راه های رفع چروک پیشانی


رفع چروک پیشانی

گریزی از روند پیری وجود ندارد و بهترین کاری که می توان انجام داد، به تعویق انداختن پیری برای حفظ زیبایی پوست است. رفع چروک پیشانی با استفاده از روش های نوین و درمان ها خانگی تا حدودی امکان پذیر است و ظاهر زیباتری برای پوست صورت ایجاد می کند. البته خطوط افقی پیشانی از جمله چذوک هایی هستند که سریع تر از بقیه خطوط روی صورت ظاهر می شوند و همچنین سماجت بیشتری برای پایدار ماندن روی پوست دارند.

 

علل ایجاد چروک پیشانی و راه پیشگیری

افزایش سن، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و تخریب با پرتو فرابنفش خورشید، سیگار کشیدن، واکنش های احساسی چهره به صورت پیوسته و ایجاد خط روی پیشانی، کم آب نوشیدن و داشتن رژیم غذایی نا مناسب از جمله عواملی هستند که سبب می شون خطوط روی پیشانی زودتر و عمیق تر شکل بگیرند. به همین دلیل برای حفظ زیبایی پوست باید تا جای ممکن از ایجاد این خطوط با داشتن رژیم غذایی خوب و کم کردن واکنش های احساسی منجر به ایجاد چروک، استفاده از کرم ضد آفتاب به صورت منظم و همچنین نوشیدن آب کافی در طول روز جلوگیری کرد.

خوابیدن روی صورت و داشتن استرس نیز از عوامل دیگر ایجاد خطوط چروک روی پوست هستند و باید مورد توجه باشند.

 

درمان های دارویی برای رفع چروک پیشانی

یکی از رایج ترین راه های رفع چروک پیشانی تزریق بوتاکس است. بوتاکس با از کار انداختن عضلات موضعی مانع از ایجاد چروک روی پوست می شود. نوع دیگری از تزریق، تزریق پر کننده ها به عنوان راه حلی موقتی برای رهایی از چروک هاست. لایه برداری شیمیایی پوشت و همچنین به کار گرفتن لیزر نیز می تواند تا حدی از عمق چروک های ایجاد شده روی پوست بکاهد. هرکدام از این روش ها مزایا و معایب خود را دارند و باید پیش از اقدام به انجام آن ها اطلاعات کافی در مورد عوارض احتمالی آن کسب کنید. در کنار این روش های آرایشی، اقدامات دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

 

ورزش و آب کافی

ورزش کردن تاثیر به سزایی روی جوانسازی پوست صورت دارد. برای جلوگیری از پیر شدن پوست، ورزش منظم روزانه را فراموش نکنید. در کنار آن مراقب باشید پوست شما برای شادابی به آب کافی نیاز دارد و روزانه باید نیاز آن را تامین کنید.

 

استفاده از ماسک

انواع مختلفی از ماسک های گیاهی ،مثل ماسک موز و عسل ،ماسک قهوه، ماسک آلوئه ورا و … وجود دارند که برای جلوگیری از ایجاد چروک های پوستی بسیار مفید واقع می شوند. در کنار استفاده از این ماسک ها، ماساژ دادن پوست صورت را نیز فراموش نکنید. تمام این اقدامات در طول زمان اثر شگفت انگیز خود را نشان می دهند.

قبل از انجام دستورات رفع چروک پیشانی به نکات پیشگیرانه توجه کنید.


منبع: راه های رفع چروک پیشانی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.