خواص دمنوش چای سبز نعنا فلفلی نیوشا

دمنوش چای سبز نعناع فلفی چه خواصی دارد؟

دمنوش چای سبز نعناع فلفی چه خواصی دارد؟

 

خواص دمنوش چای سبز نعناع فلفلی به عنوان جزئی از یک رژیم غذایی سلامت برای بسیاری از افراد شناخته شده است. توصیه می شود این چای را بدون شیرین کننده های پر کالری میل کنید تا از خواص آن بیشتر بهره ببرید. تمام چای های نیوشا از جمله چای سبز نیوشا و دیگر محصولات آن دارای بهترین کیفیت هستند.

خواص دمنوش چای سبز نعناع فلفلی : تسکین دهنده

طبق گفته ی مرکز دانشگاهی مریلند، نعناع فلفلی می تواند نوعی تسکین دهنده ی درد باشد و مانند اکسپکتورانتت گیاهی برای سینوس ها و درمان سرفه عمل کند. نوشیدن دمنوش گرم چای سبز نعناع فلفلی یکی از بهترین گزینه ها برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا و کاهش درد گلو است. چای سبز خود به تنهایی می تواند از عفونت ها جلوگیری کند. به همین دلیل مصرف این دمنوش در فصل سرماخوردگی توصیه می شود.

خواص دمنوش چای سبز نعناع فلفلی : حاوی فلاوونوئید

چای سبز و نعناع فلفلی هر دو حاوی مواد فلاوونوئید هستند. فلاوونوئید ها نوعی آنتی اکسیدان قوی محسوب می شوندکه برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها موثر عمل می کنند. بیماری های خطرناکی مانند بیماری های قلبی و عروقی، سرطان و بیماری های عملکرد شناختی مغز همه متاثر از فلاوونوئید ها هستند. البته میزان تاثیر دقیق آن ها نیازمند آزمایش های بالینی بیشتری است. افزودن مرکباتی مانند لیمو ترش به دمنوش چای سبز نعناع فلفلی خواص آن را دو چندان می کند.

 

خواص دمنوش چای سبز نعناع فلفلی : کمک به گوارش

اگر از سوء هاضمه رنج می برید، این دمنوش گزینه ی بسیار مناسبی برای شماست. نعناع فلفلی عضلات معده را آرام می کند و جریان صفرا را بهبود می بخشد. همچنین خاصیت چربی سوزی و سرعت بخشیدن به گوارش را دارد. البته نعناع فلفلی می تواند در صورت وجود رفلاکس ان را تشدید کند. به طور کلی ترکیب چای سبز و نعناع فلفلی برای گوارش بسیار مناسب است.

منع مصرف دمنوش چای سبز نعنا فلفلی

چای سبز نعناع فلفلی به عنوان دمنوشی بی خطر شناخته شده است. اما، با این حال برای افرادی که برای اولین بار آن را مصرف می کنند توصیه هایی وجود دارد. ممکن است این دمنوش برای کسانی که دارای سنگ کلیه هستند مناسب نباشد. علاوه بر این چای سبز حاوی کافئین است و افرادی که نسبت به این ماده حساسیت دارد باید در مصرف چای سبز نیز احتیاط کنند. برای مثال مصرف بیش از 5 فنجان نوشیدنی حاوی کافئین در روز می تواند عارضه هایی از ججمله بی خوابی، لرزش و حتی تشنج در پی داشته باشد.

توصیه می شود مادران باردار و شیرده نیز در مصرف تمام دمنوش های گیاهی احتیاط کنند مگر آنکه بی خطر بودن دمنوش اثبات شده باشد.

چای سبز نعناع فلفلی نیوشا با کیفیت عالی تمام خواص دمنوش چای سبز نعناع فلفلی مرغوب را به همراه دارد.

منبع: خواص  دمنوش چای سبز نعنا فلفلی نیوشا 

طرز تهیه انواع دتاکس واتر را بیاموزید

طرز تهیه انواع دتاکس واتر

طرز تهیه انواع دتاکس واتر

در این مقاله شما را با طرز تهیه انواع دتاکس واتر آشنا خواهیم کرد. آیا می دانید دتاکس واتر چیست و چه فوایدی دارد؟ دتاکس واتر یا به عبارت دیگر آب سم زدا نوعی نوشیدنی سالم و پرخاصیت است که برای سلامتی بدن فواید فراوانی دارد. شما می توانید میوه ها را با با آب و یا چای سبز ترکیب کرده و نوش جان نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا دتاکس واتر مورد علاقه تون رو درست کنید.


دتاکس واتر خیار

دتاکس واتر خیار را دتاکس واتر لاغری نیز می گویند. برای تهیه آن می توانید یک عدد خیار را خرد کرده و یک برش لیمو ترش و چند برگ نعناع را به آب اضافه نمایید. به همین راحتی. از آنجا که لیمو ترش سرشار از ویتامین سی است سیستم ایمنی بدنتان را نیز بالا می برد به علاوه برگ های نعناع عطر دلچسبی به نوشیدنی تان خواهند داد.


دتاکس واتر پرتقال

این آب سم زدا برای دستگاه گوارش بسیار مفید است به علاوه باعث بهبود تنفس و افزایش گردش خون می شود. شما می توانید چند قاچ پرتقال را با مقداری زنجبیل به آب اضافه کنید. این نوشیدنی خستگی را دور خواهد کرد.


دتاکس واتر سیب

دتاکس واتر سیب خاصیت سم زدایی قوی دارد به علاوه سلول ها را تغزه می کند و باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن را تقویت خواهد کرد. برای تهیه آن کافیست چند تکه سیب را در آب بیندازید و کمی صبر کنید تا آب مزه دار شود.


دتاکس واتر نعناع

برای تهیه این نوشیدنی خوش عطر و بو کافیست برگ های تازه نعناع را داخل آب بیندازید به علاوه می توانید لیمو ترش، توت فرنگی، بلوبری و یا سیب را به آن اضافه نمایید. یک نوشیدنی فوق العاده برای روزهای گرم تابستان.


دتاکس واتر تمشک

مقداری تمشک را در آب بریزید کمی صبر کنید به علاوه می توانید مقداری لیمو نیز به این معجون اضافه نمایید. از آن جایی که تمشک حاوی آنتی اکسیدان است خاصیت ضد پیری دارد و به جنگ سلول های سرطانی می رود. دتاکس تمشک برای لاغری و تناسب اندام نیز معجزه می کند.


دتاکس واتر هندوانه

دتاکس واتر هندوانه مناسب روزهای گرم تابستان است. فقط کافیست در کنار آن چند تکه بلوبری و یا یک برش لیموترش اضافه کنید. این نوشیدنی علاوه بر سم زدایی از گرما زدگی در فصول گرم نیز جلوگیری می کند.


داتاکس واتر توت فرنگی

چند عدد توت فرنگی تازه را به آب اضافه کنید به علاوه تکه ای لیمو نیز در آن بیندازید. توت فرنگی نیز سرشار از آنتی اکسیدان است از این رو برای سلامتی بسیار مفید است. این نوشیدنی طعم شیرین خوشایندی نیز دارد.


در اینجا با طرز تهیه انواع دتاکس واتر آشنا شدید.

منبع: طرز تهیه انواع دتاکس واتر را بیاموزید


تاریخچه قارچ گانودرما لوسیدوم

  • تاریخچه گانودرما و نحوه مصرف آن

    تاریخچه گانودرما و نحوه مصرف آن

     

    تاریخچه قارچ گانودرما و سابقه ی خوب چند هزار ساله در طب سنتی چین، سبب شده است که این قارچ در دنیای امروز نیز طرفداران زیادی پیدا کند. در تاریخچه قارچ گانودرما ذکر شده است که به این قارچ عنوان اکسیر جوانی اطلاق می شده است و امروزه پژوهشگران در تلاشند تا با علم ثابت کنند که خواص گانودرما چیست .

    تولید قارچ گانودرما

    قارچ گانودرما در آب و هوای شرق آسیا رشد می کند و امروزه مشخص شده است که نحوه روش تولید قارچ گانودرما چگونه است ؟ به همین دلیل تقاضای مردم دنیا برای مصرف این قارچ دارویی با ارزش با عرضه ی مناسب تامین خواهد شد.

    مصرف روزانه گانودرما

    قارچ گانودرما به صورت فرآورده هایی در ترکیب با قهوه و شکلات جای خود را برای مصرف روزانه باز کرده اند. قارچ گانودرما در ترکیب با قهوه و شکلات بسیار خوشمزه تر می شود و می تواند در کنار قهوه، مضاعف کننده ی فواید آن و کاهنده ی مضرات آن نیز باشد.

    به جز قهوه، در دنیا فرآورده های گانودرما به صورت قرص و کپسول نیز عرضه می شوند تا با دوز مشخصی به مصارف دارویی برسند.

    کاربرد دارویی قارچ گانودرما

    قارچ گانودرما حاوی گروهی از تری ترپن ها به نام گانودریک اسید است. این مواد ساختار شیمیایی مشابه هورمون های استروئیدی دارند. همچنین مواد دیگری که در قارچ ها یافت می شود مانند انواع پلی ساکارید ها مانند بتا گلوکان، کومارین، مانیتول و آلکالوئید ها در آن یافت می شود. استرول های استخراج شده از گانودرما شامل گانودرول، گانودرنیک اسید، گانودریول، گانودرمانونتریول و .. است.

    پژوهش ها نشان می دهند که قارچ گانودرما به عنوان درمان کمکی برای سرطان تا کنون نتایج خوبی نشان داده است.

    گانودرما ضد پیری

    اثرات سودمند قارچ دارویی گانودرما باید مورد پژوهش های دقیق قرار بگیرد. اما طبق تاریخچه قارچ گانودرما می توان گفت مصرف این قارچ در چین و ژاپن از 4000 سال پیش تا کنون، اتفاقی نیست. در گذشته، گانودرما مورد مصرف پادشاهان و ثروتمندان بوده است. این قارچ عملکرد شناختی مغز را نیز بهبود می بخشد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

     درمان بیماری های مختلف با گانودرما  که عبارتند از:

    روماتیسم

    ضعف اعصاب

    برونشیت مزمن

    آسم

    زخم های گوارشی

    آلرژی

    میگرن

    مشکلات پیش آمده در اثر ارتفاع

    بیماری های قلبی و عروقی

    خواص قارچ گانودرما

    قارچ گانودرما حاوی ترکیبات منحصر به فرد و ارزشمندی است. انواع ویتامین ها، مواد معدنی، عناصر کمیاب، فیبر، آمینو اسید های ضروری و .. در آن وجود دارد. این مواد خواص ضد التهابی و ضد آلرژی دارند.

    باید گفت که در تاریخچه قارچ گانودرما بی دلیل نام قارچ جاودانگی را به آن نداده اند. قارچ گانودرما تا اندازه ی زیادی مانع از پیری زود رس می شود.

    منبع: تاریخچه قارچ گانودرما لوسیدوم

    باید از کجا بفهمیم درون گرا هستیم ؟

    از کجا بفهمیم درون گرا هستیم


    از کجا بفهمیم درون گرا هستیم

    به راستی از کجا بفهمیم درون گرا هستیم؟ باور اشتباهی وجود دارد که مردم فکر می کنند درون گرایی و خجالتی بودن هم معنی هستند اما این باور کاملا اشتباه است. کسی که خجالتی است از ارتباط گرفتن با دیگران می ترسد اما افراد درون گرا از دیگران ترسی ندارند بلکه از اینکه در جمع باشند زود خسته می شوند. افراد درون گرا برای بازگرداندن انرژی حیاتیشان نیاز به خلوت با خود دارند. در ادامه با خصوصیات افراد درون گرا آشنا می شوید.

     

    به راحتی ارتباط برقرار نمی کنند

    افراد درون گرا زود و راحت با دیگران ارتباط برقرار نمی کنند و ترجیح می دهند با عده ای محدود ارتباط نزدیک داشته باشند.

     

    در تنهایی حوصله شان سر نمی رود

    افراد درونگرا خیلی زیاد درباره خود و زندگی شان و حتی رویاهایشان فکر می کنند برایش برنامه ریزی می کنند. این افراد بسیار متفکر هستند. و همیشه با تجزیه تحلیل هایی که از پیرامون خود در ذهن دارند، کاملا سرگرم هستند.

     

    به راحتی اعتماد نمی کنند

    این افراد به راحتی کسی را به حریم شخصی خود دعوت نمی کنند و نمی توانند به راحتی اعتماد کنند. از سوی دیگر دوستان با وفایی هستند و برای افراد محدودی که انتخاب می کنند در رابطه کم نمی گذارند.

     

    از حرف های اضافی و بیهوده لذت نمی برند

    افراد درون گرا ترجیح می دهند گفتگوهای مفید و موثر داشته باشند و از حرف های پوچ و بی ارزش فراری هستند. همانطور که گفتیم آن ها بسیار متفکر هستند. و همیشه ایده هایی برای آینده خود دارند.

     

    شنونده های خوبی هستند

    اگر کسی با این افراد درد و دل کند خیلی خوب و ماهرانه با احساسات فرد مقابل ارتباط برقرار می کنند بنابراین بهترین شنونده های دنیا هستند.

     

    اهل تلفن زدن نیستند

    این افراد زیاد به مکالمه تلفنی علاقه ای ندارند. ترجیح می دهند کمتر با تلفن صحبت کنند اما به ندرت که این کار را انجام می دهند ممکن است گفتگویی طولانی و دلچسب داشته باشند.

     

    برای پاسخ دادن صبر می کنند

    شتاب زده و سریع جواب نمی دهند و سعی می کنند در ذهنشان حرفشان را مرور کنند بعد جواب دهند.

     

    حرفهایشان را می نویسند

    این افراد معمولا دفتری دارند که حرف ها و وقایع روزانه شان را در آن می نویسند. آن ها برای برقراری ارتباط پیام را به تلفن زدن ترجیح می دهند.

     

    خیلی خوب تصمیم می گیرند

    از آن جایی که این افراد در ارزیابی مسائل و فکر کردن قوی هستند، می توانند جوانب مثبت و منفی هرچیز را به خوبی ارزیابی کنند و در نهایت بهترین تصمیم را بگیرند.

     

    از دیگر خصوصیات افراد درونگرا

    • دوستان باوفا
    • ظاهرا مرموزند
    • خلاق هستند
    • هوشیار و مراقب

     

    حال می دانیم از کجا بفهمیم درونگرا هستیم.

    منبع: باید از کجا بفهمیم درون گرا هستیم ؟

    خواص درمانی قارچ گانودرما بر درد مفاصل


    • گانودرما چه تاثیر و خواص دارویی بر گانودرما دارد؟

      معرفی قارچ گانودرما

      پیش از پرداختن به تاثیر گانودرما برای درد مفاصل ابتدا باید این قارچ دارویی را معرفی کنیم. اینکه گانودرما لوسیدوم چیست و گانودرما چه تاثیراتی بر بیماری ها دارد؟ را باید در طب سنتی چین جستجو کرد. گانودرما لوسیدوم با نام محلی لینگژی یا رِیشی، نوعی قارچ دارویی با بافت سفت و چرمین است. هزاران سال است که در شرق آسیا به ویژه کشور چین از آن برای درمان انواع بیماری ها استفاده می کنند و از آن به عنوان اکسیر جوانی یاد می شود.

      پژوهش های نوین قارچ گانودرما

      در پژوهش های نوینی که روی این داروی سنتی چینی انجام شده است (در سال 2009)، دانشمندان پی به خواص ضد التهابی آن برده اند. مواد موثره ی موجود در این قارچ می تواند بیماری های التهابی را درمان کند و اختلالات خود ایمنی را نیز بهبود می بخشد.

      بیماری التهابی مفاصل

      آرتروز و رماتیسم مفصلی دو بیماری التهابی هستند که سبب ایجاد التهاب و در نتیجه درد در مفاصل می شوند. رماتیسم مفصلی بیماری التهابی خود ایمنی است و ممکن است مسبب التهاب در هر نقطه ی دیگری از بدن نیز باشد. درمان قطعی برای این بیماری دردناک وجود ندارد.

      تاثیر گانودرما برای درد مفاصل

      قارچ گانودرما می تواند به کاهش التهاب و درد مفاصل ناشی از بیماری های التهابی مفاصل کمک کند. تاثیر گانودرما برای درد مفاصل به ویژه در رماتیسم مفصلی دیده شده است زیرا می تواند عملکرد سیستم ایمنی را نیز بهبود دهد.

      تهیه عصاره گانودرما برای

      حدود 14 گرم گانودرمای خشک را خرد کنید و یا از پودر آماده استفاده کنید.

      در ظرفی سه فنجان آب سرد روی آن بریزید و اجازه بدهید 2 تا 3 ساعت خیس بخورد. مهماست که در این مرحله آب سرد استفاده شود.

      این مخلوط را به آرامی به جوش بیاورید تا مواد موثره ی بیشتری از آن در آب استخراج شود.

      پس از رسیدن به نقطه ی جوش ان را کنار بگذارید و 45 دقیقه زمان بدهید تا از حرارت آن کاسته شود.

      حالا می توانید آن را صاف کرده و به عنوان دمنوش میل کنید.

      نکات

      گانودرما را از جای معتبر تهیه کنید.

      گانودرما طعم گس و تلخی دارد. به همین دلیل بهتر است آن را شیرین کنید و یا اگر از طرفداران قهوه هستنید می توانید محصولات ترکیبی آن با قهوه و حتی شکلات را امتحان کنید.

      هشدار ها

      همیشه در دنیا افرادی وجود دارند که به برخی از مواد خوراکی و دارویی حساسیت نشان می دهند. اگر برای بار اول از این دارو استفاده می کنید، به واکنش های حساسیتی توجه کنید و در صورت بروز ناراحتی معده مصرف ان را متوقف کنید.

      مصرف گانودرما همراه با دارو های ضد انعقاد خون و دارو های کاهنده ی فشار خون ممنوع است.

      برای نتیجه بخشی و مشاهده ی تاثیر گانودرما برای درد مفاصل نیاز است که آن را به صورت منظم مصرف کنید.

      منبع: خواص درمانی قارچ گانودرما بر درد مفاصل