آشنایی با فواید کشمش

کشمش چگونه به دست می آید؟

 کشمش از خشک شدن شدن انگور بدست می آید جالب اینجاست که انگوری که با دانه خشک شود را مویز می نامند. در دین اسلام به خوردن بیست و یک عدد کشمش به صورت ناشتا توصیه شده است که بسیار برای بدن مفید است و باعث می گردد خون پاک و تصفیه شود و برای تقویت قلب مفید است. نکته بسیار مهم این است که بیشتر قند موجود در آن  قابلیت جذب شدن در بدن را دارد.

تاثیر کشمش بر درمان بیماری ها

روزانه به کودکانتان به عنوان تنقلات کشمش بدهید زیرا کلسیم و فسفر موجود در آن برای استخوان بندی کودکان بسیار مفید است. حتی شما می توانید به عنوان میان وعده مدرسه نیز برای فرزندانتان بگذارید تا هم سیر بمانند هم اینکه برای تقویت حافظه و مغزشان مفید است. در ضمن برای کودکانی که ضعیف هستند و یا کم خونی دارند داروی مناسبی است.  خوردن کشمش برای مادران باردار نیز توصیه می شود زیرا به سلامت و رشد جنینشان کمک می کند. و اما خوردن مویز و کشمش برای سالمندان نیز خالی از لطف نیست و به آنها انرژی می دهد. همچنین کشمش باعث نرم شدن سینه نیز می شود.

منبع : آشنایی با فواید کشمش

تاثیر لیموناد چای سبز بر چربی سوزی

با لیموناد چای سبز سریعا لاغر شوید

داشتن تناسب اندام نه تنها در سلامت بدن تاثیر دارد بلکه به زیبایی اندام نیز کمک میکند، امروزه مردم در پی راهی بی خطر برای کاهش وزن هستند و برخی دیگر نیز از داروهای شیمیایی و جراحی برای لاغری استفاده میکنند ، اما ما می خواهیم راهکارهای ساده و بدون عوارض با مواد طبیعی به شما معرفی کنیم تا به راحتی به هدف خود نزدیک شوید.

چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان اپیگالوکتشین گالات (EGCG) است که به فرآیند چربی سوزی بدن و بالا بودن نرخ متابولیزم کمک می کند. نتایج یک بررسی انجام شده در سال 2007 که در نشریه تغذیه کالج آمریکایی انتشار یافته است، نشان می دهد EGCG، پتانسیل لازم برای افزایش اکسیداسیون چربی را دارد که وجود آن در چای سبز از عوامل موثر در کاهش وزن است.بر اساس نتایج یک بررسی در سال 2008 که در نشریه آمریکایی تغذیه بالینی انتشار یافته است، مصرف عصاره چای سبز می تواند اکسیداسیون چربی حین تمرین ورزشی را افزایش و میزان حساسیت به انسولین و میزان تحمل گلوکز در مردان جوان را بهبود بخشد.

لیمو ترش

ویتامین C به شما کمک می کند تا چربی بیشتری بسوزانید و لیمو ترش یکی از بهترین منابع ویتامین C می باشد. طبق نتایج تحقیقی در سال 2005 که در نشریه تغذیه کالج آمریکایی انتشار یافت، مصرف ویتامین C به مقدار کافی، به بدن کمک می کند تا حین تمرین های ورزشی 30% بیشتر چربی بسوزاند.بر اساس نتایج تحقیقی دیگر در سال 2008 که در نشریه تغذیه و بیوشیمی بالینی انتشار یافته است پلی فنل های موجود در لیمو ترش ها مانند آنتی اکسیدان هایی عمل می کنند که در تحریک کبد به سوزاندن چربی نقش دارند.به علاوه لیمو سرشار از فیبر پکتین است که تمایل شما به گرسنه بودن را کاهش داده و کمک می کند تا مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید.

منبع : تاثیر لیموناد چای سبز بر چربی سوزی

انواع غذاهای مفید برای داشتن خواب بهتر

آیا نوع تغذیه بر بی خوابی موثر است؟

شما می توانید با استفاده از رژیم غذایی مناسب ، بی خوابی خود را تا حد بسیار زیادی درمان کنید.  اگر خوراکی های مناسبی را برای وعده شام خود انتخاب کنید و این وعده غذایی را حداقل ۳ تا ۴ ساعت پیش از خواب بخورید، به طور حتم هم سریع تر به خواب می روید و هم از داشتن خوابی عمیق و راحت لذت می برید.یکی از راه های درمان اختلال خواب، میل کردن غذاهای خاصی قبل از زمان خواب است که واقعاً می تواند به شما برای داشتن خوابی راحت و آرام کمک کند. خوردنی های خواب آور عبارتند از:

توت سفید،شاتوت و توت فرنگی

توت هایی که در محیط های پرنور و در معرض آفتاب زیاد پرورش داده می شوند در واقع یک منبع طبیعی از ملاتونین هستند. ملاتونین هورمونی است که به طور طبیعی در بدن انسان تولید می شود و به خوابیدن کمک می کند.این ماده به تنظیم ساعت خواب بدن شما کمک شایانی می کند. بهترین زمان مصرف این میوه ها هم یک ساعت قبل از خواب است.

موز

موز سرشار از پتاسیم و منبع غنی ویتامین B6 است. بنابراین با خوردن موز به تولید هورمونی بنام ملاتونین کمک خواهید کرد. هورمونی که بر کیفیت خواب شما تاثیر مثبت دارد. همچنین میل کردن موز باعث ترشح هورمون تریپتوفان در بدن می شود که اثر آرام بخش برای مغز دارد.

منبع : انواع غذاهای مفید برای داشتن خواب بهتر

غذاهایی که به خواب بهتر شما کمک میکند

معرفی چند خوراکی برای خواب بهتر

خواب خوب یکی از مهم ترین عواملی است که موجب بازیابی انرژی و سلامت بدن انسان می شود و در نتیجه فرد عملکرد بهتری خواهد داشت، همانطور که می دانید، تغذیه از عوامل موثری است که خواب مفید در فرد را تامین میکند، در ادامه به معرفی چند مواد غذایی که به خواب موثر کمک میکند، می پردازیم.

ماست و شیر گرم

محصولات لبنی کلسیم مورد نیاز بدن انسان را تامین میکند. اگر شما کمبود کلسیم داشته باشید، ممکن است در عمیق خوابیدن با مشکل مواجه شوید.  شیر نیز مانند موز میزان هورمون های تریپتوفان و سروتونین را در خون تنظیم می کند. همچنین شیر حاوی کلسیم است که عنصری خواب آور به شمار می رود.

غلات سبوس دار و نان تست و برنج و گندم

غذاهایی که سرشار از کربوهیدرات هستند نیز به بهتر خوابیدن کمک می‌کنند. مصرف برنج باعث خواهد شد تا بدنتان مقدار زیادی انسولین ترشح کرده و درنتیجه خوابالو شود.  گندم کامل، انواع نان سفید و حتی ماءالشعیرها سرشار از منیزیم هستند. منیزیم درون بدن کمک می‌کند تا بهتر بخوابید و خوابی بی‌وقفه داشته باشید.

غلات سبوس دار جزو کربوهیدرات های پیچیده ای محسوب می شوند که ارزش غذایی به مراتب بالاتری نسبت به غلات تصفیه شده دارند. نان های سبوس داری مانند نان سنگک، ماکارونی و برنج های قهوه ای همگی جزو غلات کامل طبقه بندی می شوند.

ماهی

ماهی‌هایی همچون ماهی تن ، سالمون و هالیبوت، منابع خوبی از ویتامین B6 هستند. این ویتامین نیز به تولید ملاتونین و نهایتا به بهبود خوابتان کمک خواهد کرد. ویتامین های گروه B، به خصوص B۳ هم با تولید سروتونین به رفع بی خوابی کمک می کنند.

مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و آهن نیز از کم خونی جلوگیری کرده و خواب خوبی را به ارمغان می آورند. یادتان نرود که در کنار انواع ماهی و آبزیان، تخم کدو و تخم کتان، گردو از منابع مهم امگا ۳ و گوشت بدون چربی، تخمه مرغ و حبوبات از منابع آهن به حساب می آیند.

منبع : غذاهایی که به خواب بهتر شما کمک میکند

راهکارهای درمان میگرن در منزل

روش های غیردارویی درمان میگرن چیست؟

افرادی که از میگرن رنج می‌برند به شما خواهند گفت که هیچ چیزی بدتر از حالت تهوع و تپش های شدید قلب شان درد میگرن را وخیم تر  می کند خبر بدی که وجود دارد این است که میگرن در دفعات گوناگون و مداوم اتفاق می‌افتد و این برای افرادی که این بیماری را دارند بسیار دردناک و غیرقابل تحمل است اما در کنار آن ،خبر خوبی هم هست ؛ برای کاهش درد میگرن می توان از روشهای خانگی استفاده کرد .

سبک بخورید

مطالعات نشان داده است که مصرف کم غذاهای روغنی و چرب ، باعث بهبود درد میگرن میشود. گفته شده که اگر چربی موجود در برنامه غذایی مان را در ۱۲ هفته به حداقل (یعنی ۱۰ الی ۱۵ درصد چربی) برسانیم می‌توانیم ۴۰ درصد از سردردهای مان را کاهش دهیم.

آب بنوشید

نوشیدن آب و در کل مایعات در طول روز می تواند یکی از دلایل کاهش سردرد ها باشد ، اگر بدن مان رطوبت کافی را نداشته باشد چه در افراد میگرنی و چه در افراد عادی ،سردرد افزایش پیدا میکند

کافئین کمتر مصرف کنید

باید بدانید که کافئین، سردرد را دو برابر می کند ،مواد شیمیایی که از طریق کافئین وارد خون می شود ،رگ های خونی را محدود می‌کند که همین، یکی از دلایل مهم دردهای بیشتر میگرن می باشد. سعی کنید مصرف کافئین را روزانه به 2 الی 1 لیوان برسانید.تا سردردهای میگرنی را به حداقل برسانید.

منبع : راهکارهای درمان میگرن در منزل