خواص دمنوش توت فرنگی برای چاقی

چای توت فرنگی چه اثر ی بر سلامتی انسان دارد؟


توت فرنگی میوه ی پر خاصیتی است و چای توت فرنگی نیز بر سلامت انسان اثرات مطلوبی دارد. از جمله خواص دمنوش توت فرنگی نیوشا این است که سبب جذب بیشتر و بهتر مواد معدنی نظیر کلسیم می شود. به همین دلیل است که مصرف آن برای سلامت دندان ها و استخوان ها توصیه می شود. چای توت فرنگی نیوشا برای پاکسازی دستگاه گوارش، کاهش فشار خون، صاف کردن خون، پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی مانند سکته قلبی و بهبود سلامت لثه ها مفید است. از دیگر خواص دمنوش توت فرنگی نیوشا این است که خود حاوی املاح معدنی بسیاری است. آهن، کلسیم و فسفر از جمله مواد معدنی هستند که به وفور در چای توت فرنگی یافت می شوند. توت فرنگی به علت داشتن ویتامین سی زیاد برای سلامت عمومی بدن بسیار مفید است. در این دمنوش پتاسیم نیز وجود دارد که نقش کاهنده فشار خون را ایفا می کند.

چای توت فرنگی چیست؟

آگاهی از خواص دمنوش توت فرنگی نیوشا این کنجکاوی را ایجاد می کند که بیشتر در مورد چای توت فرنگی بدانیم. برای تهیه چای توت فرنگی از میوه ی توت فرنگی خشک شده استفاده می شود. اگر برای تهیه ی آن از میوه توت فرنگی وحشی استفاده شود بسیار بهتر است. شرکت نیوشا از ترکیب توت فرنگی و چای سیاه محصولی ارائه کرده است که به نام چای توت فرنگی مشهور شده و علاوه بر رنگ خوب، رایحه ی بسیار دلپذیری نیز دارد. برای افرادی که تمایلی به جایگزینی کامل چای سیثاه با دمنوش های دیگر ندارند، چای توت فرنگی گزینه ی خوش طعم و خوبی است. زیرا علاوه بر بهره بردن از خواص چای سیاه و کاهش مضرات آن می توان از خواص عالی توت فرنگی نیز استفاده کرد و چای خوش طعم تری نوشید. در ادامه بیشتر به بررسی خواص بسیار عالی چای توت فرنگی خواهیم پرداخت.

فواید چای سیاه و توت فرنگی

همانطور که گفته شد می توان از خواص دمنوش توت فرنگی نیوشا همراه با چای سیاه بهره برد. چای توت فرنگی خواص دیورتیک دارد و برای تقویت دستگاه گوارش انسان و همچنین برای درمان بیماری های گوارشی مانند اسهال مناسب است. چای توت فرنگی قابلیت کاهش التهابات در بدن را نیز دارد و باعث می شود از بیماری های مزمن التهابی پیشگیری صورت گیرد. مصرف این دمنوش کمک می کند افراد کمتر به بیماری هایی نظیر آرتریت روماتوئید و سرطان مبتلا گردند. مواد موثره ی موجود در چای توت فرنگی عبارتند از تانین، آنتوسیانین و انواع آنتی اکسیدان های قوی و پژوهش ها نشان داده اند که مصرف منظم چنین مواد مفیدی برای سلامتی مهم است. به همین خاطر نوشیدن مستمر چای توت فرنگی اکیداً توصیه می شود تا بخشی از نیاز روزانه ی بدن به چنین مواد مهمی تأمین گردد.

تاریخچه چای سیاه و توت فرنگی

تاریخچه ی میوه ی توت فرنگی به حدود 2000 سال پیش بر می گردد. در گذشته گونه های مختلفی از توت فرنگی به صورت وحشی و پرورشی می روییدند. حدود 200 سال پیش از اصلاح و ادغام گونه های مختلف توت فرنگی، نوع امروزی آن را پدید آوردند. در فرانسه گونه های توت فرنگی وحشی را از جنگل ها به مزارع منتقل کردند و آن را پرورش دادند. تاریخ مشخص می کند که در سال 1600 میلادی توت فرنگی از آمریکا به اروپا منتقل شدو گسترش آن در سطح اروپا به تدریج رخ داد. مدت زمانی طول کشید تا این کیوه در انگلستان محبوبیت خود را پیدا کند. در ابتدا سه گونه ی از گیاه توت فرنگی وجود داشت که با روش های گیاهشناختی و پرورش گیاهان سه گونه به سی گونه تبدیل شدند. این میوه برای اولین بار در دوران قاجار به ایران وارد شد و از آن پس کشت گردید.

خواص تغذیه ایی میوه توت فرنگی

خواص دمنوش توت فرنگی نیوشا وابسته به خواص تغذیه ای میوه ی توت فرنگی است. توت فرنگی میوه ای است که خواص آن برای سلامت قلب و عروق اثبات شده است. پژوهشی که در دانشگاه هاروارد انجام شد نشان داد که مصرف توت فرنگی خطر ابتلا به بیماری های فلبی را تا میزان زیادی کاهش می دهد. این پژوهش روی 27 هزار زن در دوره ای ده ساله انجام شد و نشان داد که مصرف دو وعده توت فرنگی یا بیشتر به میزان 14% خطر چنین بیماری هایی را کم کرده است. بهترین راه و ساده ترین راه برای در دسترس داشتن توت فرنگی و مصرف آن استفاده از دمنوش توت فرنگی است.

توت فرنگی همچنین برای تنظیم قند خون، بهبود عملکرد مغزی، استحکام دندان ها و سلامت لثه ها و پیشگیری از سرطان نیز مفید فایده است. توت فرنگی به سرعت عمل در فعالیت های مغزی و فکری کمک می کند.

چای سیاه و توت فرنگی را به چه منظور مصرف می کنند

همانطور که پیشتر در مورد خواص چای سیاه توت فرنگی صحبت کردیم، فواید فراوانی برای این چای ذکر شده است. به صورت مختصر می توان گفت اهدافی که چای توت فرنگی برای آن ها توصیه می شود بهبود عملکر معده و گوارش، تنظیم قند خون و فشار خون، استحکام استخوانی و دندانی، بهبود سلامت قلب و عروقریال پیشگیری از بیماری های خطرناک و مزمن مانند سرطان (از جمله سرطان های ریه، دهان، سینه و رحم) و بیماری های خود ایمنی، بهبود عملکرد شناختی مغز، افزایش اشتها و بهبود بیماری های کلیه و مجاری ادراری است. توت فرنگی حاوی فلاوونوئید های فراوانی استکه خطر ابتلا به آلزایمر را می کاهند و حافظه را تقویت می کنند. ترکیبات پلی فنولی نیز در توت فرنگی به تنظیم قند خون کمک می کنند.

وزن و چای توت فرنگی نیوشا

یکی از خواص دمنوش توت فرنگی نیوشا افزایش اشتهاست. این ترکیب بی نظیر برای افزایش اشتها در کودکان بدغذا نیز مناسب است. زیرا چای توت فرنگی طعم بسیار دلپذیری دارد که باعث می شود نوشیدن آن برای کودکان نیز مطلوب باشد. توت فرنگی عاملی برای ترشح هورمون های ادیپونکتین و لپتین در بدن انسان است. این دو هورمون در سوخت و ساز بدن تاثیرگذار هستند. توت فرنگی چندین برابر مرکبات در خود ویتامین سی دارد و قندی که در آن وجود دارد اشتها آور و مفید برای دستگاه گوارش است.  به همین دلیل چای توت فرنگی در پکیج چاقی نیوشا نیز قرار دارد. دمنوش هایی که در پکیج چاقی قرار دارند با افزایش اشتها، افزایش میزان جذب مواد غذایی، درمان مشکلات گوارشی و ساز و کار هایی از این دست به وزن گیری کمک می کنند. در پکیج چاقی، توت فرنگی در کنار آلوئه ورا و دمنوش بهار نارنج توصیه می شود.

طریقه استفاده و زمان مصرف  چای توت فرنگی چگونه است؟

برای استفاده و بهره وری حد اکثری از خواص دمنوش توت فرنگی نیوشا بهتر است زمان بندی مصرفی که برای این دمنوش توصیه شده است را رعایت کنید. اگر چای توت فرنگی را به منظور مصرف روزانه انتخاب کرده اید در هر زمانی می توانید آن را بنوشید. اما اگر این چای را برای مثال در پکیج چاقی و با هدف خاصی تهیه نموده اید بهتر است یک ساعت بعد از غذا آن را بنوشید تا میزان جذب مواد غذایی در بدن شما افزایش پیدا کند. بسته به تمایل خود می توانید یک تا دو کیسه چای را در قوری حاوی آب جوش قرار دهید و پس از ده دقیقه که دم کشید و مواد موثره ی آن خارج شد، کیسه ها را خارج کرده و چای را بنوشید. برای چای توت فرنگی منع مصرف قید نشده است.

منبع: خواص دمنوش توت فرنگی برای چاقی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.