نکات کلیدی شستن حوله در ماشین لباسشویی

چه کار کنیم حوله ها نرم و لطیف بمانند؟

شستن حوله هایی که استفاده می کنید هر هفته و به طور صحیح به سالم تر ماندن آنها کمک خواهد کرد و باعث می شود نرمی و جنس خود را حفظ کنند. ما در این قسمت نکات کلیدی در شستن حوله در ماشین لباسشویی را به شما آموزش می دهیم.

1.هفته ای یکبار حوله هایتان را بشویید

برخی از تولید کنندگان براین باورند که بهتر است حوله ها هر دو سه روز یکبار شسته شوند اما این بستگی به محل نگهداری آنها دارد مثلا اگر در دستشویی یا حمام تهویه وجود دارد و هوا مرطوب نیست هفته ای یکبار هم کافی است اما اگر می بینید در محل سکونتتان یا نگهداری آنها رطوبت وجود دارد و یا اینکه حوله ها بو گرفته اند،بهتر است چند روز یکبار آنها را بشویید.

2. شستن حوله ها به صورت جداگانه

ما به شما اکیدا توصیه می کنیم که حوله هایتان را جدا از سایر لباس ها بشویید زیرا جنس آنها به گونه ای است که رنگ و پرز لباسها را به خود می گیرند، و برای اینکه در حفظ و ماندگاری آنها کوشا باشید توصیه می کنیم آنها را جدا از لباس هایتان بشویید. نکته مهم دیگر اینکه از نظر رنگی نیز رعایت کنید مثلا حوله های سفید را با رنگی یا تیره نشویید زیرا رنگ می گیرند.

شستن حوله ها به صورت جداگانه

3.احتیاط در شستن حوله های نو

از آنجایی که حوله های نو با شستن زودتر رنگشان کمرنگ می شود ما به شما یک توصیه بسیار خوب می کنیم، اینکه برای شستن آن بهتر است نصف پودر ماشین را بریزید و اینکه یک فنجان و یا نصف فنجان سرکه هم بریزید. این کار به ثابت ماندن رنگ حولهکمک می کند. اگر خواستید می توانید دو سه بار بعد هم با روش سرکه ای حوله تان را بشویید.

4.درجه مناسب شستشو را پیدا کنید

بسیاری از رنگهای روشن بهتر است در آب داغ شسته شوند در حالیکه رنگ های تیره بهتر است در آب گرم شسته شوند و اینکه آب داغ ممکن است باعث صدمه رساندن به رنگشان شود. برخی هم که جنس حساس تری دارند بهتر است با آب خنک شسته شوند. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که هرچه آب گرمتر باشد حوله تان تمیز تر می شود و بهتر ضدعفونی می شود.

5.احتیاط در استفاده از مایع نرم کننده لباس

به یاد داشته باشید که درست است که مایع نرم کننده لباس می تواند به نرمی حوله هایتان کمک کند اما این را هم بدانید که اگر هربار از آن استفاده کنید به بافت حوله  صدمه میزند و حوله، رطوبت را به راحتی جذب نمیکند،پس توصیه ما به شما این است که بهتر است هر سه چهار بار یکبار از مایع نرم کننده لباس استفاده کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.