاب کرد، ناراحت نشوید. تنها از این روش های حرفه ای برای پاک کردن مداد شمعی از دیوار کمک بگیرید.

منبع: روش های پاک کردن مداد شمعی از دیوار

اثرات مثبت دوچرخه سواری چیست ؟

اثرات مثبت دوچرخه سواری
اثرات مثبت دوچرخه سواری

اثرات مثبت دوچرخه سواری

اثرات مثبت دوچرخه سواری به قدری زیاد است که دانستن آن ها، ذوق خرید یک دوچرخه و دوچرخه سواری کردن را در هرکسی برمی انگیزد. دوچرخه سواری ورزش سبک و خوشایندی برای همه سنین است و افراد زیادی از انجام دادن آن در تعطیلات لذت میبرند اما تاثیرات مثبت آن بر بدن نیز قابل توجه است:

 

ورزشی آسان برای مفاصل

زمانی که شما روی دوچرخه می نشینید، وزن خود را روی یک جفت استخوان در لگن اعمال می کنید، برخلاف قدم زدن که وزن شما روی پاهایتان اعمال می شود. برخی پزشکان معتقدند این کار برای هر شخصی که از درد یا سفت شدگی مفصل مربوط به کهولت سن رنج می برد می تواند مفید باشد.

 

فشار دادن پدال ها، نوعی ورزش هوازی (ایروبیک)

دوچرخه سواری به بهبود عملکرد رگ های خونی، مغز و قلب شما کمک می کند. ورزش های ابروبیکی هم چنین ترشح اندورفین ها ( مواد شیمیایی در بدن که باعث ایجاد احساس خوب در بدن می شوند) را بالا می برد که حس سرزندگی را در شما ایجاد می کند. حین دوچرخه سواری، جریان خون در حال گردش در مغز افزایش می بابد که این مسئله در حفظ سلامت بدن موثر است.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

این ورزش سبک با افزایش تولید پروتئین های ضروری و بیدار کردن گلبول های سفید، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. به طور کلی دوچرخه سواری می تواند از شما در برابر بیماری های جدی مانند سکته، حمله قلبی، برخی از سرطان ها، افسردگی، دیابت ها، چاقی و آرتریت کمک کند.

 

تاثیرگذار در عضله سازی

فعالیت های مقاومتی حین دوچرخه سواری مانند پدال زدن، باعث کشیدگی عضلات می شود و کشیدگی عضلات باعث کشیدگی استخوان ها می شود، که در نهایت افزایش چگالی استخوان ها را در پی دارد. حین دوچرخه سواری از عضلات شکمی برای حفظ تعادل و از عضلات بازو و شانه خود برای نگه داشتن و هدایت فرمان استفاده می کنید.

 

تاثیرگذار در بهبود کیفیت خواب

با توجه به اینکه دوچرخه سواری، نوعی تمرین ورزشی محسوب می شود که به کاهش اضظراب کمک می کند، می تواند نقش موثری در بهبود کیفیت خواب بسیاری از افراد داشته باشد. چرا که این روز ها افراد زیادی به دلیل استرس بالای زندگی امروزی، یا از بی خوابی شبانه رنج می برند و یا نمی توانند خواب عمیقی را تجربه کنند.

 

 

دوچرخه سواری مزایای دیگری نیز دارد :

در مقایسه با دیگر وسایل نقلیه، دوچرخه می تواند به شما کمک کند تا کم تر در ترافیک بمانید. این گونه نه تنها از کلافگی ماندن در ترافیک خلاص می شوید بلکه می توانید از هدر رفتن زمان مفید خود جلوگیری کنید.

 

آگاهی از اثرات مثبت دوچرخه سواری، افراد را به انجام دادن روزانه این ورزش ترغیب میکند.

منبع: اثرات مثبت دوچرخه سواری چیست ؟

نکات مهم در نگهداری سگ چیست ؟

نکات مهم در نگهداری سگ


نکات مهم در نگهداری سگ

در این مقاله شما را با نکات مهم در نگهداری سگ به طور کامل آشنا می کنیم. نگهداری از سگ همان طور که می تواند لذت بخش باشد باید اصول خاص خود را داشته باشد تا دچار مشکل در تربیت و مراقبت از او نشوید. نگهداری سگ فقط غذا دادن به او نیست بلکه باید به طور کامل مراقب سلامت بهداشتی آن و نیاز های دیگرش باشید.

 

خرید سگ

بهتر است قبل از خرید سگ ابتدا اطلاعات خود را درباره نگهداری او بالا ببرید تا ببینید از لحاظ مالی و عاطفی قادر به حمایت کردن یک سگ هستید یا نه. نیاز هایی از جمله محبت، غذای به اندازه و مناسب، آب تمیز، خانه یا مکانی امن، بازی کردن و بیرون بردن و کارهایی از این قبیل. همان طور که می بینید نگهداری از این حیوان مسئولیت سنگینی است و باید همه جوانب آن را بررسی نمایید.

 

غذا دادن به سگ

یکی از مهم ترین فاکتورها دادن غذای مناسب و مرغوب به سگ است. پس بهتر است در فروشگاه روی غذای او را با دقت بخوانید. باید حتما غذای او حاوی گوشت باشد تا پروتئین مورد نیازش را تامین کنید. شما می توانید از یک دامپزشک در مورد غذا مشورت بگیرید. نکته حائز اهمیت دیگر این است که غذا خوردن سگ باید از برنامه منظمی تبعیت کند بدین معنا که ساعت مشخص داشته باشد و تعداد دفعاتش ثابت باشد. مثلا صبح ها و شبها سر ساعت معین باید غذا بخورد.

 

دستشویی رفتن

مزیت دیگر غذا خوردن منظم و به موقع سگ این است که حدود نیم ساعت بعد نیاز به دستشویی دارد و شما به طور تقریبی می دانید که چه زمانی باید طبق کار های خودتان به او غذا بدهید تا در زمان نیازش به دستشویی او را به بیرون از منزل ببرید.

 

نکات مهم

  • از دادن خوراکی و غذای زیاد به او اجتناب کنید زیرا این کار باعث چاقی او و دیگر مریضی هایش می شود.
  • حتما آب تمیز به او بدهید.
  • از دادن شکلات، خمیر نان، انگور و خوراکی های نا مرتبط به او اجتناب کنید.
  • واکسن های سگتان را فراموش نکنید.
  • درمان ضد انگل او را جدی بگیرید.
  • بهتر است سگ خود را عقیم کنید تا از برخی بیماری های او از جمله سرطان پستان، عفونت رحم و غیره جلوگیری کنید.
  • مراقب تمیزی پوست و موی سگتان باشید.
  • موهای او را به موقع اصلاح کنید.
  • سگ را با شامپوهای ملایم مخصوص بشویید.
  • حتما زمانی را برای بازی کردن و پیاده روی کردن با او اختصاص دهید زیرا این کار هم به سلامتی جسمی او کمک می کند و هم به سلامت عاطفیش.
  • برای تربیت سگ خود از روش های تشویقی استفاده نمایید.

موارد بالا از جمله نکات مهم در نگهداری سگ هستند.

منبع: نکات مهم در نگهداری سگ چیست ؟

لوازم دوچرخه سواری برای کسانی که حرفه ای دوچرخه سواری می کنند


لوازم دوچرخه سواری
لوازم دوچرخه سواری

لوازم دوچرخه سواری : کفش مخصوص دوچرخه سواری

در بین لوازم دوچرخه سواری ، کفش یکی از اصلی ترین لوزام به شمار می رود. به ویژه افرادی که با دوچرخه تپه ها و کوه ها را طی می کنند به لزوم استفاده از کفش مناسب آگاهند. کفش دوچرخه سوار، به شما وجهه ای حرفه ای می بخشد.

کفش مخصوص دوچرخه سواری
کفش مخصوص دوچرخه سواری

لوازم دوچرخه سواری : کلاه دوچرخه سواری

در هر ورزشی رعایت ایمنی حرف اول را می زند. چه دوچرخه سواری در خیابان های صاف سطح شهر باشد و چه در مناطق کوهستانی در هر صورت کلاه دوچرخه سواری یکی از لوازم مهم و مورد نیاز است.

کلاه دوچرخه سواری
کلاه دوچرخه سواری

لوازم دوچرخه سواری : چراغ کلاه دوچرخه سواری

اگر مایل باشید در شب دوچرخه سواری کنید، احتمالاً نیاز به چراغ کلاه دوچرخه سواری را برای روشن کردن فضای پیش رو درک کرده اید. به ویژه در مناطق طبیعی امکان روشن شدن فضا با لامپ های شهری وجود ندارد و استفاده از این نوع چراغ ها حیاتی خواهد بود.

چراغ کلاه دوچرخه سواری
چراغ کلاه دوچرخه سواری

لوازم دوچرخه سواری : کیت تمیز کردن دوچرخه

دوچرخه ی شما نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. هر از چند گاهی باید وقت بگذارید و دوچرخه ی خود را حسابی تمیز کنید. دوچرخه های کوهستان البته بیشتر به تمیز کردن نیاز پیدا می کنند. کیت های تمیزکردن دوچرخه دارای انواع لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن یک دوچرخه است. برس ها، اسفنج، محلول های شوینده مناسب برای بدنه ی دوچرخه و … از جمله این لوازم هستند.

کیت لوازم تمیز کردن دوچرخه
کیت لوازم تمیز کردن دوچرخه

لوازم دوچرخه سواری : کوله دوچرخه سواری

دوچرخه سواری نیاز به کوله ای دارد که روی دوش انداختن ان احساس ناخوشایند ایجاد نکند. کوله ی دوچرخه سواری باید سبک، مقاوم و ضد آب باشد. این کوله باید بتواند لوازم مورد نیاز دوچرخه سوار از جمله قمقمه آب را در خود جای دهد. برخی از دوچرخه سواران لوازم دیگری مانند تبلت و لپتاپ را نیز با خود جا به جا می کنند و لازم است کوله ی دوچرخه سواری جای لپتاپ نیز داشته باشد.

کوله دوچرخه سواری
کوله دوچرخه سواری

لوازم دوچرخه سواری : عینک دوچرخه سواری

برای یک دوچرخه سوار مهمترین چیز آنست که مسیر پیش روی خود و موانع را به خوبی ببیند. حال تصور کنید اگر شدت نور آفتاب زیاد باشد، دوچرخه سوار با باز نگهداشتن چشم های خود به مدت طولانی دچار چه آسیب هایی خواهد شد. ضمن اینکه در بعضی از شرایط بازتاب نور ممکن است مانع از دید درست و تصادف دوچرخه سوار با موانع شود. پس عینک آفتابی به غیر از اینکه وسیله ای جذاب و زیباست، برای ایمنی هر دوچرخه سواری لازم و ضروری است.

عینک دوچرخه سواری
عینک دوچرخه سواری

 

به مهمترین لوازم دوچرخه سواری برای افرادی که حرفه ای دوچرخه سواری می کنند و آن را دوست دارند، اشاره شد.

منبع: لوازم دوچرخه سواری برای کسانی که حرفه ای دوچرخه سواری می کنند