چگونه جلوی سفید شدن مو را بگیریم

چگونه جلوی سفید شدن مو را بگیریم

با استفاده از مواد طبیعی چگونه جلوی سفید شدن مو را بگیریم 

به راستی چگونه جلوی سفید شدن مو را بگیریم؟ علل سفید شدن مو چیست؟ آیا می توانیم از بروز آن جلوگیری کنیم و یا اینکه روند آن را کند نماییم؟ در ادامه جواب این سوال ها را دریافت خواهید کرد. با بالا رفتن سن، سفید شدن مو امری طبیعی است. موهای ما فولیکول دارد که سلول های آن حاوی رنگدانه ای به نام ملانین هستند که به موهای ما رنگ می دهند. با گذر عمر موهای ما رنگدانه شان را از دست می دهند در نتیجه سرمان پر از موهای سفید می شود.

 

عوامل مختلف که در سفید شدن موها موثر هستند:

  • ژنتیک
  • استرس
  • بیماری خود ایمنی
  • مشکلات مربوط به غده تیروئید
  • کمبود ویتامین ب 12
  • سیگار کشیدن
  • مشروبات الکلی
  • کمبود آهن و مس
  • کمبود مواد معدنی

 

چند راهکار مناسب و موثر برای جلوگیری از سفید شدن مو

حنا

از قدیم تا به حال حنا برای رنگ کردن مو مورد استفاده قرار می گرفت. کافیست چند برگ حنا را کاملا به کنید تا خمیری شکل شود سپس یک قاشق پودر قهوه و کمی ماست را به آن اضافه کنید و روی موهایتان بمالید و بگذارید مقداری روی سرتان بماند بعد بشویید. بهتر است ماهی یک الی دو بار این کار را تکرار کنید.

 

آبلیمو و روغن نارگیل

روغن نارگیل تاثیرات حیرت انگیزی برای زیبایی و سلامتی موهای ما دارد زیرا آن ها را مرطوب و درخشان می کند. از آنجایی که روغن نارگیل سرشار از آنتی اکسیدان است می تواند بعد از مدتی جلوی تسریع سفید شدن موها را بگیرد. در این روش کافیست سه قاشق آبلیمو را با مقداری روغن نارگیل مخلوط کنید و به پوست سر و موهایتان بمالید بعد از یک ساعت با شامپو بشویید. این کار را هفته ای یکبار تکرار نمایید.

 

آب پیاز

آب پیاز برای رشد و افزایش ضخامت مو مفید است به علاوه از سفید شدن زودرس مو نیز جلوگیری می کند. بهتر است آب پیاز را روی پوست سر بمالید و بعد از ده دقیقه بشویید. هفته ای دو بار تکرار شود.

 

چای سیاه

چای سیاه هم موهایتان را تقویت می کند و هم آن ها را تیره می نماید.

  • یک قاشق غذاخوری چای سیاه را در یک فنجان آب بجوشانید و به آن مقداری نمک اضافه کنید.
  • بیست دقیقه آن را روی موهایتان نگه دارید سپس با آن خنک آبکشی نمایید. بهتر است در هفته دو بار تکرار شود.

 

کنجد سیاه

از زمان های قدیم تا به حال، بشر از خواص بی نظیر کنجد سیاه بهره مند بوده است. کنجد سیاه حاوی ملانین است که برای تقویت فولیکول های مو موثر است. کنجد سیاه سرشار از آهن، کلسیم، منیزیم، مس و پروتئین است. بهتر است به مدت 100 روز، هر روز یک قاشق چای خوری کنجد سیاه را میل کنید تا تاثیرات باورنکردنی آن را ببینید.حال می دانیم که چگونه جلوی سفید شدن مو را بگیریم.


منبع: چگونه جلوی سفید شدن مو را بگیریم

در مورد دوران پارینه سنگی چه می دانید

دوران پارینه سنگی


دوران پارینه سنگی

در دوران پارینه سنگی هیچ یک از امکانات زندگی مدرن مانند برق، زبان نوشتاری، پزشکی مدرن یا اینترنت  وجود نداشت؛ اما انسان عصر سنگ هم بسیاری از کارهای انسان جهان مدرن مانند غذا خوردن، خوابیدن، تهیه لباس و ساخت موسیقی و هنر را داشته است. شاهد آن، مجسمه های سنگی از سر انسان است که از آن دوران باقی مانده و قدمت آنها در حدود 25000 سال است.

خوب است نگاهی به نحوه زندگی نیاکان خود در عصر حجر بیاندازیم.

 

تبرهای سنگی

باستان شناسان، عصرسنگ (قبل از آنکه انسان ها به ساخت و استفاده از ابزار آهنی روی بیاورند) را به سه دوره بسیار گسترده تقسیم می کنند: عصر دیرینه سنگی؛ عصر سنگی میانه و نوسنگی یا عصرجدید سنگی

عصر دیرینه سنگی دوره عظیمی از پیش از تاریخ را از حدود 3 میلیون سال پیش  تا  حدود سیصد سال پیش را دربرمی گیرد.

تبر های سنگی عمدتاً برای برش پوست و گوشت حیوانات شکار شده استفاده می شد. تبرهای سنگی با تراشیدن لبه های سنگ هایی سخت مانند سنگ چخماق، ابسیدین و گرانیت ساخته می شدند تا لبه های تیز داشته باشند.

 

سکونت در غار

باستان شناسان تاریخ دیرینه سنگی میانه را از حدود 300000 تا 30000 سال پیش تخمین می زنند. در این دوره، تصور می شود که انسان ها از آفریقا مهاجرت کرده و تعامل با انسان های اولیه مانند نئاندرتال ها را در آسیا و اروپا آغاز کرده اند. در این دوره اگرچه ابزارهای سنگی تغییر چندانی نکردند، اما استفاده از آتش گسترش یافت. مردم در این زمان در پناهگاه های موقت ساخته شده از شاخه های درخت یا در غارها و پناهگاه های سنگی زندگی می کردند.

 

نیزه های باستانی

انسان های این دوره در گروه های خانوادگی 30 تا 50 نفره گرد هم می آمدند که عمدتاً با جمع آوری گیاهان، شکار و ماهی گیری گذران زندگی می کردند.

اولین سلاح های ثبت شده از آن دوران نیزه های چوبی متعلق به شمال آلمان است که قدمت آن بین 380000 تا 400000 سال پیش است که هوموهایدلبرگ ها در اروپا زندگی می کردند. این سلاح ها از شاخه های صنوبر و کاج  ساخته می شدند.

تحقیقات نشان داده اند که شکارچی ها در این دوره می توانستند طعمه های شکار  خود را از فاصله دور با نیزه صید کنند. به عنوان مثال مطالعه زخم های موجود در استخوان های گوزن که در مکان های شکار نئاندرتال یافت شده است، نشان می دهد که نیزه ها از فاصله ی چند متری به طعمه پرتاب شده است.

 

هنر غار

دوران سنگی جدید بسته به مناطق مختلف، به 50000 تا 10000 سال پیش برمی گردد. در این دوره هوموساپین ها جایگزین نئاندرتال ها و دنیسووان ها شدند. تغییرات، ی در ابزارهای سنگی ایجاد شد. ابزارهای سنگی مخصوصی برای کارهای خاص مانند تبرهای مخصوص برای برش چوب ساخته شدند.

آثار هنری دوران پارینه سنگی جدید شامل  نقاشی غار، مجسمه های سنگی و حکاکی بر استخوان و عاج بود.

منبع: در مورد دوران پارینه سنگی چه می دانید

قهوه گانودرما چه عوارضی دارد؟


در این نوشته قصد داریم در کنار ذکر خواص و فواید، به عوارض قهوه گانودرما نیز بپردازیم. این گیاه دارویی از قدیم الیام در طب سنتی چینی برای درمان بیماری های بسیاری تجویز می شده است. امروزه محصولات متنوعی از ترکیب قارچ گانودرما با قهوه تهیه کرده اند. خواص قهوه گانودرما ترکیبی از خواص قهوه و گانودرما همراه با کاهش عوارض قهوه است.

تاریخچه مصرف گانودرما

تاریخچه قارچ گانودرما چیست ؟ قارچ گانودرما سابقه ای چند هزار ساله دارد. در گذشته به آن نام قارچ جاودانگی را تخصیص داده بودند و خوراکی محبوبی برای پادشاهان به شمار می رفته است. عوارض گانودرما یا عوارض قهوه گانودرما در گذشته نیز موضوع خاصی برای منع مصرف آن در طب سنتی چین نبوده است.

قارچ گانودرما

پیش از ذکر عوارض قهوه گانودرما به معرفی این قارچ می پردازیم. قارچ گانودرما قارچی چوبی است که گونه های مختلفی از آن در آسیا به صورت طبیعی رشد می کند. گانودرما ی سرخ را به عنوان بهترین گونه ی قارچ گانودرما پرورش می دهند و محصولات این قارچ دارویی در سراسر دنیا پخش می شود. قهوه گانودرما چیست ؟ قهوه گانودرما یکی از محصولات محبوب گانودرما برای قهوه نوش های حرفه ای به شمار می رود.

خواص دارویی گانودرما

خواص قهوه گانودرما هات چاکلت و دیگر محصولات گانودرما برای رفع التهابات، تقویت سیستم ایمنی بدن، جوان سازی، کاهش سرعت روند پیری، درمان جوش و آکنه، درمان ریزش مو، پیشگیری از سرطان و کمک به درمان و همچنین تقویت بیماران در دوران نقاهت پس از شیمی درمانی، درمان بسیاری از بیماری های خلقی و درمان بسیاری از بیماری های خود ایمنی مانند پیسی، پسوریازیس و روماتیسم در سراسر جهان مورد مصرف قرار می گیرند. عوارض قهوه گانودرما نیز محدود به چند مورد خاص است.

قهوه گانودرما

قارچ گانودرما طعم تلخی دارد و ترکیب آن با قهوه سبب می شود طعم بسیار بهتری پیدا کند. البته قهوه نوش ها از طعم این قارچ استقبال می کنند. گانودرما محصولات دیگری نیز دارد. افرادی که برای پرهیز از عوارض قهوه گانودرما نباید آن را مصرف کنند، شامل افرادی که نباید قهوه بخورند می شوند.

دیگر محصولات قارچ گانودرما

گانودرما سوپریم چیست ؟ گانودرما سوپریم یکی از محصولات خوشمزه ی گانودرما با قهوه سوپریم است که طعمی خامه ای و لذت بخش دارد. این نوشیدنی انرژی فوق العاده ای برای بدن ایجاد می کند و برای نوشیدن در صبحگاه مناسب است. در بخش بعد به عوارض قهوه گانودرما می پردازیم.

چه کسانی نباید گانودرما مصرف کنند

عوارض قهوه گانودرما شامل حال افرادی می شود که به صورت بی رویه این قارچ دارویی را مصرف می کنند. افرادی که مشکل انعقاد خون دارند و یا دارو های ضد انعقادی مصرف می کنند نیز نباید گانودرما را استفاده کنند. نوشیدنی های تهیه شده از گانودرما به خانم ها باردار نیز توصیه نمی شود.

منبع: قهوه گانودرما چه عوارضی دارد؟

آیا می دانید فواید زالو درمانی چیست ؟

فواید زالو درمانی چیست


آیا می دانید فواید زالو درمانی چیست؟ در زمان مصر باستان برای مشکلات سیستم عصبی و درمان عفونت ها و نیز درد دندان از زالو استفاده می کردند. جالب اینجاست امروزه در جراحی های پلاستیک و زیبایی و نیز ریز جراحی هایی که نیاز به میکروسکوپ است از زالو استفاده می شود زیرا زالو ها باعث می شوند خون سریع به زخم برسد و جراحت بهبود یابد. در ادامه با فواید زالو درمانی آشنا می شوید.

 

زالو درمانی

زالوهایی که در پزشکی استفاده می شوند سه آرواره و ردیف های کوچک دندان دارند که به وسیله آن ها به درون پوست نفوذ پیدا می کنند و با بزاق دهان شان ضد انعقادهای خون را وارد بدن فرد می کنند. در این مرحله زالو می تواند بین 30 تا 45 دقیقه خون فرد بیمار را بمکد که در حدود 15 میلی لیتر خون می خورد. بهترین زالوهای پزشکی بومی سوئد و مجارستان هستند.

 

از زالو درمانی برای چه بیماری هایی استفاده می شود؟

از این روش در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود از جمله دیابت خصوصا افرادی که نزدیک است قطع عضو شوند و افرادی که بیماری های قلبی دارد و باید جراحی کنند. به علاو از زالو درمانی برای درمان افراد مبتلا به مشکلات انعقاد خون و نیز کسانی که واریس دارند توصیه می شود.

 

جلسات زالو درمانی

زالو ها ابتدا خودشان را به بدن فرد میچسبانند و شروع به مکیدن خون می کنند سپس پروتئین و پیتیدهایی ترشح می کنند که باعث رقیق شدن خون و نیز پیشگیری از لخته شدن خون می شوند. در آخر روی بدن فرد زخم خیلی کوچکی شبیه به عدد هفت روی بدن به جا می گذاردند که خیلی زود برطرف می شود.

 

دیگر فواید زالو درمانی

زالوها باعث افزایش گردش خون و نیز از بین بردن لخته های خونی می شوند از این رو عجیب نیست که برای درمان اختلالات گردش خون و بیماری های قلبی و عروقی از آن ها استفاده می شود. نکته جالب دیگر اینکه امروزه در تولید برخی داروها از بزاق دهان زالو استفاده می شود که معمولا برای بیماری های زیر تجویز می شود:

  • رگ های واریسی
  • مشکلات پوستی
  • التهابات مفصلی
  • بیماری های پوستی
  • بواسیر
  • فشار خون بالا
  • آرتروز

 

درمان بیماری های قلبی

همانطور که گفتیم زالو باعث بهبود جریان خون و نیز کاهش التهاب می گردد از این رو روش درمانی مناسبی برای افرادی که دچار بیماری قلبی هستند محسوب می شود.

 

درمان سرطان

از جایی که بزاق زالو از تجمع پلاکت ها جلوگیری یم کند و آنزیم خاصی دارد می تواند در درمان برخی از سرطان ها به کار رود. البته این روش برای بیمارانی که دچار سرطان خون هستند توصیه نمی شود. تحقیقات نشان می دهد که زالو درمانی می تواند باعث کاهش سرعت رشد سلول های سرطانی شود.

امروزه برای درمان ریزش مو و برخی مشکلات پوستی نیز از این روش استفاده می شود. حال می دانیم که فواید زالو درمانی چیست.

منبع: آیا می دانید فواید زالو درمانی چیست ؟

انواع مختلف سمعک داخل گوشی و مزایای آن

چند نوع سمعک داخل گوشی داریم ؟

سمعک داخل گوشی چیست ؟

برای شناخت انواع سمعک داخل گوشی باید گفت که این سمعک های کاملاً داخل گوش خارجی قرار می گیرند. قسمتی از این سمعک ها می تواند مشهود باشد و یا این که کاملاً داخل گوش قرار بگیرند و نامرئی باشند. سمعک داخل گوشی در انواع مختلف به گونه ای طراحی شده اند که قالب ساختار گوش را داشته باشند. یکی از مهمترین مزایای این سمعک داخل گوشی این است که برخلاف سمعک های پشت گوشی، از ظرفیت آکوستیک گوش استفاده می کند و صدا را بهتر به داخل گوش هدایت می کند.

در بیشتر موارد سمعک های داخل گوشی ITE را پس از قالب گیری از گوش افراد می سازند. این کار کمک می کند که فرد هنگام استفاده از سمعک احساس راحتی داشته باشد.

محل قرار گیری سمعک های داخل گوشی

محل قرار گیری سمعک های داخل گوشی

محل قرار گیری سمعک های داخل گوشی

 

سمعک های داخل گوشی مانند سری های کوچک هدفون ها و هندز فری ها می باشند که محل قرار گیری آن  همانطور که از نام آن پیداست، در داخل کانال گوش می باشد. نکته ی قابل توجه در انواع سمعک داخل گوشی این است که این نوع سمعک متناسب با سایز کانال گوش ساخته می شود به طور نسبی می توان این سمعک ها را جز سمعک های  با دقت و حساسیت بالا بر شمرد، سمعک های داخل گوشی را با مخفف ITE می شناسیم  ( In-the-ear ).

سمعک داخل گوشی برای چه نوعی از کم شنوایی مناسب است؟

اگر سمعک اندازه ی بسیار کوچکی داشته باشد برای کم شنوایی شدید قابل استفاده نیست و تنها برای کم شنوایی های خفیف تا متوسط می توان از آن ها استفاده کرد.

سمعک های دارای اندازه ی کوچک باتری های کوچکتری دارند که زودتر شارژ تمام می کنند.

برای شناخت انواع سمعک داخل گوشی  باید به طور کلی انواع سمعک ها را شناخت، سمعک ها به صورت کلی در سه بخش تقسیم بندی می شوند، دسته ی اول سمعک های شنوایی پشت گوشی BTE، دسته ی دوم سمعک های شنوایی داخل گوشی ITE و دسته ی سوم سمعک های شنوایی کاملا داخل گوشی CIC.

روند تکاملی سمعک های شنوایی

روند تکاملی سمعک های شنوایی

روند تکاملی سمعک های شنوایی

سمعک ها از سال 1960 تا به امروز راه طولانی را طی کرده اند تا به این شکلی که امروزه در بازار موجود است در آمده اند از نمونه ی بارز این تغییرات می توان به سمعک داخل کانال گوش ITC اشاره کرد که جز سمعک های نامرئی در داخل کانال گوش می باشد.

سمعک نامرئی IIC

در پاسخ به این سوال که سمعک نامرئی iic چند نوع است باید گفت که این سمعک نوعی از سمعک های نامرئی می باشد که در یک نوع در بازار موجود می باشد و دارای مزایای قابل ملاحضه ایست که توانسته این سمعک را در میان افراد محبوب نماید.

مزایا و معایب سمعک داخل گوشی

مزایا و معایب سمعک داخل گوشی

مزایا و معایب سمعک داخل گوشی

استفاده از سمعک های داخل گوشی بسیار راحت است و به سادگی وارد مجرای گوش شده و از آن خارج می شوند.

کنترلی روی سمعک ها تعبیه شده است و به راحتی قابل استفاده است.

نویز باد بر این نوع از سمعک ها اثر می گذارد.

این نوع از سمعک ها به دلیل قرار گرفتن در داخل گوش بیشتر در تماس با جرم و رطوبت گوش هستند و بیشتر آسیب می بینند.

نحوه تمیز کردن سمعک داخل گوشی

تمیز کردن سمعک داخل گوشی به صورت منظم و روزانه یکی از موارد حائز اهمیت است. جرم گوش اگر تمیز نشود می تواند به مرور زمان در سمعک انسداد ایجاد کند و کیفیت صدا را تحت تاثیر قرار دهد. در بیشتر موارد برسی برای تمیز کردن همراه سمعک به خریدار داده می شود. این برس باید به آرامی برای خارج کردن جرم گوش از منافذ سمعک مورد استفاده قرار بگیرد.

برخی از سمعک ها نیز فیلتر خارجی قابل تعویض دارند که طبق توصیه تولید کننده در فواصل زمانی لازم تعویض می شود.

بهترین برند سمعک داخل گوشی چیست ؟

تمام تولید کنندگان مطرح سمعک در دنیا، انواع سمعک داخل گوشی را تولید می کنند. از آنجا که سیستم شنوایی افراد با هم متفاوت است و هر کسی با نوعی از ویژگی ها احساس راحتی می کند، نمی توان به صورت قطعی در مورد بهترین برند سمعک داخل گوشی اظهار نظر کرد. برای خرید بهترین سمعک لازم است با متخصصی حرفه ای در این زمینه مشورت صورت گیرد.

سمعک هایی که داخل گوش جایگذاری می شوند برای کسانی که از عینک استفاده می کنند مناسب تر از سمعک پشت گوشی هستند. استفاده از سمعک های شنوایی داخل گوشی برای مشکلات شنوایی از خفیف تا جدی مناسب است.

آیا تمام سمعک های شنوایی مشابه به هم عمل می کنند؟

آیا تمام سمعک های شنوایی مشابه به هم عمل می کنند؟

آیا تمام سمعک های شنوایی مشابه به هم عمل می کنند؟

باید دانست که سمعک های شنوایی نسبت به سیستم الکترونیکی مورد استفاده در آنها متفاوت عمل می کنند. این سیستم های الکترونیکی در دو بخش دسته بندی می شوند، آنالوگ و دیجیتال.

قطعات الکتریکی داخل سمعک های داخل گوشی

صدفی که در برگیرنده ی سمعک های داخل گوشی است در حقیقت محفظه ایست برای قطعات  الکترونیکی که به صورت کلی این کالبد به سفارش مشتری ساخته می شود و متناسب با ابعاد گوش هر فرد است .

استفاده از سمعک های شنوایی برای چه افرادی بهتر است؟

استفاده از سمعک های شنوایی برای چه افرادی بهتر است؟

استفاده از سمعک های شنوایی برای چه افرادی بهتر است؟

سمعک های شنوایی که به صورت کامل در داخل گوش افراد جایگذاری می شوند که به آنها سمعک های شنوایی داخل گوشی می گوییم مناسب برای افرادی است که پر تحرک هستند و فعالیت های آنها در طول شبانه روز بالاست، این سمعک ها برای افرادی که شغل آنها نیاز به تحرک بدنی و فعالیت دارد نیز مناسب می باشد، اما باید توجه داشت که سمعک ها انواع مختلفی دارند و تنها متخصصان شنوایی قادر هستند بهترین نوع سمعک را برای افراد تشخیص دهند.

سمعک های شنوایی داخل گوشی برای چه نوع کم شنوایی مناسب است ؟

انواع سمعک داخل گوشی برای انواع کم شنوایی مناسب است و افرادی که با اختلالات شنوایی دست و پنجه نرم می کنند می توانند از این سمعک های شنوایی بهره گیرند و به ارتقای سبک زندگی خود بپردازند .

سمعک CIC  چیست ؟

سمعک CIC  چیست ؟

سمعک CIC  چیست ؟

این سمعک شنوایی سمعکی ست که در داخل گوش مورد استفاده قرار می گیرد این سمعک به صورت کامل داخل جایگذاری می شود و جز سمعک های شنوایی نامرئی دسته بندی می شود، قالب اصلی این سمعک نسبت به کانال گوش هر فرد ساخته می شود، این سمعک دارای دقت زیادی می باشند و از مهمترین نکات مثبت در استفاده از این سمعک ها می توان به این مورد اشاره کرد که این سمعک ها در داخل کانال گوش جابه جا نخواهند شد. این سمعک امکانات بیشتری نسبت به سمعک های معمولی دارد که در نتیجه ی این امر ما  بالا رفتن هزینه ی این نوع سمعک را شاهد خواهیم بود، باید دانست که این نوع سمعک دارای کیفیت های متفاوتی می باشد که میزان این کیفیت می تواند بر قیمت سمعک تاثیر گذار باشد. سمعک داخل کانال نامرئی cic  از کوچکترین انواع سمعک می باشند .

چرا افراد نسبت به استفاده از سمعک های شنوایی داخل گوشی راغب تر اند؟

افراد به دو دلیل تمایل به استفاده از سمعک های شنوایی داخل گوش دارند، دلیل اول این است که این دستگاه های کمک شنوایی بسیار کوچک هستند و عملکرد های فراوانی دارند و دلیل دوم این است که این سمعک ها جز سمعک های نامرئی دسته بندی می شوند و افرادی که از نظر زیبایی با سمعک های قابل رویت مشکل دارند جذب این سمعک ها خواهند شد .

آیا سمعک های داخل گوشی در یک سایز خاص تولید می شوند ؟

آیا سمعک های داخل گوشی در یک سایز خاص تولید می شوند ؟

آیا سمعک های داخل گوشی در یک سایز خاص تولید می شوند ؟

در جواب به این سوال باید پاسخ داد که خیر، از نظر فیزیکی سایز و اندازه ی کانال گوش و محفظه ی داخل گوش در هر فرد متفاوت است و نیاز است این سمعک ها برای هر فرد متناسب با کانال گوش همان فرد ساخته شود.

مزیت استفاده از سمعک های شنوایی داخل گوش چیست ؟

به طور کلی انواع سمعک داخل گوشی در افراد به بهبود روابط اجتماعی افراد و همچنین احساس رضایت در فرد بعد از فعالیت های بدنی و فیزیکی کمک می کند، این سمعک ها به راحتی به شما کمک می کند تا صدا ها را در مکالمات روزمره  بشنوید و از صدای موسیقی لذت ببرید و فیلم های مورد علاقه خود را تماشا کنید، در ادامه به فواید و مزیت های دیگر این سمعک ها اشاره خواهیم کرد .

مهم ترین مزیت های استفاده از سمعک های شنوایی کدام اند ؟

مهم ترین مزیت های استفاده از سمعک های شنوایی کدام اند ؟

مهم ترین مزیت های استفاده از سمعک های شنوایی کدام اند ؟

استفاده از این سمعک های شنوایی به طور کامل سبک زندگی افراد را تغییر خواهد داد، در ادامه چند مورد از این مزیت ها را بر خواهیم شمرد:

  • استفاده از سمعک ها می تواند سبب پیشرفت در کار و تحصیل افراد شود .
  • استفاده از سمعک ها به ارتقایی روابط اجتماعی می انجامد .
  •  استفاده از سمعک های شنوایی می تواند توانایی های شناختی افراد مانند حافظه و مهارت های استدلالی را بهبود بخشد .
  •  استفاده از سمعک ها می تواند باعث شود فرد رضایت و خرسندی بیشتری از خود و زندگی خود داشته باشد .
  •  استفاده از سمعک های شنوایی سبب می شود که مشکلات وز وز گوش و شنیدن صداهای زنگ در گوش رفع شود .

آیا سمعک های شنوایی داخل گوشی می تواند به طور کامل مشکل شنوایی را رفع نماید ؟

متاسفانه باید گفت افرادی که شنوایی خود را با هر میزانی از دست داده اند، شنوایی آنها تحت هیچ شرایطی به آنها باز نخواهد گشت و استفاده از دستگاه های کمک شنوایی تنها می تواند به شنوایی آنها کمک کند و تنها استفاده ی مداوم از این سمعک ها می تواند کمک کند که سیستم شنوایی بدن فرد به این نوع از شنوایی عادت نماید .

اصلی ترین عیب سمعک های داخل گوشی چیست ؟

متاسفانه سمعک های داخل گوش مستعد رطوبت هستند که در بحث عمر سمعک ها اهمیت دور نگه داشتن این دستگا های شنوایی نسبت به رطوبت به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته شده است .

سهولت جایگذاری سمعک های داخل گوش

سهولت جایگذاری سمعک های داخل گوش

سهولت جایگذاری سمعک های داخل گوش

یکی از مزیت های که سمعک های شنوایی داخل گوشی نسبت به سمعک های شنوایی پشت گوشی دارند این است که در سمعک های شنوایی پشت گوشی افراد مدام این دغدغه را دارند که سمعک به صورت درست در گوش جایگذاری شود این دغدغه در افراد مسن و کودکان بیشتر وجود دارد، در سمعک های شنوایی داخل گوشی به این دلیل که بدنه ی سمعک مناسب با سایز داخل گوش ساخته می شود و در پشت گوش چیزی قرار نمی گیرد امکان جابه جایی این سمعک ها کمتر است و سمعک به صورت درست در داخل کانال گوش جایگذاری خواهد شد، برای افرادی که فعالیت های بدنی زیادی دارند  استفاده از این سمعک ها می تواند نسبت یه سمعک های دیگر مناسب تر باشد .

آیا سمعک های داخل گوشی سمعک های راحتی در هنگام استفاده هستند ؟

باید دانست که سمعک داخل گوشی نسبت به سمعک های دیگر راحت تر قابل استفاده هستند چرا که قالب اصلی این سمعک ها مناسب با گوش شما ساخته شده اند و به این دلیل که اتصالی به خارج از گوش ندارد نمی تواند مانند گونه های دیگر سمعک  سبب جابه جایی شود و احساس ناراحتی در افراد ایجاد نماید .

آیا کوچکی سمعک های داخل گوشی می تواند یک ضعف در کارایی سمعک محسوب شود ؟

نمی توان گفت که کوچکی سمعک های شنوایی داخل گوشی سبب شده است که این دستگاه های شنوایی قطعات کمتر و همچنین کارایی کمتری نسبت به سمعک های دیگر داشته باشد، این سمعک ها تمامی جزییاتی که نیاز است یک سمعک داشته باشد را داراست .

رطوبت ها می تواند برای سمعک شما یک خطر محسوب شوند

متاسفانه سمعک های داخل گوشی در معرض تعرق و رطوبت های موجود در محیط قرار می گیرند، می دانیم که در نگهداری از سمعک ها نیاز است تا حد ممکن یک سمعک را از رطوبت دور نگه داریم، خوشبختانه در هنگام شب که این سمعک های شنوایی از کانال گوش در آورده می شود و این فرصت به این دستگا ها داده می شود تا رطوبتی که در طول روز دریافت کرده است را تبخیر نماید، لازم به ذکر است که دستگاه های در بازار وجود دارد که برای برطرف کردن این رطوبت ها در نظر گرفته شده است که  استفاده از آنها می تواند کمک کند تا سمعک شنوایی شما طول عمر بیشتری داشته باشد.

مراقبت از سمعک های شنوایی

مراقبت از سمعک های شنوایی

مراقبت از سمعک های شنوایی

در نگه داری سمعک های شنوایی باید دقت نمود چرا که این دستگاه ها علاوه بر هزینه ی بالایی که دارند تغییراتی زیادی بر کیفیت زندگی افراد گذاشته اند، در درجه ی اول لازم است که سمعک ها را از هر گونه رطوبتی دور نگه داشت و آنها را شب به هنگام خواب از گوش بیرون آورد و صبح ها با برس های کوچک و مسواک های مخصوص چرک های گوش موجود بر روی آن تمیز نمود. این موضوع در انواع سمعک داخل گوشی نیز لازم است که رعایت شود .

منبع: انواع مختلف سمعک داخل گوشی و مزایای آن