تاثیر قهوه گانودرما بر آرامش اعصاب


در گذشته تنها طبقه مرفه جامعه و امپراطوران از قارچ گانودرما استفاده می کردند و به تاثیر روحی، احساسی و جسمانی آن باور داشتند. امروزه نیز پژوهش های علمی انجام گرفته در خصوص رابطه گانودرما و اعصاب باور گذشتگان را اثبات کرده است.

چگونه از قارچ گانودرما استفاده کنیم

محصولات متنوعی از قارچ گانودرما امروزه در بازار تجاری عرضه می شود و می توانند برای مصرف روزانه استفاده شوند. برای مثال یکی از خواص گانودرما موکا کاهش استرس و اضطراب در زندگی های مدرن و امروزی است. در دنیای ما استرس دلیل و ریشه ی بیماری های بسیاری است و رابطه گانودرما و اعصاب و ایجاد آرامش می تواند به پیشگیری از بسیاری از بیماری ها کمک کند.

قارچ گانودرما چه تاثیری بر اعصاب دارد

تاثیرات قارچ گانودرما بر اعصاب به آرام کردن سیستم عصبی مرکزی باز می گردد. این قارچ همچنین می تواند مواد مغذی لازم برای سیستم عصبی بدن را تأمین کند. آزمایش های بالینی روی اشخاص مختلف رفع خستگی، افزایش سطح انرژی و آرامش اعصاب را به خوبی نشان داده است.

برای مشاهده تاثیر و رابطه گانودرما و اعصاب لازم است مصرف این قارچ به صورت منظم و دوره ای باشد.

کدام محصولات گانودرما برای اعصاب مفیدند

برای بهره مندی از خواص گانودرما می توان هر کدام از محصولات آن را به دلخواه انتخاب کرد. اما از بین محصولات گانودرما، هات چاکلت قارچ گانودرما می تواند خواص آرامبخشی بیشتری داشته باشد.

این محصول خوش طعم و پر طرفدار می تواند رابطه گانودرما و اعصاب و تاثیر شگفت انگیز قارچ گانودرما بر کاهش تنش های روانی را به خوبی به شما نشان دهد.

مزایای استفاده از قهوه گانودرما برای اعصاب چیست

احتمالاً با قارچ گانودرما آشنایی دارید و می دانید که خواص قهوه گانودرما چیست؟ باید گفت که استفاده از قارچ گانودرما برای بهبود شرایط عصبی بدن، به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند. این نوشیدنی مفید، نوعی شربت آدرنال و از غدد فوق کلیوی حمایت می کند. این قارچ کیفیت خواب را نیز بهبود می دهد.

گانودرما نقش محافظ برای اعصاب ایفا می کند و همچنین سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش از طریق افزایش آرامش می شود. رابطه گانودرما و اعصاب بر تمام جنبه های سلامت بدن اثر گذار است.

مقدار مصرف گانودرما چقدر باید باشد

برای نتیجه گرفتن از رابطه گانودرما و اعصاب لازم است نظم در مصرف گانودرما حفظ شود. می توانید یک یا دو بار از محصولات گانودرما در روز استفاده کنید و مقدار بیشتر از آن توصیه نمی شود. طبق نظر کارشناسان طول دوره ی لازم برای درمان را حتماً رعایت کنید.

منع مصرف گانودرما برای چه کسانی است

کسانی که برای مصرف گانودرما و اعصاب راحت داشتن از این طریق ترغیب شده اند باید دقت کنند مشکلات انعقاد خون نداشته باشند و داروی فشار خون نیز مصرف نکنند. مصرف این قارچ برای خانم های باردار توصیه نمی شود.

منبع: تاثیر قهوه  گانودرما بر آرامش اعصاب

مراقبت و زیبایی پوست برای جلوگیری از پیری

مراقبت و زیبایی پوست


مراقبت و زیبایی پوست

اگر می خواهید برای همیشه جوان بمانید، به مراقبت و زیبایی پوست اهمیت دهید. نکات اساسی برای مراقبت از پوست و جلوگیری از پیری و لکه دار شدن آن را برای شما بیان می کنیم:

 

پاک کننده ملایم

پوست را با یک پاک کننده ملایم بشویید. پاکسازی برای از بین بردن هرگونه محصولات مراقبت از پوست یا آرایشی که در طول روز استفاده کرده اید، ضروری است. پاکسازی همچنین برای زدودن روغن های طبیعی پوست، آلاینده ها و باکتری های جمع شده از پوست اهمیت دارد.از یک پاک کننده ملایم برای حفظ پوست خود استفاده کنید و آن را در برابر کم آبی و آسیب ها حفظ کنید. پاک کننده های با pH بالا مانند صابون های طبیعی، بسیار خشن هستند و می توانند پوست شما را در معرض تحریک و عفونت قرار دهند. استفاده از پاک کننده های با pH پایین، برای حفظ تعادل مطلوب پوست توصیه می شود. ماده دیگری که باید از مصرف آن جلوگیری کنید، سدیم لوریل سولفات است؛ زیرا بسیار خشن است.

 

سرم ضد پیری

سرم ها نسبت به مرطوب کننده ها، حاوی غلظت بیشتری هستند. بهترین مواد ضد پیری که باید به آن توجه داشته باشید، مشتقات ویتامین A موسوم به رتینوئیدها (رتینول، ترتینوئین و تارازوتن) و ویتامین C (اسید L- اسکوربیک و منیزیم آسکوربیل فسفات) هستند. آنها علاوه بر افزایش کلاژن در پوست، به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند تا استرس اکسیداتیو بیولوژیکی و محیطی را که باعث پیری می شود، از بین ببرد.

 

مرطوب کننده

با افزایش سن، ترشح سبوم نیز کم می شود. اگرچه کمبود سبوم به معنای شانس کمتری برای آکنه است اما بدان معنی است که پوست شما راحت تر خشک می شود. یکی از دلایل عمده خطوط ریز صورت، عدم رطوبت کافی پوست است. به دنبال مرطوب کننده ای باشید که حاوی گلیسیرین و اسید هیالورونیک باشد. روغن های مانند وازلین در شب می تواند از تبخیر آب از پوست شما جلوگیری کند. اما قبل از استفاده مطمئن باشید که پوست شما تمیز است تا از تجمع باکتری ها جلوگیری کنید.

 

ضدآفتاب

همیشه از ضدآفتاب استفاده کنید. محافظت از آفتاب یکی از راه های مطمئن برای جوان نگه داشتن پوست است. خورشید عامل اصلی پیری پوست است. پرتوهای UV خورشید به دلایل زیر می تواند باعث پیری شوند: از اثر انداختن کلاژن؛ ایجاد ناهنجاری در الاستین؛ منجر به نازک تر شدن پوست و ایجاد چین و چروک و ایجاد لکه های رنگی در پوست.

بنابراین از ضدآفتاب استفاده کنید.استفاده روزانه از یک ضدآفتاب با طیف گسترده ای SPF 30 می تواند لکه های ناشی ازافزایش سن را محو کند؛ بافت پوست را بهبود بخشد و چین و چروک ها را تنها در سه ماه 20 درصد صاف کند. محققان معتقدند که دلیل آن این است که ضدآفتاب به پوست اجازه می دهد تا از تابش اشعه ماوراء بنفش شکسته نشود. بنابراین توانایی های احیا کننده کرم ضدآفتاب را در مراقبت و زیبایی پوست نادیده نگیرید.


منبع: مراقبت و زیبایی پوست برای جلوگیری از پیری

راه و روش های طبیعی تسکین درد

روش های طبیعی تسکین درد



روش های طبیعی تسکین درد

با اطلاع از روش های طبیعی تسکین درد، می توان مصرف داروهای مسکن را حذف یا به حداقل رساند. درد ناشی از التهاب است؛ التهاب مزمن نقش بزرگی در بیماری های قلبی، آرتروز، آسم، سرطان و زوال عقل دارد . با کنترل التهاب، باید بتوانیم درد خود را کنترل کرده و احتمال ابتلا به بیماری ها را کاهش دهیم. جالب است بدانید برخی مواد غذایی مانند شکر و آرد می توانند التهاب را افزایش می دهند؛ در مقابل برخی دیگر می توانند التهاب مزمن را کاهش داده و با سرطان و بیماری های دیگر مبارزه کنند. چند ماده غذایی ضد التهاب را در این نوشته معرفی کرده ایم که همه آنها (بجز دومین مورد) طعم خوبی هم دارند و به راحتی به رژیم غذایی اضافه می شوند.

 

اسید چرب امگا 3

این چربی بسیار سالم در منابع زیادی یافت می شود. غذاهای غنی از امگا 3 برای مقابله با التهاب مناسب هستند. مطالعات نشان داده اند دریافت اسید چرب امگا 3 توسط موش ها، پیشرفت آرتریت را در آنها متوقف کرده و تورم مفصل را کاهش می دهد. بهترین منبع برای دریافت امگا 3 ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی تن و ماهی قزل آلا است. دانه های چیا، گردو، تخم مرغ های غنی شده با امگا 3 و آجیل نیز سرشار از امگا 3 هستند. با افزایش دریافت امگا 3، می توانید شاهد کاهش درد و همچنین ده ها فواید دیگر باشید.

 

سیر

سیر از دیگر روش های طبیعی تسکین درد محسوب می شود؛ زیرا حاوی آنتی اکسیدان و کورستین و در تسکین التهاب موثر است. می توانید حدود 4 حبّه سیر خام یا پودر سیر یا مکمل سیر را مصرف کنید. از آنجا که سیر خام به میزان زیاد، می تواند معده را ناراحت کند، بسیاری از متخصصان مکمل سیر را توصیه می کنند. سیر همچنین ضد سرطان است و ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی و زوال عقل را کاهش دهد.

 

چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان و یک ضد التهاب فوق العاده است. چای سبز برای بدن خیلی خوب است؛ حتی اگر درد ندارید چای سبز بنوشید. سایر خواص چای سبز، پیشگیری از سرطان، آب شدن چربی شکم و کاهش افسردگی است. چای سبز کافئین زیادی ندارد بنابراین می توانید بعد ازظهر یا عصر آن را بنوشید بدون اینکه چرخه خوابتان مختل شود. بهتر است شیرین کننده به چای سبز اضافه نکنید تا خواص آن از بین نرود.

 

زنجبیل

زنجبیل یک ادویه ضد التهاب قدرتمند است. عصاره زنجبیل به کاهش درد زانو کمک می کند. روزانه دو گرم زنجبیل برای کاهش درد عضلات موثر است. زنجبیل همچنین به کاهش قند خون کمک کرده و با بیماری های قلبی مبارزه می کند. چای زنجبیل همچنین می تواند ناراحتی معده را برطرف کند. می توانید زنجبیل را به صورت دمنوش یا داخل غذا استفاده کنید و از آن  به عنوان یکی از روش های طبیعی تسکین درد بهره ببرید.

منبع: راه و روش های طبیعی تسکین درد