جینسینگ چیست و چه خواصی دارد ؟

چای جنسسینگ و عسل چه خواص هایی دارد؟

به خواص چای جنسینگ نیوشا می توان به طور خلاصه اینگونه اشاره کرد که در افزایش انرژی بدن نقش به سزایی دارد. گیاه جنسینگ را به عنوان گیاه جوانی یا نوشدارو می شناسند و استفاده از آن در چای جنسینگ و عسل سبب کند شدن سیر پیر شدن در انسان می شود. این چای گردش خون در بدن را بهبود می بخشد و ترکیبات ساپونینی که در آن وجود دارد مانع از تصلب شرایین به دلیل رسوب کلسترول می گردد. یکی از تأثیرات مهم چای جنسینگ بهبود عملکرد شناختی مغز و تقویت حافظه است زیرا با تاثیر بر سیستم عصبی و تامین اکسیژن و مواد مغذی به کمک مغز می آید. نوشیدن چای جنسینگ می تواند سبب کاهش استرس و ایجاد آرامش شود و مستقیماً بر کیفیت زندگی افراد اثر گذار است. چای جنسینگ همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی نیز هستو سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

جنسینگ چسیت و چه خاصیتی دارد؟

جنسینگ گیاهی بسیار پر فایده است که عمده خواص چای جنسینگ نیوشا را نیز تعیین می کند. جنسینگ گونه ای گیاه کوتاه با ریشه ی گوشی و رشد کند است و خواص درمانی فراوانی برای آن قید شده است. گفته می شود این گیاه قابلیت پیشگیری از ابتلا به سرطان، افزایش انرژی و کاهش تنش و استرس را دارد. این گیاه از خانواده ی Panax است و در آمریکای شمالی و برخی از نواحی خنک آسیا رشد می کند. از ریشه های این گیاه به عنوان بخش ارزشمند آن استفاده می شود. ترکیبات ginsenoside همراه با ترکیبات پلی فنولیک، آرژنین و پلی ساکارید های اسیدی در این گیاه وجود دارد. جنسینگ بر درمان اختلالات بیش فعالی و کم توجهی موثر است. گونه ای از جنسینگ که به نام جنسینگ قرمز کره ای مشهور است دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی بسیار قوی است و سبب افزایش فعالیت آنزیمی می شود.

مزایای چای جنسینگ و عسل کیسه ای نیوشا

دایره ی مزایا و خواص چای جنسینگ نیوشا گسترده است. مهمترین خاصیتی که برای این چای ذکر شده است درمان اختلالات جنسی است. از مزایای دیگری که برای چای جنسینگ و عسل می توان ذکر کرد، درمان درد های قاعدگی، کاهش تغییرات خلقی و گر گرفتگی و دیگر علائم قاعدگی در زنان است. این چای به خوبی خستگی را رفع می کند و در بهبود سوخت و سااز در بدن نیز نقش دارد. مصرف چای جنسینگ و عسل سبب پیشگیری از آنفولانزا نیز می شود و عملکرد ریه را بهبود می بخشد. جنسینگ می تواند حتی در بهبود بیماری های مزمن انسدادی ریه موثر باشد زیرا التهاب دستگاه ریوی و باکتری ها و عفونت ها را از بین می برد. تآثیر گیاه جنسینگ بر سرطان از قبیل سرطان پستان، پوست، ریه، کبد و پروستات در پژوهش ها مورد بررسی قرار گرفته است و خاصیت ضد توموری آن را مشخص می کند.

چای جنسینگ و بهبود عملکرد جنسی

همانطور که گفته شد یکی از خواص چای جنسینگ نیوشا بهبود عملکرد جنسی است. افرادی که به دنبال درمان برای ناتوانی جنسی هستند می توانند از پکیج تقویت قوای جنسی نیوشا که حاوی این چای نیز هست استفاده کنند. ماده ی جیسنوسید موجود در این گیاه نیتریک اکسید را از لایه های سلولی درون رگ آزاد می کند و سبب آرام سازی و انقباض عروق خونی در بافت تناسلی می شود و در نتیجه می تواند منجر به درمان اختلالات جنسی گردد. البته مصرف ریشه ی جنسینگ سبب افزایش هورمون تستوسترون در بدن مردان نیز می شود. تحقیقات انجام شده نشان می دهد درصد زیادی از مصرف کنندگان جنسینگ شاهد بهبود بیماری خود بوده اند. البته برای اثبات دقیق تر تاثیر آن از نظر علمی همانند بسیاری دیگر از گیاهان دارویی نیاز است که تحقیقات و پژوهش های بیشتری از سوی دانشمندان و محققان و مجامع علمی روی آن انجام گیرد.

عوارض چای جنسینگ و عسل نیوشا

علاوه بر خواص چای جنسینگ نیوشا باید به عوارض آن نیز اشاره ای داشته باشیم. عوارض نادری برای هر گیاه دارویی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. چای جنسینگ و عسل نیوشا ممکن است در برخی از افراد به ندرت آثار منفی  اجاد کند. گفته می شود که جنسینگ می تواند عوارضی همچون خشکی دهان، سردرد، سرگیجه، تاری دید، ناراحتی معده، واکنش های آلرژیک و اکنش های پوستی، افزایش ضربان قلب، بی قراری و بی خوابی، اِدِم یا احتباس آب ایجاد کند که البته در اثر سوء مصرف و میزان زیاد مصرف آن احتمال ایجاد چنین علائمی وجود خواهد داشت و نباید مصرف هیچ نوع گیاه دارویی را از حد اعتدال خارج کرد. در این رابطه سندروم سوء مصرف جنسینگ نیز در دنیا شناخته شده است. همچنین مصرف این گیاه به زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود و هنوز تحقیقات کاملی در این رابطه انجام نگرفته است.

آیا چای جنسینگ و عسل انرژی زاست؟

در کنار خواص متنوعی که برای چای جنسینگ و عسل ذکر شده از قبیل تقویت قوای جنسی، جوانسازی، بهبود رشد مو ها با تقویت فولیکول های مو و محافظت از پوست و …، انرژی زایی را نیز در زمره ی خواص چای جنسینگ نیوشا قرار داده اند. با نوشیدن این چای در طول روز می توانید سطح انرژی خود را تا حد زیادی افزایش دهید. به همین دلیل است که این چای در پکیج افزایش انرژی نیوشا قرار دارد. همانطور که پیشتر شرح دادیم یکی از مهمترین خواص جنسینگ انرژی زایی است. از سوی دیگر عسل نیز از دیرباز به عنوان محصولی معجزه در بسیاری از زمینه ها شناخته شده است و حتی گفته می شود به جای نوشابه های انرژی زا می توانید عسل مصرف کنید و تاثیر شگفت آور آن را در خود ببینید. قند این نوشیدنی مستقیماً از سوی مغز جذب می شود و وارد جریان خون می گردد.

نحوه مصرف مصرف دمنوش جنسینگ و عسل نیوشا

برای بهره وری از خواص چای جنسینگ نیوشا از این دستور العمل پیروی کنید. زمانی از شبانه روز وجود دارد که هر چای و دمنوشی تاثیر بیشتری خواهد گذاشت و بهتر است آن رادر زمان توصیه شده مصرف کنید تا حد اکثر بهره وری را داشته باشد. مصرف چای جنسینگ و عسل را در ساعات اولیه صبح  و ساعاتی پیش از وعده های غذایی توصیه می کنند. زیرا این چای با افزایش سطح انرژی بدن سبب می شود خواب از سر شما بپرد و نتوانید در شب خواب عمیقی را تجربه کنید.

برای مصرف چای جنسینگ و عسل لازم است یک کیسه را در آبی قرار دهید که از قبل جوش آمده است. البته مطابق با مزاج خود می توانید از دو کیسه استفاده کنید. مدت زمان لازم برای دم کشیدن این چای ده دقیقه است و پس از گذشت این زمانمی توانید چای خود را بنوشید.

حد مجاز برای مصرف چای جنسینگ و عسل کیسه ای نیوشا

دوره ی مصرف جنسینگ معمولاً برای سه ماه توصیه می شود و گفته شده است که اثرات درمانی خود را پس از اتمام این دوره نشان خواهند داد. البته افرادی که مبتلا به دیابت هستند لازم است پیش از مصرف این چای با پزشک خود مشورت نمایند. استفاده از یک تا دو فنجان از چای جنسینگ و عسل در روز مانعی ندارد. اما، مصرف بیش از اندازه به جای بروز اثرات درمانی می تواند سبب نتیجه ی عکس گردد و باعث شود عوارضی که به ندرت در اثر مصرف جنسینگ ممکن است دیده شود، ایجاد گردند.

منبع: جینسینگ چیست و چه خواصی دارد ؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.