اشتباهات عکاسی طبیعت

عکاسی طبیعت
عکاسی طبیعت

عکاسی طبیعت

در عکاسی طبیعت و اصولاً علم عکاسی در هرعکسی که گرفته می شوند نکته های ریز بسیاری را باید رعایت کرد. در اینجا به برخی از اشتباهات رایج در عکاسی از طبیعت اشاره می کنیم تا جایی که از اشتباهات فاحش عکاسی بتوان جلوگیری کرد.

 

اشتباهات عکاسی طبیعت : عدم تعادل – حتماً از سه پایه استفاده کنید

در بعضی از انواع عکاسی تار شدگی تصویر می تواند جالب باشد اما در عکاسی از طبیعت تار شدن عکس به هیچ عنوان مطلوب نیست. لرزش دست که در عکاسی های طولانی از طبیعت امر غیر عادی نیست عامل تاری هستند. به همین دلیل برای داشتن تعادل و جلوگیری از لرزش دست ها بهتر است از سه پایه کمک بگیرید.

 

اشتباهات عکاسی طبیعت : افق را در نظر نگرفتن

این اشتباه نیز با استفاده از یک سه پایه که با خط افق تنظیم شده باشد حل می شود. البته می توانید عکس هایی را که با خط افق صاف نیستند را بعدا در فوتوشاپ ادیت کنید. ولی برای اینکار مجبورید حواشی عکستان را ببرید. برای همین بهترین کار این است که از همان ابتدا درست و صاف عکس بگیرید.

 

اشتباهات عکاسی طبیعت : عکس گرفتن تنها در فرمت طبیعت

این تصور که برای عکاسی از طبیعت تنها می توانید فرمت طبیعت استفاده کنید اشتباه است. حتی ار فرمت پرتره نیز میتوان در عکاسی از طبیعت استفاده کرد و اتفاقاً عکس های جالبی نیز می توان انداخت. اگر سوژه ی شما بیشتر عمودی است تا افقی مانند کوه یا درخت حتما فرمت پرتره را امتحان کنید. اییکار به عکاسی شما پویایی می بخشد.

 

اشتباهات عکاسی طبیعت : بی توجهی به دیافراگم

دیافراگم یک ابزار ترکیبی است. برای گرفتن یک عکس خوب باید در مورد عمق عکس خود نیز فکر کنید و ببینید آیا می خواهید فوکوس و تمرکز عکس روی تمام نقاط طبیعت باشد؟ تنظیم درست دیافراگم می تواند پشت زمینه را تار بیندازد و سوژه را صاف و تمرکز عکس را بر سوژه بیشتر کند.

 

اشتباهات عکاسی طبیعت : بی توجهی به برخی از مناظر

هیچ منظره ای را بدون دقت از زیر نظر نگذرانید. گاهی منظره هایی که به ظاهر جالب نیستند، عکس های بسیار جذابی را به شما خواهند داد.

جا دادن آسمان همراه چند ابر در قاب عکس زیبایی تصویر منظره را در عکس شما چند برابر می کند. زمانی که آسمان آبی و دارای ابر است آن را به هیچ وجه از دست ندهید.

 

اشتباهات عکاسی طبیعت : نداشتن موضوع مشخص

برای عکاسی از طبیعت با مناظر خاصی مانند کوه، جنگل، رودخانه، بیابان و غیره مواجهیم. برای هرکدام از این مناظر لنز مناسبی وجود دارد. برای عکاسی از طبیعت بهتر است لنز را مطابق سوزه ی دقیق و انتخاب شده در نظر بگیرید تا بتوانید عکس های بهتری از عکاسی طبیعت داشته باشد.


منبع : اشتباهات عکاسی طبیعت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.