چند فرمول ماسک صورت برای درمان اکنه

ماسک صورت برای درمان آکنه


ماسک صورت برای درمان آکنه

استفاده از ماسک صورت برای درمان آکنه یک روش طبیعی و عالی برای خلاصی از دست این جوش های مزاحم است. استفاده از این نوع ماسک ها به رفع جای جوش ها و اکنه ها نیز کمک می کند و پوست را روشن و شفاف می سازد. عسل یکی از موادی است که در بسیاری از ماسک های پوست استفاده می شود و نقش آبرسانی برای پوست دارد و بازسازی سلول های پوستی را تسریع می کند. عسل همچنین خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری دارد و التهابات و قرمزی پوست را درمان می کند.

در این نوشته سه مدل ماسک مختلف مناسب برای درمان اکنه را به شما معرفی کرده و دستور تهیه ی آن را آموزش خواهیم داد. در این ماسک ها از سرکه سیب، عسل، دارچین، زردچوبه و شیر استفاده شده است و به خوبی می توانند پوست را پاکسازی کنند.

 

ماسک سرکه سیب

مواد لازم برای تهیه ماسک سرکه سیب عبارتند از:

سرکه سیب

چای سبز

عسل

شکر

ابتدا یک قاشق چای خوری از سرکه سیب را بردارید و سپس دو قاشق چای خوری چای سبز خنک شده را به آن اضافه کنید. بعد از آن نوبت افزودن پنج قاشق چای خوری شکر و یک قاشق چای خوری عسل است. این مواد را خوب هم بزنید تا غلظت پیدا کند.

می توانید این ماسک را روی تمام سطح پوست پخش کرده و به آرامی ماساژ دهید تا سلول های مرده ی پوست را جدا کند و خونرسانی را بهبود بخشد.

وجود شکر در این ماسک صورت همانند لایه بردار عمل می کند. اجازه بدهید این ماسک ده دقیقه روی پوست شما بماند و سپس آبکشی کنید. می توانید از این ماسک هفته ای یکبار استفاده نمایید.

 

ماسک دارچین و عسل

برای تهیه ی این ماسک تنها به دارچین و عسل نیاز دارید. یک قسمت دارچین را با دو قسمت عسل مخلوط کنید و اگر مخلوط خیلی سفت بود مقدار عسل را بیشتر کنید. این ماسک را روی پوست صورت پخش کرده و اجازه بدهید ده تا پانزده دقیقه روی پوست بماند و در انتها با آب ولرم آن را از روی پوست خود بشویید.

 

ماسک شیر و زردچوبه

برای تهیه ی این ماسک نیاز به شیر، عسل و زردچوبه دارید. یک قاشق چای خوری عسل را همراه با یک قاشق چای خوری زردچوبه به دو قاشق چای خوری شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید. دقت کنید هنگام استفاده این ماسک روی ناخن های شما قرار نگیرد وگرنه رنگ زرد زردچوبه را به خود می گیرند. البته اگر رد زردی از زردچوبه روی پوست شما بماند به راحتی با کمی شیر تمیز خواهد شد. می توانید از این ماسک صورت برای درمان آکنه دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.

منبع: چند فرمول ماسک صورت برای درمان اکنه

هر آنچه باید درباره ی سندرم آَشر بدانیم

سندرم آشر چیست ؟

 

سندرم آشر یک بیماری ژنتیکی است که توسط دانشمند یهودی چارلز آشر برای اولین بار شناسایی گردید. برای پاسخ به این سوال که سندرم آشر چیست در ابتدا باید دانست که این سندرم بر اثر یک جهش ژنتیکی در افراد به وجود می آید و در نتیجه سبب چند نوع معلولیت و ناتوانی می شود .

سندرم آشر بر چه عضوی از بدن تاثیر می گذارد ؟

برای درک بیشتر از اینکه سندرم آشر چیست باید در ابتدا به این مسئله پرداخت که این سندرم از رایج ترین شرایطی ست که هم بر شنوایی و هم بر بینایی فرد تاثیر می گذارد از این سندرم به عنوان یک بیماری و یا اختلال می توان نام برد که بیش از یک علائم و ویژگی دارد که بزرگترین این علایم از دست دادن شنوایی و اختلال بینایی است که این اختلال می تواند منجر به عارضه ی از دست دادن بینایی در شب شود ( شب کوری) .

کودکان و نوزادان مبتلا به سندرم آشر

کودکان و نوزادان مبتلا به سندرم آشر

کودکان و نوزادان مبتلا به سندرم آشر

به طور کلی 3 تا 6 درصد کودکانی که ناشنوا هستند و 3 تا 6 درصد کودکانی که کم شنوا هستند به دلیل این سندرم دچار به این اختلالات شنوایی شده اند و در کشور های پیشرفته و توسعه یافته مانند ایالات متحده ی امریکا از هر 100000 نوزاد تازه متولد شده 4 نوزاد دچار این سندرم آشر هستند و نیاز به مراقبت های ویژه دارند و بدیهی ست در صورت بروز اختلال شنوایی در کودکان والدین این کودکان، آموزش های خاص در خصوص نگهداری از کودکان خود را ببینند.

عامل وراثت در سندرم آشر

سندرم آشر یک عامل وراثتی است و این موضوع به این معنی ست که در صورت ابتلای والدین به این سندرم احتمال ابتلای کودکان به این سندرم نیز وجود دارد، این انتقال از طریق ژن ها از والدین به کودک صورت می گیرد. ژن ها در تمام سلول های بدن انسان قرار دارند، ژن ها حاوی دستورالعمل هایی هستند که به سلول ها می گویند چه کاری انجام دهند. هر فرد دو نسخه از هر ژن را به ارث می برد که یکی از این ژن ها از پدر و دیگری از مادر به ارث می رسد. گاهی اوقات این ژن ها تغییر و جهش می یابند. ژنهای جهش یافته سبب می شوند که سلول ها رفتارهای متفاوتی از خود نسبت به سلول های معمولی نشان دهند .

چگونگی عملکرد ژن های وراثتی در سندرم آشر

چگونگی عملکرد ژن های وراثتی در سندرم آشر

چگونگی عملکرد ژن های وراثتی در سندرم آشر

عامل وراثت در سندرم آشر به این صورت عمل می کند که فرد باید هم از پدر و هم از مادر این ژن وراثتی را دریافت کند و در صورتی که فقط از یکی از والدین این ژن دریافت شود  ابتلا به این سندرم امکان پذیر نخواهد بود و به اصطلاح به این فرد “حمل کننده”  و یا “حامل ” گویند. در صورتی که این ژن هم در پدر و هم در مادر وجود داشته باشد و احتمال اینکه فرزند آنها دچار سندرم آشر شوند یک به چهار است و این به این معناست که در هر 4 مورد 1 مورد از این فرزندان مبتلا به سندرم آشر خواهند شد .

خطر ژن های وراثتی سندرم آشر

متاسفانه برای افرادی که در خانواده ی خود فردی مبتلا به سندرم آشر ندارند راه تشخیصی وجود ندارد که بتوان اطمینان حاصل کرد که آیا فرد این ژن را حمل می کند یا خیر، چرا که می دانیم حتی حمل یک ژن از سندرم آشر می تواند در صورت آمیزش با فردی که او هم حمل کننده ی این ژن است برای جنین خطرناک باشد چرا که دریافت ژن سندرم آشر از هر دو والدین احتمال ابتلا ی کودک به این سندرم ر افزایش می دهد .

هر فردی می تواند حامل ژن های وراثتی سندرم آشر باشد

هر فردی می تواند حامل ژن های وراثتی سندرم آشر باشد

هر فردی می تواند حامل ژن های وراثتی سندرم آشر باشد

درک این موضوع که چه افرادی حامل این ژن های وراثتی هستند بسیار مشکل است و دانشمندان و محققان امیدوارند به زودی بتوانند راه حلی برای آن پیدا کنند چرا که فردی که این این ژن را حمل می کند از نظر سلامت شنوایی جز افراد سالم می تواند دسته بندی شود ولی در نهایت سلامت فرزند وی به این مورد بستگی دارد که شریک جنسی او حامل این ژن باشد یا خیر.

چند نوع سندرم آشر وجود دارد

باید گفت به طور کلی سه نوع سندرم آشر وجود دارد که در هر سه نوع آنها عامل ژن های وراثتی نقش اصلی را ایفا می کنند ، این دسته بندی به شرح زیر است :

  •  سندرم آشر نوع اول .
  • سندرم آشر نوع دوم .
  • سندرم آشر نوع سوم .

سندرم آشر نوع اول

سندرم آشر نوع اول

نوع اول این سندرم کودکانی هستند که با ناشنوایی با درجه ی شدیدی به دنیا می آیند که وجود مشکلات تعادلی در این کودکان به وفور دیده می شود. مشکل شنوایی این کودکان در حدی ست که حتی سمعک های شنوایی به آنها کمکی نمی تواند کند. والدین این کودکان باید هر چه سریع تر از متخصصان کمک گرفته تا بتوانند برای آموزش راه های ارتباطی به این فرزندان اقدام کنند.

تاثیر سندرم آشر از نوع یک بر زندگی کودکان

آموزش در سالهای اولیه ی به دنیا آمدن کودکان به سرعت صورت می گیرد. برای کودکانی که با سندرم آشر از نوع یک به دنیا آمده اند فراگیری مهارت های ارتباطی و همچنین زبان بسیار دشوار است، در نتیجه والدین این کودکان باید تمام تلاش خود را کنند که این مشکل خللی در فراگیری مهارت های ارتباطی کودک ایجاد نکند و فرزند بتواند در فعالیت های اجتماعی به راحتی مشارکت به عمل آورد. برای کودکانی که با سندرم آشر به دنیا آمده اند حفظ تعادل امری مشکل است و این کودکان نمی توانند تا 18 ماهگی بدون کمک گرفتن از کسی به طور مستقل راه بروند، این کودکان اکثرا در همان سنین کم و معمولا قبل از رسیدن به 10 سالگی دچار مشکلات بینایی می شوند. این مشکلات بینایی معمولا با اختلالات بینایی در شب شروع می شود و در نهایت به نابینایی کامل می رسد .

سندروم آشر نوع دوم

سندروم آشر نوع دوم

سندروم آشر نوع دوم

کودکانی که با نوع دوم از سندرم آشر متولد می شوند دارای مشکلات شنوایی هستند و در حفظ تعادل نیز دچار مشکل اند اما لازم به ذکر است که مشکل حفظ تعادل در این گروه خیلی کمتر از کودکان مبتلا به سندرم آشر در گروه اول است. میزان مشکلات شنوایی در میان این افراد متفاوت است ولی استفاده از سمعک های شنوایی می تواند برای این کودکان مفید واقع شود و عموما این افراد می تواند از طریق صحبت کردن با اطزافیان خود ارتباط برقرار کنند. لازم به ذکر است که از دست دادن قدرت بینایی در گروه 2 با شدت کمتری نسبت به گروه 1 اتفاق می افتد.

سندرم آشر نوع سوم

نوع سوم از کودکانی که دچار سندرم آشر هستند در هنگام تولد شنوایی سالمی داشته اند، و به صورت کلی این کودکان تقریبا همانند افراد عادی می توانند تعادل خود را حفظ نمایند و مشکلات تعادلی در آنها به مرور زمان اتفاق می افتد. مشکلات شنوای دراین نوع افراد به مرور زمان و بالا رفتن سن این کودکان غالبا در سنین نوجوانی پدیدار می شود و این افراد مجبور به استفاده از سمعک های شنوایی در اواسط دوره ی بزرگسالی خود هستند .اختلالات بینایی در شب در این افراد غالبا در هنگام سن بلوغ این افراد رخ می دهد و نابینایی کامل این افراد در اواسط دوره ی بزرگسالی آن ها اتفاق می افتد.

تشخیص سندرم آشر

تشخیص سندرم آشر

تشخیص سندرم آشر

از آن جایی که سندرم آشر اختلالی در شنوایی، بینایی و تعادل فرد ایجاد می کند در نتیجه برای تشخیص این بیماری نیاز است هر سه اختلال موجود در فرد مورد بررسی متخصصان قرار گیرد. انجام تست های بینایی و انواع  تست های شنوایی در اسرع وقت برای افرادی که مشکوک به سندرم آشر هستند ضروری ست. باید دانست که اقدام هر چه سریع تر بیمار برای اطمینان در این خصوص که آیا مبتلا به سندرم آشر می باشد یا خیر از توصیه ی پزشکان و متخصصان در این زمینه می باشد .

چه تحقیقاتی در مورد سندرم آشر انجام شده است؟

محققان در حال حاضر سعی در شناسایی همه ژن های ایجاد کننده و موثر بر سندرم آشر دارند. آنها در تلاش اند تا  عملکرد این ژن ها را در بدن انسان مشخص کنند. این تحقیقات منجر به بهبود مشاوره ژنتیکی و تشخیص زودرس این سندرم خواهد شد و در نهایت ممکن است گزینه های درمانی را گسترش دهد. برای مثال برای درمان کم شنوایی حسی عصبی ابتدا باید محققان بدانند که کم شنوایی حسی عصبی چیست تا بتوانند را های درمان آن را بیابند این امر در مورد سندرم آشر نیز صدق می کند.

استفاده از موش ها به منظور تحقیق درباره ی سندرم آشر

استفاده از موش ها به منظور تحقیق درباره ی سندرم آشر

استفاده از موش ها به منظور تحقیق درباره ی سندرم آشر

دانشمندان به منظور پاسخ به تمامی سوالات در خصوص اینکه سندرم آشر چیست و راه های درمانی آن کدام اند و چگونگی تشخیص آن در میان افراد در حال پرورش موش هایی هستند که دارای مشخصاتی هستند که شبیه به آنچه در بدن انسان به عنوان سندرم آشر شناخته شده است. این مدل های موش می توانند در تعیین نوع ژن های موثر بر این سندرم به محققان کمک های فراوانی کند .

تلاش های محققین در خصوص سندرم آشر

محققین و دانشمندان تا به امروز تحقیقات و مطالعات فراوانی در خصوص راه های تشخیص زودرس سندرم آشر در کودکان داشته اند و به دنبال راه کار ها و استراتژی های درمانی آن را هستند که از جمله این راه کار ها می توان به کاشت حلزون برای مقابله با کاهش شنوایی اشاره کرد .

تاریخچه ی سندرم آشر

تاریخچه ی سندرم آشر

این سندرم اولین بار در سال 1914 توسط جراح بریتانیایی چشم مطرح شد و نام خود را از این فرد گرفت، در ابتدا این سندرم  یک اختلال کمیاب تعریف شد که می توانست منجر به کم بینایی افراد و در نهایت نابینایی کامل فرد شود وبر روی حفظ تعادل افراد نیز تاثیر منفی می گذاشت. و محققان توانستند این سندرم را در سه نوع دسته بندی کنند .

چه کسانی در معرض ابتلا به سندرم آشر هستند ؟

سندرم آشر سندرمی است که هم زنان و هم مردان به آن مبتلا می شوند و از نظر جنسیتی تفاوتی در ابتلا به آن وجود ندارد، هنگامی که والدین هر دو حمل کننده ی ژن سندرم آشر باشند کودک آن ها دچار این سندرم خواهد شد و اگر فقط یکی از والدین این ژن را حمل کند در نتیجه فرزند نیز تنها حامل این ژن خواهد بود .

بهترین راه درمان سندرم آشر چیست ؟

بهترین راه درمان سندرم آشر چیست ؟

متاسفانه برای درک این مسئله که بهترین و موثرترین راه درمان سندرم آشر چیست باید گفت که پزشکان و محققان بر خلاف تلاشهای فراوانی که در این خصوص داشته اند نتوانسته اند درمانی در این خصوص پیدا کنند و بهترین راه درمان را همان شناسایی زود هنگام این سندرم دانسته اند و برای این سندرم برنامه های آموزشی فراهم دیده اند که ماهیت این برنامه ها به شدت ناشنوایی و شدت نابینایی افراد بستگی دارد. این برنامه های آموزشی می تواند کمک فراوانی به افراد مبتلا به این بیماری کند .

از دست دادن بینایی به دلیل سندرم آشر چه نام دارد ؟

قبل تر توضیح دادیم که این سندرم علاوه  بر سلامت شنوایی بر سلامت بینایی فرد نیز تاثیر می گذارد به صورتی که درجه ی اول فرد بینایی شبانه که به اصطلاح به آن شب کوری گوییم را از دست می دهد و در نهایت به طور کامل نابینا می شود باید دانست که برای صحبت در خصوص این سندرم در مواردی که بر بینایی فرد تاثیر گذارد از مخفف RP استفاده می کنند. باید دانست که اکثر افراد مبتلا به این سندرم بینا به دنیا آمده و به ندرت کاهش بینایی و نابینایی را تجربه می کنند .

اشتباه عموم مردم درباره ی سندرم آشر

اکثر مردم بر این باورند که سندرم آشر نمی تواند وراثتی باشد اما باید گفت اگرچه پدر و مادر یک کودک مبتلا به سندرم آشر نباشند و مشکل شنوایی و بینایی و حفظ تعادل نداشته باشند اما ممکن است که حمل کننده ی ژن سندرم آشر که از والدین خود به ارث برده اند باشند و انتقال این ژن از سوی هر دوی والدین می تواند موجب بروز سندرم آشر در کودک شود در نتیجه داشتن پدر و مادر سالم نمی تواند تضمینی بر این موضوع باشد که نوزاد تازه به دنیا آمده دارای سندرم آشر نخواهد بود، لذا به تمام والدین توصیه می شوند که در این خصوص که سندرم آشر چیست اطلاعات کسب کرده و نسبت به عوارض آن آگاه باشند.

منبع: هر آنچه باید درباره ی سندرم آَشر بدانیم 

درمان و پیشگیری از پوکی استخوان با گانودرما

درمان و پیشگیری از پوکی استخوان با گانودرما



استخوان در بدن انسان بافتی زنده است و به طور پیوسته جایگزین می شود. پوکی استخوان زمان پدید می آید که جایگزینی بافت استخوانی از دست رفته آهسته تر باشد و این امر سبب تضعیف ساختار استخوان می شود. پوکی استخوان در هر دو گروه مردان و زنان دیده می شود. البته در سفید پوستان و در زنان به ویژه زنانی که در دوران پس از یائسگی قرار دارند بیشتر دیده می شود.

استفاده از دارو های خاص، داشتن رژیم غذایی سالم و انجام تمرینات ورزشی نقش پیشگیرانه در مورد این بیماری ایفا می کنند. تاثیر گانودرما بر پوکی استخوان نیز در این دسته جای دارد.

پوکی استخوان چیست

پیش از بررسی تاثیر گانودرما بر پوکی استخوان به ماهیت این بیماری نگاه می کنیم. پوکی استخوان عامل ضعف استخوان هاست و سبب می شود با کوچکترین تنشی دچار شکستگی شوند. افراد مبتلا به پوکی استخوان حتی با عطسه و یا خم شدن ممکن است مشکلات جدی پیدا کنند. این بیماری معمولاً استخوان های لگن، کمر و ستون فقرات را درگیر می کند.

شیوع پوکی استخوان

تقریباً از هر سه زن یک نفر و از هر 5 مرد یک نفر به پوکی استخوان مبتلا می شوند. تاثیر گانودرما بر پوکی استخوان می تواند کاهش این آمار را در پی داشته باشد. با افزایش سن نقش تغذیه اهمیت بالایی پیدا می کند و افراد باید به دنبال خوراکی های سالمی باشند که برای استحکام استخوان ها مفید است.

اثر  گانودرما بر  پوکی استخوان و  درد مفاصل

یکی از خواص دارویی قارچ گانودرما اثرات ضد التهابی آن است. به همین دلیل به خوبی می تواند سبب کاهش درد مفاصل شود و به طور کلی درد های بدن را کاهش دهد. از تاثیر گانودرما بر پوکی استخوان این است که سبب تولید سلول های استخوانی جدید می شود. پژوهش های مختلفی نشان داده اند که عصاره ی قارچ گانودرما به تشکیل سلول های استخوانی جدید کمک می کند و به همین دلیل تاثیر گانودرما بر پوکی استخوان عاملی قدرتمند برای مقابله با این بیماری شناخته شده است.

عواملی که باعث پوکی استخوان می شود؟

پوکی استخوان می تواند به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله این موارد عبارتند از:

  • سطح هورمون ها، مشکلات تیروئیدی
  • موارد تغذیه ای و کمبود کلسیم
  • مصرف دارو های استروئیدی
  • سبک زندگی نا سالم
  • استعمال دخانیات

چگونه قهوه گانودرما درست کنیم؟

برای بهره بردن از تاثیر گانودرما بر پوکی استخوان می توانید یکی از محصولات متنوع گانودرما استفاده کنید. قهوه گانودرما چیست ؟ قهوه گانودرما ترکیبی از قهوه و پودر قارچ گانودرما است که می تواند به عنوان یک نوشیدنی گرم روزانه مورد استفاده قرار بگیرد و تمام خواص درمانی گانودرما را دارد.

روشهای درمان پوکی استخوان

  • توصیه های مختلفی برای درمان پوکی استخوان وجود دارد:
  • ورزش کردن برای تقویت ماهیچه ها
  • ترک سیگار
  • استفاده از دارو ها و هورمون درمانی
  • اجتناب از مصرف الکل
  • مصرف مکمل های ویتامین دی و کلسیم
  • در کنار تمام روش های درمانی از تاثیر گانودرما بر پوکی استخوان نیز غافل نشوید.
منبع: درمان و پیشگیری از پوکی استخوان با گانودرما

دمنوش نیوشا درمان میگرن و سردرد های میگرنی

آیا دمنوش برای سردرد های میگیرنی موثر است؟

آیا دمنوش برای سردرد های میگیرنی موثر است؟

 

تاثیر دمنوش برای سردرد میگرنی را مشتریان شرکت نیوشا تایید می کنند. دمنوش های نیوشا برای درمان میگرن و درمان سر درد های میگرنی، نشاط آور هستند و سبب تقویت حافظه نیز می شوند. از طرفی خواص جوان کننده و ضد پیری دارند و سبب کاهش درد های عضلانی نیز می گردند. فردی که دچار سر درد های میگرنی شده باشد باید بتواند نوشیدنی تسکین بخش را به سرعت برای خود تهیه کند. به همین دلیل شکل دمنوش های نیوشا به صورت تی بگ بسیار راهگشا است.

البته افراد بالای 65 سال، خانم های باردار و شیرده و افرادی که طبع گرم دارند نباید از این پکیج نیوشا استفاده کنند. زیرا دمنوش های نیوشا بر گرم کردن طبع اثر دارد و تعادل مزاجی این افرا را به هم می زند.

راه  درمان سردرد میگرنی چیست؟

راهکار های مختلفی برای درمان درد میگرن توصیه می شود. یکی از این راهکار ها استفاده از طب فشاری و طب سوزنی است. تحریک نقاط خاصی از بدن در این روش ها سبب تسکین درد می شود.

توصیه می شود افراد مبتلا به میگرن در رژیم غذایی خود تجدید نظر کنند و خوراکی های فرآوری شده و حاوی کافئین زیاد میل ننمایند.  اسانس های روغنی آرامش بخش مانند اسطوخودوس برای درمان استرس و اضطراب و تسکین درد ها مفید است و می تواند به کاهش درد میگرنی کمک کند.

مطالعاتی که در آمریکا بر مصرف گیاهان دارویی صورت گرفته است نشان می دهد مصرف روزانه ی برخی از این گیاهان و همچنین زنجبیل بر کاهش درد های میگرنی و حتی درمان میگرن موثر واقع می شوند.

مصرف مکمل ها برای درمان میگرن

در راستای اصلاح تغذیه، افراد مبتلا به میگرن باید دقت کنند که از مکمل های منیزیم و ویتامین های گروه ب نیز زیر نظر پزشک به اندازه کافی استفاده و نیاز بدن خود را تامین کنند. نقش ویتامین های گروه ب بر کاهش استرس ها و تنش های روزمره اثبات شده است. نکته ی دیگر این از نوشیدن مایعات کافی غافل نشوید زیرا کمبود آب در بدن خود یکی از عوامل ایجاد سر درد است. نوشیدن دمنوش های پکیج درمان میگرن به تامین آب مورد نیاز بدن نیز کمک می کند.

از طرفی مواد مغذی موجود در دمنوش ها شامل انواع ویتامین ها و مواد مغذی و املاح معدنی ضروری است و خود به نوعی مکمل برای افراد مبتلا به میگرن محسوب می شود.

دمنوش های موثر برای رفع سردرد کدام است؟

چای سیاه و زنجبیل نیوشا و نیز چای بادرنجبویه نیوشا از جمله دمنوش های مفید و موثر بر سردرد میگرنی هستند. پژوهش هایی در مورد تاثیر داروی سوماتروپتین در مقایسه با مصرف پودر زنجبیل نشان داده اند که زنجبیل به خوبی می تواند بر درمان میگرن اثر داشته باشد.

چای ماسالا یکی دیگر از دمنوش های مهم در پکیج میگرن نیوشا ست. چای ماسالا ترکیبی از میخک، هل، دارچین و زنجبیل بوده و گرم کردن طبع افراد و درمان میگرن از جمله خواص چای ماسالا به شمار می رود. گفته می شود نوشیدن چای ماسالا به صورت یکرنگ در درمان فوری سر درد میگرنی معجزخ می کند.

پکیج درمان میگرن نیوشا شامل 5 دمنوش با خوص فوق العاده  است که با آرم بخشی و کاهش تنش ها و اصلاح طبع منجر به درمان میگرن می شوند.

علت سردرد میگرنی چیست؟

سردرد میگرنی  نوعی سر درد شدید است که در کنار خود علائمی همچون تهوع حساسیت به نور و صداو سر گیجه را دارد. در آمریکا میلیون ها نفر از سر درد میگرنی رنج می برند. به همین دلیل یکی از درد های شایع محسوب می شود.

تحمل سر درد میگرنی غیر ممکن است و افرادی که این درد طاقت فرسا را تجربه کرده اند به دنبال راهکار های سریعی برای تسکین درد می گردند. عوامل ژنتیکی، محرک های خارجی، جنبه های فیزیولوژیکی و جنبه های تغذیه ای همگی می توانند عاملی برای سر درد میگرنی باشند.

برای مثال گفته می شود امواج ساطع شده از وسایل الکترونیکی در دنیای امروز یکی از محرک های خارجی برای ابتلا به میگرن شناخته شده است و به همین دلیل قرار گرفتن در معرض امواج می تواند درد های این بیماران را تشدید کند. جنبه های فیزیولوژیکی نظیر تغییرات هورمونی که بیشتر در بدن زنان رخ می دهد نیز از جمله عوامل مهم در ایجاد درد های میگرنی هستند.

همانطور که گفته شد، توجه به تغذیه مناسب و استفاده از دمنوش برای سردرد میگرنی یکی از راهکار های مقابله به شمار می رود.

راه های کنترل سردرد شدید حین قاعدگی

سر درد یا میگرن قبل از قاعدگی نیز یکی از انواع آزاردهنده ی سر درد است. بسیاری از بانوان دچار میگرن، افزایش این درد ها را در نزدیکی زمان قاعدگی حس می کنند. تغییرات سطح هورمون های پروژسترون و استروژن در بدن، عوامل ژنتیکی و رژیم غذایی همگی در ایجاد این نوع از سر درد نقش دارند.

برای خلاصی از این درد های شدید بسیاری از افراد به خوردن مسکن و استفاده از روش هایی مانند طب سوزنی یا استفاده از یخ روی سر روی می آورند. دمنوش برای سردرد میگرنی نیز می تواند برای کنترل این درد ها مفید واقع شود.

 چگونه میگرن را فورا درمان کنیم؟

درد های میگرنی آنقدر شدید و غیر قابل تحمل هستند که در صورت شروع باید راه حلی فوری برای تسکین درد پیدا کرد. از نظر پزشکی نیز تحمل هر نوع سر درد می تواند به اعصاب مغزی آسیب برساند و باید سر درد ها فورا درمان شوند. یکی از عوامل مهم در سر درد های میگرنی حساسیت به نور است که در صورت بروز درد باید فرد از قرار گرفتن در نور شدید اجتناب کند و سعی کند با روش هایی به خود آرامش دهد. گفته می شود ترکیب آب و لیمو ترش با نمک هیمالیا در تسکین فوری درد میگرنی اثر گذار است. دمنوش برای سردرد میگرنی نیز از طریق آرامبخشی می تواند سبب تسکین درد شود.

مزایای دمنوش نیوشا برای میگرن

استفاده از دمنوش برای سردرد میگرنی مزایای مختلفی به همراه دارد. اول اینکه دمنوش های نیوشا به تسکین درد های غیر قابل تحمل میگرنی کمک می کنند. از طرفی با اصلاح مزاج بدن و گرم کردن طبع افراد می توانند در درمان و ریشه کن کردن این نوع سر درد ها نقش داشته باشند. با مصرف دمنوش های نیوشا از همان ابتدا متوجه کاهش دفعات ابتلا به سر درد میگرنی خواهید شد.

گفته می شود ریشه ی میگرن می تواند مشکلات عصبی ناشی از تنش ها و یا سرد شدن مزاج بدن افراد باشد. در خهر دو صورت استفاده از دمنوش برای سردرد میگرنی با کاهش سطح استرس و گرم کردن طبع موثر واقع می شود. به گونه ای که مشتریان نیوشا پکیج درمان میگرن بسیار راضی هستند.

 توصیه های درمان سریع میگرن

دارو هایی که برای درمان سریع سر درد های میگرنی تجویز می شوند عبارتند از بوتالبیتال، اکسی کدون، هیدروکودون، هیدرومورفون، بوتورفانول و …. . اما، متاسفانه اگر به کرات از این دارو ها استفاده شود می تواند ایجاد اعتیاد و وابستگی کند به ویزه اسپری بوتورفانول که نباید به طور پیوسته مورد استفاده قرار بگیرد. گاهی افراد از این دارو ها بدون اجازه و تجویز پزشک استفاده می کنند که می تواند بسیار خطر آفرین و مشکل ساز باشد. توصیه می کنیم به جای استفاده از این دارو های مضر شیمیایی ابتدائاً برای پیشگیری از ایجاد درد ها از دمنوش برای سردرد میگرنی استفاده کنید. مطمئناً از نتیجه ی آن راضی خواهید بود.

منبع: دمنوش نیوشا درمان میگرن و سردرد های میگرنی

التهاب یا عفونت گوش چیست؟

عÙ?ت اÙ?تÙ?اب Ù? عÙ?Ù?Ù?ت Ú¯Ù?Ø´ خارجÛ? Ú?Û?ستØ?


التهاب و عفونت گوش خارجی که در واقع با اصطلاح اوتیت مورد بحث قرار می گیرد در انسان ها و حیوانات اتفاق می افتد و یکی از بیماری های شایع در رابطه با گوش است. اوتیت بیماری ست که موجب التهاب و قرمزی و تورم در کانال گوش خارجی می شود، می دانیم که این کانال گوش خارجی در واقع لوله و یا مجرایی ست مابین گوش خارجی شما  و پرده ی گوش شما.

چه چیزی سبب التهاب گوش شناگر می شود؟

در افرادی که به طور حرفه ای شنا می کنند، تماس مداوم گوش آنها با آب سبب آسیب پذیری بیشتر کانال گوش فرد می شود، درگیری گوش این افراد با آب می تواند به وجود التهابات و عفونت در گوش بیانجامد، این معضل که با همان عنوان گوش شناگر شناخته شده است می تواند در سلامت گوش این افراد اثر منفی گذارد.

علائم التهاب و عفونت گوش خارجی چیست؟

اگر نسبت به علائم عفونت گوش کنجکاو هستید جالب است که بدانید به طور معمول فقط یک گوش مورد این التهابات و عفونت ها قرار می گیرد اما امکان ابتلای هر دو گوش به این عفونت ها و التهابات در شرایط خاص وجود دارد.

نشانه های این التهابات و عفونت ها به شرح زیر است:


  •  درهای مزمن گوش که به طور دردناکی موجب آزار فرد می شود .
  •  احساس خارش شدید در کانال گوش .
  •  تخلیه ی چرک و مواد مایع مانند از گوش .
  •  احساس کم شدن قدرت شنوایی که میزان این کاهش شنوایی با درجات متفاوتی در میان افراد دیده می شود .
  •  احساس تورم و جراحت  در غدد بزاقی گلویی .
  •  پوست پوست شدن در داخل گوش و خارج از گوش .
  •  قرمزی و تورم گوش خارجی و کانال گوش فرد .
  •  بروز حساسیت به هنگام حرکت گوش و فک.

چه عواملی منجر به عفونت و التهاب در گوش می شود؟

عموما التهابات گوش در اثر عفونت باکتریایی به وجود می آید و بر ساختار گوش و شنوایی اثرات قابل ملاحظه ای می گذارد، اما باید گفت که عوامل دیگری نیز در این امر موثر هستند که در ادامه به چند مورد از آن خواهیم پرداخت .

  • تحریک گوش
  • عفونت های قارچی
  • آلرژی ها

عوامل پیش پا افتاده ولی در عین حال حائز اهمیت دیگری نیز هستند که در نهایت می توانند منجر به عفونت و التهابات گوش شود از این عوامل می توان به  آسیب زدن به پوست داخل گوش و همچنین قرار گیری در موقعیت هایی که به طور مداوم شما را درمعرض تماس با آب قرار دهد نیز اشاره کرد .

چه عواملی منجر به عفونت و التهاب در گوش می شود؟

عموما التهابات گوش در اثر عفونت باکتریایی به وجود می آید و بر ساختار گوش و شنوایی اثرات قابل ملاحظه ای می گذارد، اما باید گفت که عوامل دیگری نیز در این امر موثر هستند که در ادامه به چند مورد از آن خواهیم پرداخت .

  • تحریک گوش
  • عفونت های قارچی
  • آلرژی ها

عوامل پیش پا افتاده ولی در عین حال حائز اهمیت دیگری نیز هستند که در نهایت می توانند منجر به عفونت و التهابات گوش شود از این عوامل می توان به  آسیب زدن به پوست داخل گوش و همچنین قرار گیری در موقعیت هایی که به طور مداوم شما را درمعرض تماس با آب قرار دهد نیز اشاره کرد .

آیا آب می تواند سبب ایجاد عفونت در گوش شود؟

متاسفانه باید بگوییم که بله، در بسیاری از موارد علت اصلی التهاب و عفونت گوش خارجی فقط و فقط آب و رطوبت است، اگر گوش شما مدام در حال تماس با آب است احتمال ایجاد خراش در داخل کانال گوش شما بسیار است و باید دانست که رطوبت می تواند یک شرایط و بستر ایده آل برای رشد باکتری ها فراهم آورد .

چه بیماری هایی می تواند خطر ابتلای شما به عفونت های گوش و التهابات گوشی را افزایش دهد؟

به طور کلی بیماری هایی که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کنند، گوش انسان را بیشتر در معرض التهاب و عفونت گوش خارجی قرار می دهد.افرادی که به  بیماری هایی همچون دیابت و اچ آی وی و یا ایدز مبتلا هستند به راحتی در معرض این عفونت ها قرار می گیرند. قابل به ذکر است که در افراد مبتلا به سرطان بعضی متد های درمانی مانند شیمی درمانی می تواند احتمال مبتلا شدن به این معضل را به طور چشمگیری افزایش دهد.

چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به عفونت های گوش خارجی قرار می گیرند ؟


شنا کردن یکی از فاکتورهای غیر قابل اجتنابی ست که می تواند منجر به اوتیت شود، علل الخصوص شنا کردن در آب هایی که دارای میزان بیشتری از باکتری ها هستند. استخر هایی که به اندازه ی کافی کلر دارند می توانند درصد کمتری از این باکتری ها را به گوش شما انتقال دهند.

از عوامل موثر دیگر در این بحث می توان به استحمام زیاد از حد و تمیز کردن بیش از اندازه ی داخل گوش اشاره کرد چراکه این دو عامل می تواند بستری برای میکروب ها در داخل گوش شما ایجاد کند. هر چه کانال گوش باریک تر و ظریف تر باشد احتمال به دام افتادن آب در داخل محفظه ی گوش بیشتر است و طبیعی است که کانال گوش در میان کودکان باریک تر از بزرگسالان باشد که در نهایت این امر منجر به التهاب و عفونت گوش خارجی در میان کودکان می شود.

عواملی که به نظر نمی رسد به گوش آسیب بزند

عواملی که به نظر نمی توانند به سلامت گوش شما آسیب بزنند ولی در واقع منجر به التهاب و عفونت گوش خارجی می شود.

قبل تر گفتیم که باکتری و قارچ ها می توانند در گوش شما عفونت و التهاب بی آفرینند، ولی جالب است بدانیم عوامل خیلی خیلی ساده ی دیگری هم هستند که منجر به بروز مشکلات شنوایی می شوند، استفاده از انواع هدفون ها در گوش، استفاده از انواع سمعک های شنوایی، انواع آلرژی های پوستی، اگزما، انواع  محصولات آرایشی، اسپری های مویی و … می تواند احتمال ابتلا به این باکتری ها را افزایش دهد.

راه های درمان عفونت های گوش خارجی

راÙ? Ù?اÛ? درÙ?اÙ? عÙ?Ù?Ù?ت Ù?اÛ? Ú¯Ù?Ø´ خارجÛ?

عفونت های گوش خارجی ممکن است بدون هیچ درمانی در مدت زمان کمی مداوا و درمان شود، آنتی بوتیک هایی که به صورت قطره ی گوش هستند برای مواقعی در نظر گرفته می شود که احتمال درمان خود به خودی عفونت های موجود در مجراهای گوش امکان پذیر نیست. باید توجه کرد که استفاده از این آنتی بیوتیک ها فقط با تجویز پزشک امکان پذیر است. در بعضی موارد پزشک متخصص شما برای درمان شما و کاهش تورم ترکیبی از  قطره های آنتی بیوتیک و استروید تجویز می کنند. طول درمان این بیماری در حدود هفت تا ده روز با استفاده ی مداوم از این قطره هاست.

اگر قارچ ها عامل عفونت گوش خارجی در فرد باشند، پزشک شما قطره های ضد قارچی را تجویز می کند. این نوع عفونت در افراد مبتلا به دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف شایع تر است. حتی گاهی پزشک مربوطه برای کاهش درد در بیمار از ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده می کند.

درمان های خانگی موثر در عفونت گوش کدامند ؟

میدانیم که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، عاقلانه تر است برای پیشگیری از ابتلا به عفونت های گوش تا جایی که می توانیم گوش خود را از هر گونه رطوبت و خیسی دور نگه داریم تا اجازه ی رشد به باکتری ها و قارچ ها در داخل گوش داده نشود .

  •  استفاده از پنبه به صورت یک توپ فشرده در داخل گوش به هنگام استحمام برای جلوگیری از ورود مستقیم آب به داخل گوش شما
  •  استفاده از کلاه شنا در هنگام شنا کردن
  •  اجتناب از خاراندن داخل گوش حتی با گوش پنبه
  • اجتناب از تلاش برای خروج جرم های گوش توسط خود فرد
  •  استفاده از قطره ی گوش سرکه و یا الکل مخصوص بعد از شنا در استخر به منظور خشک سازی آب های موجود در گوش
  •  خشک کردن سر و گوش بعد از شنا و استحمام

کودکان و خطر ابتلا به عفونت ها و التهاب گوش

Ú©Ù?دکاÙ? Ù? خطر ابتÙ?ا بÙ? عÙ?Ù?Ù?ت Ù?اÛ? Ú¯Ù?Ø´

کودکان علل الخصوص کودکانی که مدت زمان بیشتری را در استخر می گذرانند بیشتر به عفونت های گوش خارجی دچار می شوند، کانال گوش کودکان نسبت به بزرگسالان کوچیک تر است که به دلیل کوچکی این فضا اجازه ی خشک شدن مواد مایع کمتر داده می شود که در نتیجه این امر کودکان بیشتر در معرض عفونت ها و التهابات قرار می گیرند.

تشخیص ابتلا به عفونت گوش در کودکان و نوزادانی که قادر به صحبت کردن نیستند توسط والدین

به عنوان یک پدر و یا مادر ضروریست که از سلامت گوش و شنوایی فرزند خود اطمینان حاصل نمایید، در کودکانی که هنوز قدرت تکلم ندارند در صورت مشاهده علایم زیر باید به عفونت گوش شک کرد.

  •  مشاهده ی گریه ی کودک هنگامی که با گوش کودک تماس ایجاد می کنید .
  • در موارد نادر مشاهده ی تب در کودک
  •  اختلال در خواب کودک
  •  بیش از اندازه گریه کردن و بی قراری کودک
  •  مشاهده ی بیش از حد مواد آبگونه درگوش کودک
  •  مالیدن یا کشیدن گوش توسط کودک

علت و عوارض عفونت گوش میانی چیست؟

عفونت گوش میانی که به آن رسانه ی اوتیت هم می گویند زمانی رخ می دهد که ویروس و یا باکتری ای بتواند سبب تورم قسمت پشتی پرده ی گوش شود. این اتفاق بیشتر در کودکان اتفاق می افتد، بنا بر تحقیقات بیمارستان کودکان Lucile Packard در حدود 80 درصد دچار این معضل می شوند و این اتفاق عموما تا رسیدن به 3 سالگی در کودکان اتفاق می افتد.

عفونت های گوش میانی عموما در زمستان و اوایل بهار اتفاق می افتد و اغلب عفونت گوش میانی بدون هیچ گونه دارو و درمانی از بین می رود ولی در صورت ادامه دار شدن وغیر قابل تحمل شدن درد گوش حتما مراجعه به پزشک پیشنهاد می شود.

انواع عفونت های گوش میانی کدامند ؟

به طور کلی عفونت گوش میانی به  دو دسته تقسیم بندی می شود :

1- عفونت در رسانه اوتیت حاد

این نوع عفونت به سرعت سلامت گوش را تحت شعاع قرار داده و موجب تورم و قرمزی گوش می شود، این تورم و قرمزی عموما در پشت و اطراف پرده ی گوش اتفاق می افتد. دردهای گوش، تب، اختلالات شنوایی از عوارض ابتلا به این نوع عفونت است .

2- عفونت در رسانه ی اوتیت عود کننده

بعد از درمان عفونت گاهی مواد مایع گونه و مخاطی در گوش میانی به تولید ادامه می دهد و مدام به فرد این حس را می دهد که گوشش از ماده ای مملو شده و این حس برای فرد ناخوشایند خواهد بود و به طور مستقیم بر شنوایی فرد اثر منفی خواهد گذاشت.

چه چیزی سبب عفونت در گوش میانی می شود ؟

علت های متعددی در عفونت گوش میانی موثر است اما در کودکان می توان  ریشه ی این  عفونت ها را عفونت های تنفسی قبلی و انتقال آن به گوش دانست. سیستم بدن انسان به گونه ای است که دارای یک کانال از قسمت گوش میانی تا حلق یا همان گلوگاه است، به هنگام مسدود شدن این راه ارتباطی (لوله ایستوکیک) مواد آبگونه در پشت پرده ی گوش تجمع کرده و بستری برای رشد باکتری ها به وجود می آورد که در نتیجه در فرد ایجاد دردهای گوش و عفونت می کند .

نشانه های عفونت در گوش میانی کدامند؟

Ù?شاÙ?Ù? Ù?اÛ? عÙ?Ù?Ù?ت در Ú¯Ù?Ø´ Ù?Û?اÙ?Û?

علایم زیادی در مواجه با عفونت در گوش میانی وجود دارد که در ادامه برخی از آنها را خواهیم شمرد:

  •  درد گوش
  • اختلال در خواب
  • احساس کشیدگی در گوش
  • تب
  • خروج  مواد زرد رنگ و شفاف و یا همراه با خون
  • اختلال در تعادل
  • اختلالات شنوایی
  • مشکل در دست شنیدن صداهای اطراف
  • احساس سرگیجه
  •  حالت تهوع
  • کاهش اشتها
  •  احساس احتقان

چه افرادی بیشتر در معرض عفونت های گوش قرار می گیرند؟

اÙ?رادÛ? Ú©Ù? در Ù?عرض عÙ?Ù?Ù?ت Ú¯Ù?Ø´ Ù?رار Ù?Û? Ú¯Û?رÙ?د

تحقیقات سال های اخیر نشان داده است که برخی از افراد بیشتر در معرض ابتلا به عفونت های گوش میانی قرار می گیرند در ادامه این افراد  را بر خواهیم شمرد .

– آقایان .

-افرادی که بیماری های گوش علل الخصوص عفونت های گوش در سوابق خانوادگی شان دیده می شود .

-نوزادانی که از شیر مادر تغذیه نمی کنند و فرمول تغذیه ای دارند .

– کودکانی که هر روز در خارج از خانه تحت مراقبت های کلینیکی همانند مهد کودک نگهداری می شوند .

– افرادی که در خانه هایی زندگی می کنند که در آن خانه سیگار های تنباکویی به طور روزانه مصرف می شود .

– افرادی که دارای سقف دهان غیر عادی و دارای شکاف هستند .

– افرادی که سیستم دفاعی ضعیفی دارند  و یا دچار بیماری های مزمن تنفسی مانند فیبروز سیستیک و آسم هستند .

آیا عفونت های گوش واگیر دار و مسری هستند

عفونت های گوشی واگیر دار و مسری نیستند ولی میدانیم که سرماخوردگی و آنفوالانزا که بیشتر در فصلهای سرد سال اتفاق می افتد می تواند سبب عفونت های گوش در افراد شوند، و از آنجا که این دو عامل مسری هستند برای اجتناب از ابتلا به عفونت های گوش در فصول سرد سال باید بسیار مراقب بود چرا که التهاب و عفونت گوش خارجی و داخلی می تواند امری آزار دهنده و مهم تلقی شود که سلامت گوش شما را تحت شعاع قرار می دهد .

منبع: علت التهاب و عفونت گوش خارجی چیست؟