انجام کراتینه مو خوب یا بد

کراتینه مو خوب یا بد
کراتینه مو خوب یا بد

کراتینه مو خوب یا بد

در این نوشته بررسی خواهیم کرد که کراتینه مو خوب یا بد است. در سراسر دنیا خانم ها مبالغ هنگفتی را صرف تقویت و درمان آسیب دیدگی مو ها می کنند تا مو هایی درخشان و صاف داشته باشند. روش های صاف کردن موقتی مو ها با وجود هزینه های بسیار درست روز بعد از آن به حالت اول بر می گردد. اما راه حل درمانی کراتین می تواند این امید را به شما بدهد که نتیجه ی هزینه های خود را تا چند ماه شاهد خواهید بود.

 

درمان کراتین مو چیست ؟

کراتینه ی مو انقلابی در فرآیند ترمیم و حالت دهی به مو ها بدون استفاده از مواد شیمیایی است که سبب نرمی، درخشندگی، باز شدن گوریدگی ها است که در عین حال از مو های شما در برابر حرارت و عوامل محیطی دیگر محافظت می کند. مواد کراتینه مو که در واقع حالت مایع کراتین طبیعی موجود در ساختار مو هاست با نفوذ به داخل ساقه ی مو از درون آن را ترمیم می کند و لایه ی محافظی نیز بر روی مو ها تشکیل می دهد. نکته ی مثبت این است که استفاده از درمان کراتین محدود به جنس موی خاصی نیست و از کراتینه مو تقویتی برای مو های وز شده، فرفری، آسیب دیده، لخت، جوان، پیر و … می توان استفاده کرد.

 

مدت ماندگاری

بسته به تعداد دفعات استحمام در طول هفته و سبک زندگی و البته با توجه به موادی که برای کراتینه موی سر استفاده می کنید، ماندگاری اثر کراتینه بین 3 تا 6 ماه تخمین زده شده است. استفاده از کراتین مدت زمانی را که روزانه صرف آراستن مو ها می کنید کاهش می دهد

 

هزینه کراتینه مو

معمولاً درمان کراتینه حدود 300 دلار هزینه بر می دارد و یکی دو ساعت زمان شما را می گیرد. اما در آرایشگاه ها به دلیل مصرف مواد به صورت عمده هزینه ها ممکن است کاهش پیدا کند. گاهی قیمت با توجه به اندازه و تراکم مو ها متفاوت است.

 

آیا امکان کراتینه مو پس از رنگ کردن مو ها وجود دارد ؟

کراتینه مو از نوع تقویتی گاهی درست پس از رنگ کردن یا هایلایت کردن مو ها توصیه می شود و مفید است. حتی کراتینه ی تقویتی را پس از استفاده از مواد شیمیایی برای صاف کردن مو نیز می توان به کار برد.

 

محدودیت سنی

کراتینه مویی که حاوی مواد شیمیایی نباشد را از سن 7 سال به بالا می توان استفاده کرد. اما طول مدت فرآیند ممکن است کمی برای بچه ها خسته کننده باشد.

 

آیا پس از کراتینه کردن مو ها می توان مو را رنگ کرد ؟

امکان رنگ کردن مو ها دو هفته پس از انجام کراتینه وجود دارد.

کراتینه مو خوب یا بد ، انتخاب باشماست!


منبع :  انجام کراتینه مو خوب یا بد

کراتینه تقویتی مو چیست ؟

کراتینه تقویتی مو
کراتینه تقویتی مو

کراتینه تقویتی مو

آیا کراتینه تقویتی مو حقیقت دارد و کراتین باعث افزایش رشد مو ها می شود ؟ کراتین نام پروتئینی است که به طور طبیعی در بافت مو وجود دارد و ساختار موها را تشکیل می دهد. به همین دلیل بسیاری از افراد کراتین را عامل تقویت مو می دانند.

از کراتین در انواع محصولات کراتینه ی مو برای نرم کردن و درخشان کردن موها استفاده می شود. اگر موهای فردی وز وزی شده باشد و دچار خشکی و شکنندگی باشد، احتمالاً برای درمان یکی از محصولات کراتینه به وی پیشنهاد شده است. در این زمینه افراد باید دقت کنند که حرارات بالای لازم برای نفوذ دادن کراتین به درون ساقه ی مو و هم چنین ترکیبات سمی و خطرناکی که ممکن است در برخی از محصولات وجود داشته باشد، نه تنها سبب درمان نمی شود که باعث آسیب دیدگی بیشتر مو نیز می شود.

اما این مورد برای آن دسته از درمان کراتینه ایجاد می شود که مانند گلت کردن مو برای صاف کردن مو به کار می روند. نوع دیگری از درمان کراتینه نیز وجود دارد که فاقد مواد شیمیایی مضر است و باعث تخریب ساختار مو نمی شود.

 

احیاء مو با کراتین

شرکت ها و آرایشگاه های ارائه دهنده خدامات کراتینه مو ادعا می کنند که می توان فولیکول های مو را با کراتین احیا کرد و کراتینه کردن یک درمان بی ضرر است. از طرفی بسیاری از کارشناسان در مورد محصولات حاوی فرمالدهید هشدار می دهندکه به طور بالقوه ماده ای سمی و سرطان زا است. به علاوه درجه حرارات بالایی که هنگام اتو کردن مو ها در مراحل پایانی کار استفاده می شود، ساختار طبیعی مو را دچار تخریب می کند. به خاطر دلایل ذکر شده، استفاده از کراتین و افزایش ریزش مو با هم رابطه ی مستقیم دارند.

در صورتی که با استفاده از محصولات نا مناسب کراتین دچار آسیب دیدگی مو شده باشید تنها راه حل کوتاه کردن موهاست.

 

آیا درمان کراتین مو ها را ضخیم تر می کند ؟

کراتین نوعی پروتئین اساسی در ساختار مو است و طبیعتا عاملی برای ضخیم بودن موهاست. محصولات کراتینه که حاوی فرمالدهید نیستند و نقش صاف کنندگی ندارد و هم چنین کراتینه مو با مواد طبیعی می تواند به ضخیم شدن موها کمک کند و باعث درخشندگی و از بین رفتن وز موها شود.

کراتین به کار رفته در محصولات کراتینه مو مانند شامپو، سرم و ماسک موی کراتینه باعث پر شدن تخلخل های مو می شود و به همین دلیل از مو ها در برابر عوامل آسیب زای خارجی محافظت می کند.

با توجه به توضیحات بالا می توان گفت کراتینه صاف کننده سبب آسیب دیدن مو ها می شود و کراتینه تقویتی مو گزینه ی بهتری برای رفع وز مو هاست.

منبع : کراتینه تقویتی مو چیست ؟

معرفی سری های کمباین های نیوهلند

شرکت نیوهلند   NEW HOLLAND AGRICULTURE سازنده طیف وسیعی از ماشین های برداشت غلات بوده که بطور مختصر در اینجا به گروه های اصلی و مدل های هر زیرگروه اشاره شده و در هرگروه مشخصه های ظرفیت مخزن، توان موتور و عرض هد برداشت آنها فهرست شده است و سری های مختلفی از کمباین نیوهلند روانه بازرهای بین اللملی شده اند.

*نکته: در ایران تاکنون سری های TC کمباین های نیوهلند وارد و عرضه شده اند و دلایل عمده انتخاب  سری TC کمباین نیوهلند برای بازار ایران میتوان به عدم پیچیدگی موارد فنی و تطابق پذیری با شرایط ایران از قبیل : بهره برداران، آب و هوا، نوع کشت و آبیاری ، اندازه مزارع، کیفیت سوخت و… اشاره کرد.

۱- سری TC کمباین های نیوهلند (زیبایی بیشتر عملکرد هوشمندانه تر)

کمباین های نیوهلند

ویژگی های سری TC کمباین نیوهلند

  • ظرفیت کاری منحصر بفرد
  • کیفیت برداشت عالی
  • راحتی کارکرد
  • لذت و راحتی در رانندگی و اپراتوری

مدل های کمباین نیوهلند درون گروه TC

TC5.90TC5.80TC5.70TC4.90مدل های سری TC
۵٫۱۸۵٫۱۸۵٫۱۸۵٫۱۸عرض هد برداشت(متر)
۶۴۰۰۶۴۰۰۵۲۰۰۵۰۰۰ظرفیت مخزن دانه(لیتر)
۲۵۸۲۲۷۱۷۵۱۷۵حداکثر توان(Hp)

 

۲- سری CX6 & CX5 TIER 4 کمباین نیوهلند

(متناسب با تمامی مزارع)

کمباین های نیوهلند

کمباین های نیوهلند

ویژگی های سری CX6 & CX5

– افزایش دامنه راحتی(EXPANDED COMFORT)

– تطابق پذیری بدون محدودیت

-انعطاف پذیری بدون محدودیت

– نگهداری راحت تر

-کیفیت کارکرد بالا

-قدرتمند، اقتصادی و قابل ستایش

مدل های کمباین نیوهلند درون گروه CX6 & CX5

CX6.90CX6.80CX5.90CX5.80مدل های سری CX
۹٫۱۵-۵٫۱۸۹٫۱۵-۴٫۵۷٫۳-۴٫۵۷٫۳-۴٫۵عرض هد برداشت(متر)
۹۳۰۰۹۳۰۰۸۳۰۰/۷۳۰۰۸۳۰۰ظرفیت مخزن دانه(لیتر)
۳۴۰۳۰۰۳۰۰۲۵۸حداکثر توان(Hp)

 

 منبع : معرفی سری های کمباین های نیوهلند

۳-  سری CX7000 & CX8000

کمباین های نیوهلند

کمباین های نیوهلند

 برخی ویژگی ها این کمباین :

  • برترین کیفیت برداشت
  • ظرفیت کاری حداکثر
  • هزینه های نگهداری کمتر
  • راحتی کارکرد

 

مدل های کمباین نیوهلند درون گروه CX7000 & CX8000

CX8080CX8070CX7090CX7080مدل های سری CX
۹٫۱۵-۶٫۱۰۹٫۱۵-۵٫۱۸۷٫۳-۴٫۵۷٫۳-۴٫۵عرض هد برداشت(متر)
۱۱۵۰۰۹۵۰۰۱۰۰۰۰۹۰۰۰ظرفیت مخزن دانه(لیتر)
۴۰۱۳۶۷۳۶۷۳۳۳حداکثر توان(Hp)

۴- کمباین های سری CX7 & CX8 – TIER 4B

کمباین های نیوهلند

کمباین های نیوهلند

برخی ویژگی ها:

  • برترین کیفیت برداشت
  • ظرفیت کاری حداکثر
  • هزینه های نگهداری کمتر
  • راحتی کارکرد
  • مدل های کمباین نیوهلند درون گروه CX7 & CX8
CX8.90CX8.85CX8.80CX8.70CX7.90CX7.80مدل های سری CX
۹٫۱۵-۶٫۱۹٫۱۵-۶٫۱۹٫۱۵-۶٫۱۹٫۱۵-۵٫۱۸۷٫۳۲-۵٫۱۸۷٫۳۲-۴٫۵۷عرض هد برداشت(متر)
۱۲۵۰۰۱۲۵۰۰۱۱۵۰۰۹۵۰۰/۱۱۵۰۰۱۰۰۰۰۹۰۰۰ظرفیت مخزن دانه(لیتر)
۴۹۰۴۴۹۴۰۱۳۷۴۳۷۴۳۴۰حداکثر توان(Hp)

 

۵- کمباین های رونمایی شده سری CR

کمباین های نیوهلند

کمباین های نیوهلند

ویژه  ترین کیفیت برداشت

  • مدل های کمباین نیوهلند درون گروه CR
CR1090CR9.90CR9.80CR8.90CR8.80CR7.90مدل های سری CR
۱۲٫۵-۶٫۷۱۲٫۵-۶٫۷۱۲٫۵-۶٫۷۱۲٫۵-۶٫۷۱۰٫۶-۶٫۱۰۱۰٫۶-۴٫۸عرض هد برداشت(متر)
۱۴۵۰۰۱۴۵۰۰۱۲۵۰۰۱۲۵۰۰۱۲۵۰۰۱۱۵۰۰/۹۵۰۰ظرفیت مخزن دانه(لیتر)
۷۰۰۵۷۱۵۷۱۵۱۷۵۱۷۴۴۹حداکثر توان(Hp)

منیع : معرفی سری های کمباین های نیوهلند

ماشین کمباین برای برداشت محصول

در سال ۱۸۰۰ میلادی و در زمانی که ماشین کمباین هنوز اختراع نشده بود، حدود ۹۰% از کل جمعیت ایالات متحده روی زمین های کشاورزی کار می کردند. اما اکنون پس از گذشت حدود ۲۰۰ سال این جمعیت به کمتر از ۲% رسیده است. اختراع و توسعه ی ماشین های غول پیکری مانند کمباین که سبب افزایش سرعت تولید می شد از مهمترین علل این تغییر مشاغل در سطح جوامع بود.

برداشت محصول یعنی چه ؟

محصولاتی مانند گندم، جو و چاودار به طور کامل خوراکی نیستند. دانه های گیاه برای خوراک انسان استفاده می شوند و باقی آن مانند ساقه و کاه  قابلیت خوراکی برای انسان ندارند و باید جدا شوند.

پیش از اختراع کمباین کارگران زمین های کشاورزی با مشقت فراوان بخش های خوراکی را از غیر خوراکی جدا می کردند. آن ها مجبور بودند ابتدا با داس محصول را برداشت کنند و سپس اقدام به جدا سازی دانه غلات کنند. این کار زمان زیادی نیاز داشت و نیروی کارگری بسیاری را طلب می کرد.

اما به لطف اختراع کمباین تمام این مراحل به صورت خودکار توسط ماشین انجام می شود. ماشین کمباین دانه غلات را از یک سو در محفظه ای و بخش های غیر خوراکی را از سوی دیگری خارج می کند و روی زمین کشاورزی می ریزد.

اجزاء ماشین کمباین

درون یک ماشین کمباین پیچیده است و از بخش های مختلفی تشکیل شده است: چره دنده ها، تیغه ها، مارپیچ حرکت دهنده ی غلات، تسمه نقاله، کمربند، اهرم و چرخ هایی درون دستگاه تعبیه شده اند. طرز کار ماشین به این صورت است که قسمت جلوی ماشین محصول را جمع آوری می کند. هر چه قسمت سر دستگاه پهن تر باشد سرعت برداشت بیشتر است. این قسمت با کمک نیروی هیدرولیکی بالا و پایین می رود و زاویه می گیرد.

چرخی که گردش آهسته دارد به نام reel محصولات را به سمت کاتر هل می دهد. این چرخ دندانه هایی دارد که محصولات در آن گیر می کند و هدایت می شود. این دندانه ها مرتب باز و بسته می شوند. کاتر در سر تا سر قسمت سر ماشین وجود دارد.

در پشت کاتر محصول با یک مارپیچ و از طریق نوار نقاله وارد فرآیند می شود. در این مرحله خرمن کوبی انجام می شود و ساقه و پوش ها از دانه ها جدا می شوند. دانه ها غربال شده و در محفظه ی زیرین ریخته می شوند. باقی  مواد جدا شده با نوار نقاله به سمت انتهای ماشین هدایت می شوند. همزمان دانه های بیشتری غربال شده و پایین می ریزند. وقتی محفظه ی دانه ها پر شود، توسط لوله ی جانبی ماشین در یک تریلر ریخته می شوند.

ساقه ها و کاه نیز از قسمت انتهایی ماشین کمباین خارج می شوند.


منبع : ماشین کمباین برای برداشت محصول

آیا گاز هلیوم قابل اشتعال است؟

آیا گاز هلیوم قابل اشتعال است؟

گازهای قابل اشتعال چه خصوصیتی دارند

دغدغه ی اینکه آیا گاز هلیوم قابل اشتعال است؟ در ذهن بسیاری از والدینی که بادکنک هلیومی تهیه می کنند وجود دارد. به خصوص وقتی که بخواهند بادکنک ها را با کپسول گاز هلیوم در خانه پر کنند.

گاز هلیوم گازی نجیب

گروهی از عناصر، یک ستون از جدول تناوبی یا جدول مندلیف را به خود اختصاص داده اند و همگی در دمای اتاق گاز هستند. این عناصر به نام گاز های نجیب معروف اند و هلیوم در صدر این عناصر قرار دارد. پس از آن نئون، آرگون، کریپتون، زنون، زادون و اوگانسون هستند.

تمامی گاز های نجیب به صورت تک اتمی در طبیعت وجود دارند و تنها حدود یک درصد از حجم اتمسفر را به خود اختصاص داده اند. برای استحصال گازی مانند هلیوم نمی توان آن را از جو استخراج کرد و برای تولید آن از ذخایر گاز طبیعی که دارای 7% هلیوم است بهره می گیرند.

علت اشتعال گاز هیدروژن

اشتعال زمانی اتفاق می افتد که واکنش در گاز ها ایجاد شود. واکنش دادن برای اشتعال در واقع ترکیب گاز با اکسیژن هواست که به این فرآیند سوختن می گویند. گاز هیدروژن قابلیت ترکیب با اکسیژن و سوختن را دارد. اما همانطور که ذکر شد، گاز هلیوم یک گاز نجیب است و به دلیل عدم واکنش با اکسیژن قابلیت اشتعال نیز ندارد.
گاز نیتروژن نیز مانند گاز هلیوم قابل اشتعال نیست. هرچند سرایت آتش به مخازن آن سبب ترکیدگی خطوط انتقال می شود و اکسید های خطرناکی در حضور آتش با اکسیژن ایجاد می کند. اما، هلیوم ظرفیت واکنش دادن و تولید اکسید های خطرناک را ندارد و گاز کاملاً بی خطری است.

استنشاق گاز

استنشاق گاز های بی خطری مانند هلیوم یا نیتروژن که البته در هوای اطراف نیز وجود دارند ضرر ندارد. اما باید به این نکته توجه کرد که تنفس هوای بدون اکسیژن می تواند آسیب زا باشد. علت اصلی تنفس اکسیژن رسانی به بدن است. استنشاق گاز خالص باعث می شود ریه ها پر از گاز شود و فرد احساس کاذب تنفش داشته باشد در صورتیکه در واقع اکسیژنی از طریق ریه ها جذب خون نمی شود و می تواند مشکلا مغزی نیز به وجود بیاورد. به همین دلیل برای احتیاط لازم است مستقیماً گاز خروجی از کپسول یا بادکنک هلیومی تنفش نشود اما آزاد شدن این گاز در هوای خانه مشکل ساز نخواهد بود.

خاصیت تغییر صدا به علت تنفس گاز هایی مانند هلیوم افراد را جذب می کند تا آن را به وسیله ی بازی خود تبدیل کنند. اما، استنشاق مستقیم هلیوم ابداً توصیه نمی شود. در هر صورت با توجه به بی اثر بودن گاز هلیوم ، سمی نبودن و خواص ویژه و کاربردهایی که دارد، برای استفاده ی مطمئن از بادکنک های هلیومی دانستن اینکه آیا گاز هلیوم قابل اشتعال است؟ لازم است.


منبع :  آیا گاز هلیوم قابل اشتعال است؟