نشانه های سرطان پوست را بشناسید

 نشانه های سرطان پوست


نشانه های سرطان پوست

لازم است با نشانه های سرطان پوست آشنا شوید تا زود هنگام متوجه آنها و پیگیر درمان بشوید. سرطان شرایطی است که سلول های بدن به طور غیرقابل کنترل رشد می کنند و باعث ایجاد تومور می شوند. سپس سرطان می تواند در مناطق دیگر گسترش یابد. شما می توانید در هر نقطه به سرطان مبتلا شوید، اما چند قسمت بدن وجود دارد که مستعد هستند. پوست، بزرگترین ارگان بدن، یکی از این مکان ها است. سه نوع سرطان پوست وجود دارد : سرطان سلول پایه، سرطان سلول سنگفرشی و ملانوما. هریک از این انواع، کمی متفاوت از سایرین است.

 

عواملی افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست

سابقه آفتاب سوختگی یا قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید، زندگی در آب و هوای آفتابی یا در ارتفاعات زیاد ، خال های بسیار، ضایعات پیش سرطانی، سابقه خانوادگی یا شخصی سرطان پوست، سیستم ایمنی ضعیف بدن ، قرار گرفتن در معرض اشعه یا موادی مانند آرسنیک.

 

تکه های ناهموار و پوسته پوسته شده

مراقب بخش های زبر، خشن و پوسته پوسته شده پوست باشید که رنگشان ممکن است از قهوه ای تا صورتی تیره باشد؛ و اغلب در صورت، سر و دست ها ظاهر می شوند. این لکه های خشن را کراتوزهای اکتینیک می نامند و ضایعات پوستی پیش سرطانی هستند.

 

برآمدگی های درخشان و مرواریدی

برآمدگی هایی مانند جوش را که در زیر پوست ظاهر می شوند، ازبین نمی روند و اندازه آنها تغییر نمی کند، جدی بگیرید. این برجستگی ها می تواند نشانه  سرطان سلول پایه باشد. ممکن است شاهد رگ های خونی نامنظم در نزدیکی سطح پوست باشید یا متوجه بشوید که پوست شما به راحتی خونریزی می کند.

 

ضایعه های پوستی تخت، گوشتی یا قهوه ای رنگِ زخم مانند

اگر زخمی در پوست مشاهده می کنید که بهبود نمی یابد، یا به راحتی خونریزی می کند، به پزشک مراجعه کنید. دلایل مختلفی برای بروز زخمی که بهبود

نمی یابد وجود دارد که یکی از آنها سرطان سلول پایه است. این نوع سرطان معمولاً در سر، صورت، گردن ، دست و بازو مشاهده می شود؛ به طور کلی تهاجمی نیست و به راحتی درمان می شود.

 

خال های عجیب و غریب

مراقب خال ها باشید. اگر شاهد ظهور خال های قهوه ای تیره روی پوست یا تغییر رنگ واندازه خال های موجود هستید و یا خال های شما خونریزی می کنند، فوراً به پزشک مراجعه کنید. تغییر خال ها ممکن است نشانه ملانوما باشد. ملانوما یک سرطان تهاجمی و کشنده است. در جواب اینکه در ملانوما عامل سرطان چیست، باید گفت ملانوما در اثر ترکیبی از عوامل ژنتیک، جهش UV و عوامل ناشناخته ظاهر می شود.

سرطان ترسناک است و سرطان پوست شایع ترین سرطان است که انواع خاصی از آن، بسیار شدید و کشنده است. اگر سرطان پوست زود تشخیص داده شود، غالبا با موفقیت درمان می شود. پس نشانه های سرطان پوست را جدی بگیرید

منبع: نشانه های سرطان پوست را بشناسید

لذت عکاسی در طبیعت را بچشید

لذت عکاسی در طبیعت


لذت عکاسی در طبیعت

لذت عکاسی در طبیعت یا از فرزندان و دیدن منظره های اطراف از قاب مستطیل شکل دوربین، غیر قابل انکار است. نکاتی که برای لذت بردن از عکاسی باید در نظر داشته باشید با شما به اشتراک می گذاریم:

 

لذت بردن از زندگی را یاد بگیرید

مشغله های دنیای امروز، باعث شده است که فراموش کنیم چطور لذت ببریم؛ نه فقط از عکاسی بلکه از زندگی. فشارها و مسئولیت های مختلف، آنقدر ما را به خود مشغول می کند و آنچنان در آنها متمرکز می شویم که دیگر وقتی برای کشف چیزهایی که باعث خوشحالی ما است، نمی گذاریم.

 

برای بازی وقت بگذارید

وقتی در حال عکاسی از فرزندان خود هستید، گاهی اوقات لازم است دوربین را کنار بگذارید برای اینکه در کنار آنها قرار بگیرید و کمی با آنها بازی کنید؛ به این ترتیب آنها همکاری بیشتری با شما در عکاسی خواهند داشت. هیچ چیز برای فرزندان شما مهمتر از این نیست که آنها ببینید شما به آنها توجه کامل دارید و از بازی با آنها لذت می برید. بنابراین قبل از اینکه از آنها عکس بگیرید، به آنها اجازه دهید تا مشاهده کنند که با انجام فعالیت هایی که می کنند چقدر برایتان شگفت انگیز هستند.

 

دست از مقایسه خود با دیگران بکشید

گاهی اتفاق می افتد که صفحه اینستاگرام شما پر از عکس های زیبا است اما وقتی آنها را در کنار عکس های دیگران قرار می دهید، احساسی جز جز دلسردی ندارید. خانه های آنها بی نقص و منظره هایی که در عکس شکار کرده اند منحصر به فرد به نظر می رسند و استفاده از نور آنها بسیار جالب و زیبا است. اما واقعیت این است: شما کارهای آنها را دوست دارید زیرا کار آنهاست. چیزی که باعث می شود عکاسی برای شما بیشتر از قبل سرگرم کننده باشد، اعتماد به خودتان و به آن چیزی است که می خواهید از طریق عکس های خود منتقل کنید.

البته، به این معنا نیست که شما نمی توانید از دیگر عکاسان الهام بگیرید. اما  نمی توانید تصاویر خود را با یک هنرمند دیگر که عکاسی حرفه ای می کند مقایسه کنید. همه ما در دنیای هنری جایگاهی داریم و سعی می کنیم به جای مقایسه و احساس ناکامی ناشی از آن، از موفقیت های دیگران لذت ببریم.

 

سرگرمی را در اولویت قرار دهید

اگر هربار که دوربین را به دستت می گیرید، سرگرمی هدف شماره یک شما نباشد، نه تنها عکاسی برای شما لذت بخش نخواهد بود، بلکه موفق به ضبط صحنه های ناب هم نخواهید شد. کودک شما هرگز به هدف خلق یک اثر استادانه از هنر، اسباب بازی را به دست نمی گیرد. او مشغول اسباب بازی می شود تا صرفا بازی کند و سرگرم شود. به همین ترتیب، شما هم باید به عنوان سرگرمی، دست به دوربین ببرید و بگذارید که سرگرمی معیار موفقیت شما باشد.

اجازه ندهید کار لذت عکاسی در طبیعت را از شما بگیرد.


منبع: لذت عکاسی در طبیعت را بچشید

آیا می دانید چه میوه هایی برای دیابتی ها خوب است

چه میوه هایی برای دیابتی ها خوب است


چه میوه هایی برای دیابتی ها خوب است

آیا می دانید چه میوه هایی برای دیابتی ها خوب است؟ اگر از دیابت نوع دو رنج می برید باید بدانید  که مصرف کربوهیدرات ارتباط مستقیمی با بالا رفتن قندخونتان دارد زیرا بدن سریع کربوهیدرات را به قند تبدیل می کند و این اثر مستقیم روی بالا رفتن قند خون خواهد شد. از آنجایی که اکثر میوه ها حاوی کربوهیدرات هستند، باید چکار کرد؟ آیا میوه هایی هستد که افراد دیابتی ها بتوانند مصرف کنند؟ پاسخ این سوال مثبت است.  میوه هایی نظیر: سیب، بلوبری، گیلاس، گریپ فروت، هلو ،گلابی می توانند گزینه های امنی باشند.

 

اندازه میوه مصرفی

اندازه و واحد میوه مصرفی بستگی به میزان کربوهیدراتی دارد که آن میوه در خود دارد. تقریبا هر یک عدد میوه حدود پانزده گرم کربوهیدرات دارد.

میزان مصرف مجاز میوه هایی که حدودا پانزده گرم کربوهیدرات دارند:

  • یک عدد میوه کوچک
  • نصف فنجان میوه یخ زده بدون شکر
  • دو قاشق چایخوری میوه خشک
  • نصف یک سیب معمولی
  • یک موز کوچک
  • یک فنجان طالبی
  • یک فنجان تمشک
  • سه چهارم فنجان بلوبری
  • هفده عدد حپه انگور کوچک
  • یک توت فرنگی بزرگ یا یک چهارم فنجان توت فرنگی خرد شده

 

میوه های مفید برای دیابت

سیب

سیب سرشار از فیبر محلول، ویتامین سی و آنتی اکسیدان است. این میوه پرخاصیت سموم بدن را دفع می کند و نیاز بدن به انسولین را تا حدودی کاهش می دهد. از سوی دیگر سیب از حملات قلبی و سرطان جلوگیری می کند.

 

پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین سی است و قند بالایی ندارد به علاوه گلوکز کمی دارد. جالبت است بدانید پرتقال به کاهش وزن نیز کمک می کند. می توانید روزانه یک پرتقال کوچک و یا نصف پرتقال بزرگ میل کنید.

گلابی

گلابی سرشار از ویتامین سی، ای و گروه ب است به علاوه سرشار از فیبر است. گلابی قندخون رو تنظیم می کند و کلسترول را کاهش می دهد به علاوه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. یک گلابی کوچک یا متوسط میان وعده مناسبی است.

 

کیوی

کیوی قند خون را کاهش می دهد و سرشار از ویتامین آ، سی و ای است. مطالعات نشان می دهد خوردن روزانه یک عدد کیوی قند خون را کنترل می کند و میان وعده سالمی است.

 

توت فرنگی

توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین است. علاوه بر کنترل قند خون و کاهش کلسترول باعث حفظ کلسترول خوب و کاهش فشار خون نیز می شود. افراد دیابتی می توانند روزانه سه چهارم فنجان توت فرنگی مصرف کنند.

 

آووکادو

آووکادو خطر سکته قلبی و مغزی را کاهش می دهد به علاوه پتاسیم بالایی دارد. روزانه یک آووکادو متوسط برای افراد دیابتی مفید است.

 

هشدار

بهتر است افراد دیابتی در خصوص میزان مصرف میوه ها با پزشک خود مشورت نمایند.

 

دیگر چه میوه هایی برای دیابتی ها خوب است:

  • هندوانه
  • گریپ فروت
  • تمشک
  • گیلاس
  • آلو سیاه

منبع: آیا می دانید چه میوه هایی برای دیابتی ها خوب است

انتخاب درست قلم مو نقاشی

قلم مو نقاشی


قلم مو نقاشی

انتخاب درست قلم مو نقاشی یکی از مهمترین چیزهایی است که در یک نقاشی خوب سهم دارد. در نقاشی روی بوم یا نقاشی روی شیشه، قلم مو ابزار ویژه یا عصای جادویی نقاش است. قلم موها در اندازه ها، شکل ها و انواع متنوعی هستند. خوب است کمی در مورد قلم موها مختلف بیاموزیم.

قلم موی نقاشی ازمواد زیر ساخته شده است:

مو: همچنین به مویی نیز معروف است.

فرول: بست نقره ای که موها را به دسته وصل می کند

دسته : معمولاً از چوب ساخته شده است

 

انواع

اولین روش دسته بندی قلم موهای نقاشی براساس نوع مویی است که از آنها استفاده می شود. دو نوع اصلی مو، موی زبر و موی نرم (سمور) است. هر دو شکل و اندازه های مختلفی دارند و می توانند از موی طبیعی حیوانات یا الیاف مصنوعی تهیه شوند. معمولاً از موی زبر برای ضربه های سخت تر و از موی سمور برای ضربه های نرم استفاده می شود.

قلم موی زبر سابقا از موی حیواناتی مانند گراز وحشی ساخته می شد؛ اما اکنون استفاده ازموی مصنوعی رایج است.  این قلم موها می توانند رنگ زیادی را در خود نگه دارند. برای انجام بخش عمده نقاشی خود می توانید از قلم موی زبر استفاده کنید.

 

اندازه

اندازه قلم مو اهمیت دارد. اندازه یک قلم مو توسط ارقام چاپ شده روی دسته مشخص شده است. آنها از 000 شروع می شوند تا 00 ، 1 ، 2 و بالاتر. این بدان معنی است که هرچه رقم بالاتر باشد، قلم مو بزرگ تر است.

 

شکل

از لحاظ شکل دو نوع قلم مو داریم. نوع اول شکل معمولی است که از گرد و تخت تشکیل شده است. نوع دوم قلم موها با تغییر در قلم موهای گرد و تخت ساخته می شوند و دارای اشکال مختلفی مانند زاویه ای، لاینر و زبان گربه ای یا فیلبرت است. البته هر اثر نقاشی مستلزم استفاده از قلم موهای مختلف برای کشیدن بافت های مختلف است.

 

نحوه آغشته کردن به رنگ

قلم مو را مستقیماً تا یک سوم مویی درون قوطی رنگ فرو ببرید تا رنگ را بطور کامل به خود جذب کند و از چکه کردن جلوگیری شود. بعد با قلم مو از هر دو طرف به آرامی روی لبه قوطی ضربه بزنید.

 

نحوه نگهداری

قلم مو را با آب سرد تمیز کنید و درصورت لزوم از صابون استفاده کنید. در هنگامی که استفاده نمی کنید، قلم مو را شسته و روی دستمال کاغذی قرار دهید.

محلول واشر قلم مو نه تنها شستشوی قلم مو را بعد از رنگ آمیزی راحت می کند بلکه باعث می شود در حالت مناسب نگهداری شود.

هرگز یک قلم مو استفاده شده را به صورت عمودی و بالعکس نگه ندارید زیرا رنگ داخل دسته چوبی می رود و زودتر آن را خراب می کنید. همیشه بهتر است آن را به صورت افقی قرار دهید.

امیدواریم با انتخاب قلم مو نقاشی مناسب، از نقاشی بیشتر لذت ببرید.

منبع: انتخاب درست قلم مو نقاشی