باید از کجا بفهمیم درون گرا هستیم ؟

از کجا بفهمیم درون گرا هستیم


از کجا بفهمیم درون گرا هستیم

به راستی از کجا بفهمیم درون گرا هستیم؟ باور اشتباهی وجود دارد که مردم فکر می کنند درون گرایی و خجالتی بودن هم معنی هستند اما این باور کاملا اشتباه است. کسی که خجالتی است از ارتباط گرفتن با دیگران می ترسد اما افراد درون گرا از دیگران ترسی ندارند بلکه از اینکه در جمع باشند زود خسته می شوند. افراد درون گرا برای بازگرداندن انرژی حیاتیشان نیاز به خلوت با خود دارند. در ادامه با خصوصیات افراد درون گرا آشنا می شوید.

 

به راحتی ارتباط برقرار نمی کنند

افراد درون گرا زود و راحت با دیگران ارتباط برقرار نمی کنند و ترجیح می دهند با عده ای محدود ارتباط نزدیک داشته باشند.

 

در تنهایی حوصله شان سر نمی رود

افراد درونگرا خیلی زیاد درباره خود و زندگی شان و حتی رویاهایشان فکر می کنند برایش برنامه ریزی می کنند. این افراد بسیار متفکر هستند. و همیشه با تجزیه تحلیل هایی که از پیرامون خود در ذهن دارند، کاملا سرگرم هستند.

 

به راحتی اعتماد نمی کنند

این افراد به راحتی کسی را به حریم شخصی خود دعوت نمی کنند و نمی توانند به راحتی اعتماد کنند. از سوی دیگر دوستان با وفایی هستند و برای افراد محدودی که انتخاب می کنند در رابطه کم نمی گذارند.

 

از حرف های اضافی و بیهوده لذت نمی برند

افراد درون گرا ترجیح می دهند گفتگوهای مفید و موثر داشته باشند و از حرف های پوچ و بی ارزش فراری هستند. همانطور که گفتیم آن ها بسیار متفکر هستند. و همیشه ایده هایی برای آینده خود دارند.

 

شنونده های خوبی هستند

اگر کسی با این افراد درد و دل کند خیلی خوب و ماهرانه با احساسات فرد مقابل ارتباط برقرار می کنند بنابراین بهترین شنونده های دنیا هستند.

 

اهل تلفن زدن نیستند

این افراد زیاد به مکالمه تلفنی علاقه ای ندارند. ترجیح می دهند کمتر با تلفن صحبت کنند اما به ندرت که این کار را انجام می دهند ممکن است گفتگویی طولانی و دلچسب داشته باشند.

 

برای پاسخ دادن صبر می کنند

شتاب زده و سریع جواب نمی دهند و سعی می کنند در ذهنشان حرفشان را مرور کنند بعد جواب دهند.

 

حرفهایشان را می نویسند

این افراد معمولا دفتری دارند که حرف ها و وقایع روزانه شان را در آن می نویسند. آن ها برای برقراری ارتباط پیام را به تلفن زدن ترجیح می دهند.

 

خیلی خوب تصمیم می گیرند

از آن جایی که این افراد در ارزیابی مسائل و فکر کردن قوی هستند، می توانند جوانب مثبت و منفی هرچیز را به خوبی ارزیابی کنند و در نهایت بهترین تصمیم را بگیرند.

 

از دیگر خصوصیات افراد درونگرا

  • دوستان باوفا
  • ظاهرا مرموزند
  • خلاق هستند
  • هوشیار و مراقب

 

حال می دانیم از کجا بفهمیم درونگرا هستیم.

منبع: باید از کجا بفهمیم درون گرا هستیم ؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.