لذت عکاسی در طبیعت را بچشید

لذت عکاسی در طبیعت


لذت عکاسی در طبیعت

لذت عکاسی در طبیعت یا از فرزندان و دیدن منظره های اطراف از قاب مستطیل شکل دوربین، غیر قابل انکار است. نکاتی که برای لذت بردن از عکاسی باید در نظر داشته باشید با شما به اشتراک می گذاریم:

 

لذت بردن از زندگی را یاد بگیرید

مشغله های دنیای امروز، باعث شده است که فراموش کنیم چطور لذت ببریم؛ نه فقط از عکاسی بلکه از زندگی. فشارها و مسئولیت های مختلف، آنقدر ما را به خود مشغول می کند و آنچنان در آنها متمرکز می شویم که دیگر وقتی برای کشف چیزهایی که باعث خوشحالی ما است، نمی گذاریم.

 

برای بازی وقت بگذارید

وقتی در حال عکاسی از فرزندان خود هستید، گاهی اوقات لازم است دوربین را کنار بگذارید برای اینکه در کنار آنها قرار بگیرید و کمی با آنها بازی کنید؛ به این ترتیب آنها همکاری بیشتری با شما در عکاسی خواهند داشت. هیچ چیز برای فرزندان شما مهمتر از این نیست که آنها ببینید شما به آنها توجه کامل دارید و از بازی با آنها لذت می برید. بنابراین قبل از اینکه از آنها عکس بگیرید، به آنها اجازه دهید تا مشاهده کنند که با انجام فعالیت هایی که می کنند چقدر برایتان شگفت انگیز هستند.

 

دست از مقایسه خود با دیگران بکشید

گاهی اتفاق می افتد که صفحه اینستاگرام شما پر از عکس های زیبا است اما وقتی آنها را در کنار عکس های دیگران قرار می دهید، احساسی جز جز دلسردی ندارید. خانه های آنها بی نقص و منظره هایی که در عکس شکار کرده اند منحصر به فرد به نظر می رسند و استفاده از نور آنها بسیار جالب و زیبا است. اما واقعیت این است: شما کارهای آنها را دوست دارید زیرا کار آنهاست. چیزی که باعث می شود عکاسی برای شما بیشتر از قبل سرگرم کننده باشد، اعتماد به خودتان و به آن چیزی است که می خواهید از طریق عکس های خود منتقل کنید.

البته، به این معنا نیست که شما نمی توانید از دیگر عکاسان الهام بگیرید. اما  نمی توانید تصاویر خود را با یک هنرمند دیگر که عکاسی حرفه ای می کند مقایسه کنید. همه ما در دنیای هنری جایگاهی داریم و سعی می کنیم به جای مقایسه و احساس ناکامی ناشی از آن، از موفقیت های دیگران لذت ببریم.

 

سرگرمی را در اولویت قرار دهید

اگر هربار که دوربین را به دستت می گیرید، سرگرمی هدف شماره یک شما نباشد، نه تنها عکاسی برای شما لذت بخش نخواهد بود، بلکه موفق به ضبط صحنه های ناب هم نخواهید شد. کودک شما هرگز به هدف خلق یک اثر استادانه از هنر، اسباب بازی را به دست نمی گیرد. او مشغول اسباب بازی می شود تا صرفا بازی کند و سرگرم شود. به همین ترتیب، شما هم باید به عنوان سرگرمی، دست به دوربین ببرید و بگذارید که سرگرمی معیار موفقیت شما باشد.

اجازه ندهید کار لذت عکاسی در طبیعت را از شما بگیرد.


منبع: لذت عکاسی در طبیعت را بچشید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.