مطلبی در مورد مزایا و نکات پرورش بوقلمون

نکات پرورش بوقلمون


مزایا و نکات پرورش بوقلمون

بوقلمون نسبت به دیگر پرندگان حلال گوشت گزینه ی بهتری است. در این نوشته قصد داریم مزایا و نکات پرورش بوقلمون را شرح دهیم. زیرا پرورش این پرنده تفاوت هایی با پرورش مرغ دارد.

 

بوقلمون تمیز تر از مرغ

در کل بوقلمون ها نسبت به مرغ پرندگان آرام تر و تمیز تری هستند. غذایی که برای مرغ ها می ریزید هر گز در جای خود باقی نمی ماند و مرغ ها آن را چنگ می زنند. اما، غذایی که برای بوقلمون ها می ریزید در جای خود می ماند و آن را پخش نمی کنند. مرغ ها از غذای خود در آب نیز میریزند و مجبورید مرتب آب آن ها را عوض کنید در حالیکه ظرف آب بوقلمون ها تمیز می ماند و از این نظر بسیار بهتر از مرغ ها هستند.

 

طعم گوشت بوقلمون

گوشت بوقلمون طعم بسیار خوبی دارد و می تواند حتی جایگزین گوشت قرمز شود. گوشت بوقلمون سرآمد تمام گوشت های سفید است. فواید و ارزش غذایی آن بسیار است و به همین دلیل طرفداران آن هم نیز زیاد هستند. پرورش دهندگان بوقلمون معمولاً مشکلی برای فروش محصول تولیدی خود ندارند.

 

حساسیت جوجه های بوقلمون

جوجه بوقلمون ها حساسیت زیادی نسبت به تغییرات محیطی دارند. حرکت جوجه های بوقلمون نسبت به جوجه مرغ بسیار آهسته تر است و نمی توانند بدوند. باید دقت کنید که بوقلمون ها ممکن است جوجه های خود را له کنند. در صورتیکه مرغ روی جوجه های خودش پا نمی گذارد. به طور کلی اگر تعداد کمی مرغ و وقلمون نگه می دارید جوجه های ان ها را از هم جدا کنید تا به هم آسیبی نزنید.

 

فضای مورد نیاز

بوقلمون ها به فضای بزرگ نیاز دارند. بوقلمون ها بزرگ هستند و می دوند. دقت کنید جوجه های کوچک به پرندگان بزرگی تبدیل می شوند و به فضای کافی نیاز دارند.

 

بوقلمون های شکمو

بوقلمون ها با توجه به  ابعاد بزرگتری که نسبت به مرغ دارند، غذای بیشتری نیز می خورند. البته به ور کلی بوقلمون ها شکمو هستند و غذای بیشتری می خورند. غذای بوقلمون ها باید حاوی پروتئین کافی باشد تا رشد آن ها به خوبی صورت گیرد.

 

نژاد بوقلمون ها

نژاد های مختلفی از بوقلمون در دنیا وجود دارد و تحت پرورش و تولید انبوه قرار می گیرد. برای انتخاب بهترین و مناسب ترین نژاد برای هدفی که دارید در مورد نژاد های بوقلمون تحقیق کنید. دقت کنید تا متوجه شوید که در منطقه ی شما کدام نژاد طرفداران بیشتری دارد و بازار فروش بهتری خواهید داشت. سعی کنید در پرورش بوقلمون نژاد های مختلف را با هم نگه ندارید و خلوص نژادی بوقلمون های خود را حفظ کنید.

مزایا و نکات پرورش بوقلمون بسیار بیشتر از موارد ذکر شده است و اگر قصد پرورش بوقلمون دارید با متخصصین این امر مشورت کنید.

منبع: مطلبی در مورد مزایا و نکات پرورش بوقلمون

راه های رفع چروک پیشانی


رفع چروک پیشانی

گریزی از روند پیری وجود ندارد و بهترین کاری که می توان انجام داد، به تعویق انداختن پیری برای حفظ زیبایی پوست است. رفع چروک پیشانی با استفاده از روش های نوین و درمان ها خانگی تا حدودی امکان پذیر است و ظاهر زیباتری برای پوست صورت ایجاد می کند. البته خطوط افقی پیشانی از جمله چذوک هایی هستند که سریع تر از بقیه خطوط روی صورت ظاهر می شوند و همچنین سماجت بیشتری برای پایدار ماندن روی پوست دارند.

 

علل ایجاد چروک پیشانی و راه پیشگیری

افزایش سن، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و تخریب با پرتو فرابنفش خورشید، سیگار کشیدن، واکنش های احساسی چهره به صورت پیوسته و ایجاد خط روی پیشانی، کم آب نوشیدن و داشتن رژیم غذایی نا مناسب از جمله عواملی هستند که سبب می شون خطوط روی پیشانی زودتر و عمیق تر شکل بگیرند. به همین دلیل برای حفظ زیبایی پوست باید تا جای ممکن از ایجاد این خطوط با داشتن رژیم غذایی خوب و کم کردن واکنش های احساسی منجر به ایجاد چروک، استفاده از کرم ضد آفتاب به صورت منظم و همچنین نوشیدن آب کافی در طول روز جلوگیری کرد.

خوابیدن روی صورت و داشتن استرس نیز از عوامل دیگر ایجاد خطوط چروک روی پوست هستند و باید مورد توجه باشند.

 

درمان های دارویی برای رفع چروک پیشانی

یکی از رایج ترین راه های رفع چروک پیشانی تزریق بوتاکس است. بوتاکس با از کار انداختن عضلات موضعی مانع از ایجاد چروک روی پوست می شود. نوع دیگری از تزریق، تزریق پر کننده ها به عنوان راه حلی موقتی برای رهایی از چروک هاست. لایه برداری شیمیایی پوشت و همچنین به کار گرفتن لیزر نیز می تواند تا حدی از عمق چروک های ایجاد شده روی پوست بکاهد. هرکدام از این روش ها مزایا و معایب خود را دارند و باید پیش از اقدام به انجام آن ها اطلاعات کافی در مورد عوارض احتمالی آن کسب کنید. در کنار این روش های آرایشی، اقدامات دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

 

ورزش و آب کافی

ورزش کردن تاثیر به سزایی روی جوانسازی پوست صورت دارد. برای جلوگیری از پیر شدن پوست، ورزش منظم روزانه را فراموش نکنید. در کنار آن مراقب باشید پوست شما برای شادابی به آب کافی نیاز دارد و روزانه باید نیاز آن را تامین کنید.

 

استفاده از ماسک

انواع مختلفی از ماسک های گیاهی ،مثل ماسک موز و عسل ،ماسک قهوه، ماسک آلوئه ورا و … وجود دارند که برای جلوگیری از ایجاد چروک های پوستی بسیار مفید واقع می شوند. در کنار استفاده از این ماسک ها، ماساژ دادن پوست صورت را نیز فراموش نکنید. تمام این اقدامات در طول زمان اثر شگفت انگیز خود را نشان می دهند.

قبل از انجام دستورات رفع چروک پیشانی به نکات پیشگیرانه توجه کنید.


منبع: راه های رفع چروک پیشانی